Τέσσερεις Μηχανικοί για μια… νύμφη (του Θερμαϊκού)

πηγή: Εργοληπτικόν βήμα Νο_114 της ΠΕΣΕΔΕ

Στον Αρχισυντάκτη του περιοδικού Εργοληπτικόν Βήμα της ΠΕΣΕΔΕ, Βαγγέλη Μωυσή, μιλούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι Ν.Ταχιάος, Γ.Ορφανός, Σπ.Βούγιας, Κ.Ζέρβας

Βαγγέλης Μωυσής

Δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο, τέσσερις εκπρόσωποι του ιδίου κλάδου, των Μηχανικών, να διεκδικούν τον ίδιο δημαρχιακό θώκο, σε έναν μεγάλο δήμο όπως είναι αυτός της Θεσσαλονίκης και μάλιστα με αξιώσεις, είτε ανάδειξης στη θέση του Δημάρχου, είτε κατάκτησης ποσοστού ικανού να δημιουργήσει προοπτικές συμμετοχής στη νέα Δημοτική Διοίκηση που θα σχηματιστεί το Σεπτέμβριο. Το «Εργοληπτικόν  Βήμα» έθεσε στους 4 διεκδικητές μηχανικούς,  μια σειρά τριών κοινών ερωτημάτων:

1Το γεγονός ότι είστε τέσσερεις μηχανικοί υποψήφιοι για δημαρχιακό θώκο στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί παράγοντα που θα «μετρήσει»στις συνεργασίες της επόμενης μέρας στο δημοτικό συμβούλιο και σε τι βαθμό;

2Στον προγραμματικό σας σχεδιασμό, ποια σημεία ξεχωρίζετε που ενδιαφέρουν τον κλάδο των μηχανικών ως ενδεχόμενο εργασιακό αντικείμενο;

3Υπάρχει στα σχέδιά σας, ένα εμβληματικό τεχνικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, που θα `θέλατε να συνδεθεί με μια δική σας θητεία ως δημάρχου;

Ιδού και οι απαντήσεις τους:

ΝΙΚΟΣ ΤΑΧΙΑΟΣ

1Για να μιλάς «κοινή γλώσσα» δεν αρκεί να έχεις παρόμοιο εργασιακό αντικείμενο. Και βέβαια παίζει ρόλο το τι είναι περισσότερο ο καθένας ως προσωπικότητα. Πολιτικός; Ή μηχανικός; Σε κάθε περίπτωση και σε ότι αφορά το αμιγώς πολιτικό πεδίο, έχω ξεκαθαρίσει πως δεν μπορώ να συνεργαστώ με υποψηφίους που μπήκαν στην κούρσα για λόγους άσχετους με τις ανάγκες της πόλης και παίζουν το «πολιτικό παιχνίδι» του ΣΥΡΙΖΑ. Από εκεί και πέρα, με τον κ. Βούγια ή τον κ. Ζέρβα, δεν βλέπω το λόγο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε σε βασικά πράγματα, αν και αυτή είναι μια προοπτική που θα διαμορφώσουν οι πολίτες με την ψήφο τους.

2Σχεδιάζουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναπλάσεων, με την αρχή του να γίνεται από την πλατεία Αριστοτέλους και με την περιοχή των Λαχανόκηπων ακολουθεί. Από εκεί και πέρα, θα είμαστε παρόντες και συμμέτοχοι – με δημιουργική συμβολή- στην υλοποίηση μεγάλων project της πόλης: Το ΕΧΣ για το Εκθεσιακό Κέντρο, το ΕΧΣ για το Παράκτιο Μέτωπο, την αντιπλημμυρική θωράκιση και μια εκτεταμένη συντήρηση υφιστάμενων υποδομών στη βάση προτάσεων του ΤΕΕ.

3Τρία θα σας πω. Το ένα είναι η αναμόρφωση των Λαχανόκηπων που προανέφερα και αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό για μια συνολική αναμόρφωση που θα την αναδείξει σε επίκεντρο επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Το δεύτερο, η ένταξη του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος στον καθημερινό κοινωνικό ιστό της πόλης, με το γκρέμισμα του φράχτη και την de facto κατάργηση της στρεβλής εκδοχής πανεπιστημιακού ασύλου, που έχει καταντήσει άσυλο παραβατικότητας. Σε συνδυασμό με την ανάπλαση της γειτονικής ΔΕΘ και την ανέγερση ενός εμβληματικού κτιρίου που θα αποτελέσει και νέο τοπόσημο, θα αλλάξει ριζικά προς το καλύτερο η εικόνα της περιοχής. Και τέλος, μια συνολική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος μέσα από εφαρμογή ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, με σοβαρές αστικές συγκοινωνίες και μητροπολιτική διάσταση.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΡΦΑΝΟΣ

1 «Για τις συνεργασίες μετράει η προδιάθεση του καθενός, οι προτεραιότητες για την πόλη, η επιλογή να προηγείται το κοινωνικό συμφέρον και όχι το προσωπικό και γενικότερα η αποτίναξη των κομματικών δεσμών υπέρ της πόλης και των κατοίκων της. Ως υποψήφιος δήμαρχος έχω ως στόχο να συνθέσω τις δυνάμεις τη πόλης και να ενώσω σε μια κοινή κατεύθυνση διεκδίκησης, οργάνωσης και επιτυχούς εφαρμογής δράσεων, που θα οδηγούν στο μέλλον, γιατί η «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ είναι το ΜΕΛΛΟΝ». Όσοι λοιπόν διαπνέονται από τις παραπάνω αρχές και σκέψεις είναι οι εν δυνάμει συνομιλητές μου.»

2 «Η πόλη παρουσιάζει άσχημη εικόνα στα οδοστρώματα των δρόμων, στα πεζοδρόμια, στους χώρους πρασίνου (κήπους, παιδικές χαρές). Η ανασύνταξη της λειτουργίας της απαιτεί γενική επίθεση, στην οποία οι μηχανικοί θα διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο, ώστε να πετύχουμε να δημιουργήσουμε μια νέα εικόνα. Οι επεκτάσεις σχεδίων, όπου χρειάζονται, οι πεζοδρομήσεις, οι αρχαιολογικοί και βυζαντινοί περίπατοι, οι αναπλάσεις σε όλες τις περιοχές του Δήμου, για καινούριες πλατείες και πρόσθετο πράσινο, είναι μια πρώτη προσέγγιση των προθέσεων μας για έργα χρήσιμα και απαραίτητα για τους κατοίκους, που αποτελούν αντικείμενο μηχανικού.»

3 «Η εξαγγελία του τελικού μας προγράμματος όπως θα εφαρμοστεί είναι σε εξέλιξη. Από το κομμάτι που μέχρι σήμερα εξαγγείλαμε, θα επέλεγα ως εμβληματικό έργο, εξαιρετικού ενδιαφέροντος, όχι μόνο για τεχνικούς, αλλά για όλη την χώρα, τη δημιουργία ενός ψηφιακού μουσείου για τον Μέγα Αλέξανδρο. Είναι φανερό ότι μετά την απαράδεκτη συμφωνία των Πρεσπών, οι αλήθειες για την Μακεδονία, τη ζωή του Αλέξανδρου, την παγκόσμια επιρροή της δράσεως του είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΡΒΑΣ

1Οι όποιες συνεργασίες θα γίνουν σε προγραμματικές βάσεις. Το γεγονός ότι 4 υποψήφιοι δήμαρχοι είναι μηχανικοί δεν αποτελεί ασφαλές κριτήριο, ούτε πρόκριμα συνεργασιών. Ξέρετε όλοι οι τεχνικοί δεν μιλούν την ίδια «γλώσσα» ούτε έχουν την ίδια αντίληψη πραγμάτων. Από την άλλη εκτιμώ ως θετικό το γεγονός πως στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο και ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος και συσχετισμών θα υπάρχουν περισσότεροι μηχανικοί. Ίσως αυτό ωθήσει σε γρηγορότερες αποφάσεις και ολοκλήρωση βασικών υποδομών.

2Η ολοκλήρωση των μεγάλων υποδομών στην πόλη και ο αστικός σχεδιασμός του μέλλοντος της Θεσσαλονίκης είναι δύο τομείς με ενδιαφέρον. Ο αστικός σχεδιασμός αντανακλά τις φιλοδοξίες μιας πόλης, σχηματοποιεί το όραμα, δίνει μορφή στις μεγάλες πολιτικές επιλογές που συνδυάζονται με την ταυτότητά της, την αναπτυξιακή της δυναμική. Πέραν όμως αυτών, κρίσιμη παράμετρος σε κάθε οργανωμένο αστικό περιβάλλον παραμένει και η συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών. Το ζήτημα της συντήρησης των υποδομών απασχολεί όλες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες καθώς σχετίζεται άμεσα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες αλλά και με τις προτεραιότητες κάθε τόπου, κάθε διοίκησης.

3 Η ανάπλαση της Αριστοτέλους και της Πλατείας Αριστοτέλους είναι ένας κεντρικός στόχος μου. Η κεντρικότερη πλατεία της πόλης πρέπει να αναβαθμιστεί εξ’ ολοκλήρου με υπόγειο parking, με νέο αστικό εξοπλισμό, με υψηλή αισθητική, πράσινο, προσπελάσιμη από όλους. Καθαρή, χωρίς graffiti, χωρίς σταθμευμένα οχήματα, χωρίς παρεμπόριο. Όπως όλες οι πλατείες των πόλεων στην Ευρώπη. Ως δήμαρχος θα συμβάλω στην ταχύτερη ολοκλήρωση του Μετρό. Οι εξελίξεις με δικαίωσαν καθώς ήμουν από αυτούς που ειδικά στο ζήτημα των δύο σταθμών στο κέντρο της πόλης (Βενιζέλου και Αγ. Σοφίας) επέμεινα για διαφορετικές τεχνικές προσεγγίσεις, λιγότερο κοστοβόρες, πιο εύκολες και λιγότερο χρονοβόρες. Σε αυτές θα επιμείνω να επανέλθουμε για να εγκαινιάσω το Μετρό ταχύτερα, εντός της θητείας μου.

ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ

1Μετράει υποχρεωτικά, για πολιτικούς, αλλά και για ουσιαστικούς λόγους. Υπάρχει, όπως και να το κάνει κανείς, μια κοινή γλώσσα διατύπωσης αλλά και μια κοινή λογική προσέγγισης και αντιμετώπισης των προβλημάτων. Υπάρχουν φυσικά και διαφορές, πολιτικές , πολεοδομικές ή πολιτισμικές,  στη φιλοσοφία προσέγγισης πολλών κρίσιμων ζητημάτων, αλλά η τεχνοκρατική αντιμετώπιση μπορεί να βοηθήσει την καλύτερη συνεννόηση και τις αναγκαίες συγκλίσεις. Θυμάμαι ότι το 1998 είχα 3 συνυποψήφιους οδοντιάτρους και αισθανόμουν μια «υπεροχή» στα λειτουργικά προβλήματα της πόλης. .Έλεγα, χαρακτηριστικά, ότι η Θεσσαλονίκη δεν πάσχει από πονόδοντο. Τώρα, πρέπει σίγουρα να προσπαθήσω περισσότερο να πείσω για την συγκριτική  καταλληλότητά  μου, αλλά και όλοι μας, οι συνάδελφοι μηχανικοί υποψήφιοι δήμαρχοι, οφείλουμε να μην απογοητεύσουμε τους Θεσσαλονικείς με τις αποφάσεις μας, την επόμενη μέρα, για το καλό της πόλης.

2Στη μικρή κλίμακα των καθημερινών παρεμβάσεων: Μικρά τεχνικά έργα παντού, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, αναπλάσεις πλατειών, ποδηλατόδρομοι και έργα αστικής οδοποιίας, ανακρασπεδώσεις και πεζοδρομήσεις,  που θα κάνουν την κυκλοφορία των οχημάτων πιο λειτουργική και των πεζών πιο άνετη και ασφαλή.Στη μεσαία κλίμακα των  έργων πολιτικού μηχανικού: οι στάσεις της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ευέλικτοι μεταλλικοί χώροι στάθμευσης σε άκτιστα οικόπεδα, επιμονή για συντομότερη ολοκλήρωση του μετρό και επέκτασή του μέχρι το αεροδρόμιο,  γραμμή επιφανειακού μέσου σταθερής τροχιάς, συμπληρωματικού του μετρό, με σύμβαση παραχώρησης έργου.

3Από τις νέες προτάσεις μας ξεχωρίζει η ανάπλαση της παλιάς παραλίας, ως συνέχεια της νέας, με πεζοδρόμηση και ποδηλατόδρομο στη λεωφόρο Νίκης, από τον Λευκό Πύργο μέχρι το λιμάνι. Θα γίνει με διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, που (σε συνδυασμό και με την θαλάσσια αστική συγκοινωνία), θα αποκαταστήσει τη διαταραγμένη σχέση της πόλης με τη θάλασσα, μετατρέποντας την παλιά παραλία σε γέφυρα, αντί για εμπόδιο που είναι σήμερα. Η πρόταση συνοδεύεται από μια σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που, όχι μόνο δεν θα επιβαρύνουν αλλά θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις Ι.Χ. και λεωφορείων στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Θα ήθελα, από την πρώτη κιόλας θητεία, να συνδέσω την παρουσία μου στο Δήμο με μια μεγάλη εμβληματική πρόταση, που θα αλλάξει κυριολεκτικά την εικόνα της πόλης, στο πιο ιστορικό και αγαπημένο της σημείο.

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα