Share
Μια αναδρομή στην ιστορία της δραστηριότητας του Ειδικού Ταμείου Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών με την «υπογραφή» Ελλήνων μελετητών, μηχανικών και εργοληπτών
∗ Κυριάκος Γκλεζάκος: Μηχανολόγος Επαγγελματικού Λυκείου – Ερευνητής της Ιστορίας των Ελληνικών Δημόσιων Τεχνικών Έργων
Αυτός ο κόμβος είναι ο πρώτος του είδους του που κατασκευάσθηκε στην Αθήνα και αποτελούσε μέγα τεχνικό νεωτερισμό στο δίκτυο των οδών της πόλεώς μας. Ήδη από το 1959 είχε ανακύψει η ανάγκη κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της περιοχής του Σταδίου με την απομάκρυνση όλων των πρόχειρων κατασκευών/υποστατικών/παραπηγμάτων και της κατασκευής μίας νέας λεωφόρου, η οποία θα διήρχετο επί του ποταμού Ιλισσού.
Τότε οι Μηχανικοί των Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημοσίων Έργων επεξεργάσθηκαν διάφορες λύσεις με έναν βασικό σκοπό όμως: Να συνδεθεί η λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου μετά της Λεωφόρου Συγγρού. Επίσης μαζί με τα οδικά έργα μελέτησαν στο Υπουργείο και ορισμένα υδραυλικά έργα ευρείας εκτάσεως τα οποία περιλάμβαναν την κάλυψη του ποταμού Ιλισσού και την διευθέτηση του από την Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου μέχρι την Αγία Φωτεινή παρά το Ολυμπείο (Οδός Αθανασίου Διάκου).
Το υπόλοιπο τμήμα της λεωφόρου θα κατασκευαζόταν με τους κλάδους του στις όχθες του Ιλισσού και θα εξετελείτο εξυγίανση της περιοχής. Ολόκληρο το μήκος του έργου είναι 1.600 μ. και περιλαμβάνει επίσης έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο προς σύνδεσίν του με την λεωφόρο Συγγρού.
Το 1961 το Υπουργείο Δημοσίων Έργων ανακοίνωσε την κατασκευή του και έδωσε επίσης φωτογραφία του προπλάσματός του, η οποία δημοσιεύθηκε σε όλες της ημερήσιες εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής εκείνης, ώστε άπαντες να πληροφορηθούν για τις δράσεις του. Για λόγους τεχνικούς αλλά και καλύτερης εποπτείας θα χωρίσουμε το έργο σε δύο τμήματα:

α) Τμήμα Ι: Ισόπεδος Κόμβος Λεωφόρου Αμαλίας – Ισόπεδος Κόμβος Λεωφόρου Αμβροσίου Φραντζή.
β) Τμήμα ΙΙ: Ανισόπεδος Κόμβος της Λεωφόρου Συγγρού μετά της Λεωφόρου Ιλισσού.
Προς διευκόλυνση των αναγνωστών μας αποφασίσαμε να γράψουμε όλους τους μηχανικούς (μελετητές και εργολήπτες) σε έναν ξεχωριστό μεγάλο πίνακα, τον οποίον θα βρείτε στο τέλος του παρόντος άρθρου. Εδώ περιοριζόμαστε σε μία απλή τεχνική περιγραφή των έργων, τα οποία δημοπράτησε το Γραφείο Ελέγχου Κατασκευής Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών την Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 1960 και ώρα 10η πρωϊνή στα γραφεία του στην Οδό Ερμού 09 (3ος όροφος). Τα πρακτικά της δημοπρασίας συνέταξε ο Εμμανουήλ Γεωργίου Καλλιοντζής*, Νομομηχανικός Α΄ Δημοσίων Έργων, Προϊστάμενος του Γ.Ε.Κ.Μ.Ο.Α. και προέβλεπε την συμμετοχή εργοληπτικών εταιρειών εχουσών Δίπλωμα Ε΄ Τάξεως, ειδικό για Τεχνικά Έργα Ανασυγκροτήσεως το οποίο εχορηγείτο κατόπιν αποφάσεως του Υπουργού επί των Δημοσίων Έργων.

Τμήμα Ι: Ισόπεδος Κόμβος Λεωφόρου Αμαλίας – Ισόπεδος Κόμβος Λεωφόρου Αμβροσίου Φραντζή
Το 1ο τμήμα της Οδού έχει διατομή οδού ταχείας κυκλοφορίας με τους κλάδους σε διαφορετικές στάθμες. Οι κλάδοι αυτοί έχουν 3 λωρίδες κατεύθυνσης και στην ενδιάμεση ζώνη απαιτήθηκε η κατασκευή λίθινων τοίχων αντιστηρίξεως μεγάλου μήκους, δια λιθοδομής εκ χειροθέτων λίθων μετά κονιάματος και αρμών διαστολής. Επίσης κατασκευάσθηκε εκεί και ένα μικρό αναψυκτήριο το οποίον εξεμεταλλεύετο το Ειδικό Ταμείο Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (Ε.Τ.Μ.Ο.Α.).
Πέραν αυτών διηυθετήθη η κοίτη του ποταμού Ιλισσού και κατασκευάσθηκε μία νέα γέφυρα πριν από τον κόμβο με την Οδό Αθανασίου Διάκου. Μετά τον κόμβο αυτόν η οδός συνεχίζει και φθάνει ως την Λεωφόρο Αμβροσίου Φραντζή, διερχομένη έξωθεν του εργοστασίου «ΦΙΞ». Οι κλάδοι της λεωφόρου κατασκευάσθηκαν στις όχθες του ποταμού, ο οποίος ρέει εντός διευθετημένης κοίτης, ορθογωνικής διατομής, κατασκευασθείσης μέσα στην ενδιάμεση ζώνη της Οδού (εκεί όπου διέρχεται ο τροχιόδρομος Αθηνών).
Η διάνοιξη της νέας αυτής λεωφόρου περατώθηκε από τον εργολήπτη τον Μάρτιο 1963. Μάλιστα κατά την κατασκευή των έργων, ετέθη ζήτημα αντικαταστάσεως του Εμμανουήλ Γεωργίου Καλλιοντζή ο οποίος υπέστη καρδιακή ανακοπή την Δευτέρα 04 Μαρτίου 1963, ενώ οδηγούσε επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας το υπ’ αριθμόν κυκλοφορίας 10.427 υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Γ.Ε.Κ.Μ.Ο.Α. Αντικατεστάθη τελικώς την Πέμπτη 07 Μαρτίου 1963 υπό του Καρόλου Χάρολδ Μέρλιν* ο οποίος μέχρι τον Μάρτιο 1963 προΐστατο της Ειδικής Υπηρεσίας Εθνικών Οδών.
Οι ανάδοχοι και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων
Τμήμα ΙΙ: Ανισόπεδος Κόμβος της Λεωφόρου Συγγρού μετά της Λεωφόρου Ιλισσού
Αυτός ο κόμβος ο οποίος ήταν ο πρώτος που κατασκευάσθηκε στην Αθήνα και συνίσταται σε μία γέφυρα εκ προεντεταμένου σκυροδέματος επί της οποίας διέρχεται η λεωφόρος Συγγρού. Το μήκος της γέφυρας είναι 54,50 μ. και το πλάτος της 39,00 μ., τους κλάδους μεταβάσεως από την Λεωφόρο Συγγρού στην Λεωφόρο Ιλισσού και την καμπύλη γέφυρα η οποία συνδέει την Λεωφόρο Ιλισσού μετά της Λεωφόρου Συγγρού της οποίας το μήκος είναι 87,00 μ. και το πλάτος της 5,50 μ. Είναι μάλιστα μία κομψή κατασκευή αλλά λόγω ανεπαρκείας συντηρήσεως έχει προβλήματα διάφορων ειδών. Επίσης ο κόμβος ήταν φωτιζόμενος δια φωτιστικών σωμάτων νατρίου υψηλής πιέσεως τα οποία ο εργολήπτης των ηλεκτρομηχανολογικών τοποθέτησε στα στηθαία και στους τοίχους αντιστηρίξεως και των δύο κλάδων της λεωφόρου οι οποίοι είναι επενδεδυμένοι δια ορθογωνικών πλακιδίων. Πρόκειται περί σωμάτων με εξωτερικό ανακλαστήρα και (μάλλον) χρησιμοποιήθηκαν λυχνίες νατρίου για πορτοκαλί φως οι οποίες σήμερα δεν λειτουργούν καθόλου λόγω του ότι ο φωτισμός εγκαταλήφθη. Τα εγκαίνια όλων των έργων έγιναν την Τετάρτη 27 Μαρτίου 1963 στις 6:00 το απόγευμα παρεστώτος του υπουργού Δημοσίων Έργων Σόλωνος Γκίκα, του υπουργού Συγκοινωνιών Δημητρίου Βρανοπούλου και του προέδρου της Κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Καραμανλή.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ (Γ.Ε.Κ.Μ.Ο.Α.).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΙΛΙΣΣΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Οι μελετητές και οι κατασκευαστές της οδού και του ανισόπεδου κόμβου:
1.Κύριος Έργου: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
2.Προϊσταμένη Υπηρεσία: ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.Γεώργιος Ευσεβίου Μαρκάκης, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1919) και Γενικός Διευθυντής Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.382).
3.Αναθέτουσα Υπηρεσία: ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
α) Εμμανουήλ Γεωργίου Καλλιοντζής (1907 – 1963), Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1930) και Νομομηχανικός Δημοσίων Έργων επί 1ω βαθμώ (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.524).
β) Κάρολος Χάρολδ Μέρλιν, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1932) και Προϊστάμενος του Γραφείου Ελέγχου Κατασκευής Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.923).
4.Αρχιτεκτονική Μελέτη*: ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Αθηνά Γεωργίου Πρωτοπαπαδάκη – Γκίτσου, Αρχιτέκτων Ε.Μ.Π. (1950) και Μηχανικός Μελετών του Γραφείου Ελέγχου Κατασκευής Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.524).
5.Στατική Μελέτη Τεχνικών Έργων:
α) Για τη γέφυρα της λεωφόρου Ανδρέα Συγγρού (Εθνική Οδός 91).
i. ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΝΕΤΑΚΗΣ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ».
Σωκράτης Γεωργίου Κανετάκης, Αγρονόμος – Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1952), Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1955) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 5.119).
Γεώργιος Ανδρέου Αλεξόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός Πανεπιστημίου Μόνδρεαλ (1954) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 5.119).
ii. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ «ΕΥΠΑΛΙΝΟΣ».
Κωνσταντίνος Γεωργίου Αμπακούμκιν, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1952) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 6.443).
Ναυσικά – Ιωάννα Δημητρίου Αμπακούμκιν – Αγναντοπούλου, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1957) και Μελετήτρια Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 6.444).
iii. ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ «ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΒΑΛΤΙΝΟΣ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΗΤΣΟΥ».
Επαμεινώνδας Αναστασίου Βαλτινός, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1925) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 125).
Κωνσταντίνος Δημητρίου Μήτσου, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1921) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 737).
β) Για τη γέφυρα του κλάδου Λεωφόρου Ιλισσού – Λεωφόρου Ανδρέα Συγγρού.
ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.
Παναγιώτης Δημητρίου Λαδόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1930) και Μελετητής Τεχνικών Έργων αρμοδιότητος Δημοσίου Τομέως (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 2.281).
6.Κατασκευή:
α) Βασικά τεχνικά έργα της Οδού (γέφυρες, αντιστηρίξεις και λοιπά: ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΓΝΩΜΩΝ».
Κωνσταντίνος Δημ. Πολίτης, Πολ. Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1930) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων Δ’ Τάξεως(Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 2.281).
β) Εγκαταστάσεις σηματοδοτήσεως και ηλεκτροφωτισμού: ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΖΗΜΕΝΣ ΕΛΛΑΣ».
Οι εγκαταστάσεις κατασκευάσθηκαν δια υλικών τα οποία προμήθευσε ο Οίκος «ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ – ΜΑΡΟΥΛΙΔΗΣ».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ (Γ.Ε.Κ.Μ.Ο.Α.)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
- Ημερομηνία δημοπρασίας: Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 1960.
- Ημερομηνία εγκαινίων: Τετάρτη 27 Μαρτίου 1963 και ώρα 7:00 το βράδυ.
- Κόστος κατασκευής: 47.200.000 δρχ. (Βασικά τεχνικά έργα + Έργα περιοχής «ΦΙΞ» + Αναδιευθέτηση της κοίτης Ιλισσού).
- Καταβληθέντα ημερομίσθια Τεχνικών: 30.000.
- Καταβληθέντα ημερομίσθια εργατών: 100.000.
- Καταβληθέντα ημερομίσθια μηχανημάτων: 7.000.
- Μήκος της ολόκληρης της κατασκευασθείσης Οδού: 7.500 μ.
- Διαστάσεις της γέφυρας της Λεωφόρου Ανδρέα Συγγρού (μήκος και πλάτος): 54,50 μ. × 39,00 μ.
- Διαστάσεις της γέφυρας του κλάδου Λεωφ. Ιλισσού – Λεωφόρου Ανδρέα Συγγρού (μήκος και πλάτος): 87,00 μ. × 5,50 μ.
- Βάθος υποβιβασμού της ερυθράς των κλάδων της Λεωφόρου Ιλισσού: 6,50 μ.
Βιβλιογραφία:
- Εφημερίδα «ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ», Φύλλο: 4.095, Κυριακή 09 Αυγούστου 1959, σελ. 07.
- Εφημερίδα «ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΩΝ», Φύλλο: 1.276, Τρίτη 22 Νοεμβρίου 1960, σελ. 01.
- Εφημερίδα «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΗ», Φύλλο: 10, Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 1961, σελ. 01 και 15.
- Εφημερίδα «Η ΒΡΑΔΥΝΗ», Φύλλο: 4.864 (12.486), Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 1961, σελ. 05.
- Εφημερίδα «ΑΘΗΝΑΪΚΗ», Φύλλο: 3.391, Παρασκευή 29 Ιουνίου 1962, σελ. 03.
- Εφημερίδα «Η ΒΡΑΔΥΝΗ», Φύλλο: 5.297 (12.919), Σάββατον 18 Αυγούστου 1962, σελ. 01.
- Εφημερίδα «Η ΒΡΑΔΥΝΗ», Φύλλο: 5.389 (13.012), Τετάρτη 05 Δεκεμβρίου 1962, σελ. 01.
- Εφημερίδα «ΕΞΠΡΕΣ», Φύλλο: 56, Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 1963, σελ. 02, Στήλη: ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ.
- Εφημερίδα «ΕΞΠΡΕΣ», Φύλλο: 63, Τετάρτη 06 Μαρτίου 1963, σελ. 02, Στήλη: ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ.
- Εφημερίδα «ΕΞΠΡΕΣ», Φύλλο: 66, Παρασκευή 08 Μαρτίου 1963, σελ. 02, Στήλη: ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ.
- Εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», Φύλλο: 10.901, Τετάρτη 06 Μαρτίου 1963, σελ. 01 και 05.
- Εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», Φύλλο: 10.902, Πέμπτη 07 Μαρτίου 1963, σελ. 07.
- Εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», Φύλλο: 10.907, Τετάρτη 13 Μαρτίου 1963, σελ. 05.
- Εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», Φύλλο: 14.177, Εσπέρα Τετάρτης 27 Μαρτίου 1963, σελ. 06.
- Εφημερίδα «Η ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», Φύλλο: 2.477, Τετάρτη 27 Μαρτίου 1963, σελ. 08.
- Εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», Φύλλο: 15.516, Πέμπτη 28 Μαρτίου 1963, σελ. 08.
- Εφημερίδα «Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», Φύλλο: 10.156, Πέμπτη 28 Μαρτίου 1963, σελ. 03.
- Περιοδικό «ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ», Τεύχος: 322ο – 323ο, Απρίλιος και Μάϊος 1951, σελ. I ως LXXX.
- Τεχνικόν Επιμελητήριον Ελλάδος, «ΠΙΝΑΞ ΜΕΛΩΝ», Εκδόσεις Τ.Ε.Ε., Αθήναι Μάρτιος 1964.
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ/ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΤΥΠΟΥ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ, «ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ 1969 – 1970», Έκδοσις ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ, Αθήναι 1970.
(*) Εμμανουήλ Γεωργίου Καλλιοντζής (1907 – 1963), Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1930) και Προϊστάμενος του Γραφείου Ελέγχου Κατασκευής Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.524).
(*) Κάρολος Χάρολδ Μέρλιν, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. (1932) και Προϊστάμενος του Γραφείου Ελέγχου Κατασκευής Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 1.923).
(*) Αφορούσε την μελέτη της διαμορφώσεως του ενδιαμέσου χώρου κατασκευής του αναψυκτηρίου μεταξύ των κλάδων της λεωφόρου Ιλισσού παρά το Μέτς/Λόφος Αρδηττού.

πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_144 της ΠΕΣΕΔΕ

