Εντός του 2025 ο δυτικός διάδρομος της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων Αττικής

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων Αττικής, ενώ θα απαιτηθεί μια διετία για την αποκατάσταση του κατεστραμμένου από την κακοκαιρία τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία, ανέφερε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Ταχιάος.

Aπαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασιλείου Βιλιάρδου, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις εκτέλεσης του έργου, λέγοντας ό,τι «Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι μελετήθηκε ως απολύτως εξαρτώμενο από την σύμπραξη και άλλων, τρίτων φορέων».

Συγκεκριμένα, είπε ότι «υπάρχει το θέμα της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Πρέπει να γίνουν ανασκαφές στο έργο. Το πρόβλημα που υπάρχει στις ανασκαφές, είναι ότι η πρόσληψη του προσωπικού το οποίο χρειάζεται για να εξυπηρετήσει τις τομές που γίνονται, γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατά συνέπεια υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση. Είχαμε πριν από λίγες ημέρες μία συνάντηση με την υπουργό Πολιτισμού και συμφωνήθηκε να ακολουθηθεί μία διαφορετική λύση ώστε να επιταχυνθούν».

Πρόσθεσε επίσης, ότι «υπάρχουν πολλά ζητήματα που αφορούν τις μετακινήσεις δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας. Είναι εργασίες που δεν εκτελούνται από τον ανάδοχο κατασκευής, αλλά από τους εργολάβους των φορέων των αντίστοιχων δικτύων. Μιλάμε εδώ για την ΕΔΑ (φυσικό αέριο) και την ΕΥΔΑΠ, η οποία δείχνει όντως μία καθυστέρηση στην πρόοδο των σχετικών εργασιών».

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε «ούτε κι εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από την σχετική πρόοδο. Θα σας πω όμως το εξής: Έτσι όπως εκτελείται το έργο, για να μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα της γραμμής, ο μεν δυτικός διάδρομος υπολογίζουμε ότι θα έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025, που είναι καθυστέρηση όντως, μία σημαντική καθυστέρηση για το έργο, και θα ακολουθήσει ο ανατολικός».

Για τη χρηματοδότηση του έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, ο κ. Ταχιάος είπε ότι αυτή προέρχεται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facilities), «άσχετα από το χρονοδιάγραμμα, το υποβληθέν, του έργου, και τις σχετικές παρατάσεις οι οποίες θα υπάρξουν». Επισήμανε μάλιστα, ότι «οι σχετικές χρηματοδοτήσεις θα υπάρχουν μέχρι το τέλος του 2024. Στη συνέχεια, το έργο θα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων και δυστυχώς αυτές οι καθυστερήσεις μας οδήγησαν στο ότι θα χρειαστεί να αντλήσουμε πόρους και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Παρόλα αυτά, είναι απόλυτος εγγυημένο ότι (το έργο) θα γίνει, και, σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχουν τεχνικά ή άλλα προβλήματα που κωλύουν την πρόοδο του συγκεκριμένου έργου».

Να σημειώσουμε ό,τι το έργο έχει αναλάβει το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ από το 2018 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα