VOAK-KISAMOS-XANIA-BOAK

Share

Στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συµβούλιο συζητήθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον ΒΟΑΚ και συγκεκριµένα για το τµήµα Χανιά – Κίσσαµος. Το θέµα ήταν δεύτερο στην Ηµερήσια Διάταξη.

 Να υπενθυμίσουμε ό,τι με ομόφωνη απόφασή του, ο Δήμος Κισσάμου ενέκρινε τη ΜΠΕ, θέτοντας όρους και προτάσεις που θεωρεί απαραίτητες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και την προστασία της περιοχής.

Η εισήγηση προς το ΚΑΣ

Σύμφωνα με την εισήγηση προς το ΚΑΣ, το Υπουργείο Πολιτισμού απέστειλε στο Συμβούλιο όλες τις γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων εισηγείται την κατ’ αρχήν έγκριση της ΜΠΕ, υπό τον όρο ότι η χάραξη θα μετατοπιστεί βορειότερα, ώστε να μην διέρχεται από τον οριοθετημένο αρχαιολογικό χώρο Νοπηγείων – Κολένι, όπου εντοπίζονται αρχαιότητες.

Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κρήτης δεν προβάλλει αντιρρήσεις, αρκεί να διασφαλιστεί η προστασία παραδοσιακών κατασκευών και του αρδευτικού δικτύου, ενώ η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας ζητά να προηγηθεί αυτοψία στις θέσεις όπου έχουν εντοπιστεί σπήλαια και βραχοσκεπές στα τμήματα Μελισσουργείου και Πλατανιά. Τέλος το ΚΑΣ εξετάζει τον φάκελο προκειμένου να αποφανθεί αν η ΜΠΕ θα εγκριθεί υπό τους όρους αυτούς ή αν θα απαιτηθούν επιπλέον τροποποιήσεις στη χάραξη.

Το έργο

Η ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, μήκους 30,4 χιλιομέτρων, έχει ενταχθεί ως προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης για το βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το συνολικό ύψος της σύμβασης υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και έχει διάρκεια 35 ετών.

Η Κίσσαμος αποτελεί πύλη εισόδου για χιλιάδες επισκέπτες και σημείο αναφοράς για κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς όπως το Ελαφονήσι, τα Φαλάσαρνα και η Γραμβούσα. Οι υπάρχουσες οδικές υποδομές κρίνονται εδώ και χρόνια ανεπαρκείς. Το κόστος του νέου έργου εκτιμάται μεταξύ 200 και 250 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ προσεγγίζει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Το υπό μελέτη τμήμα ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Βαμβακόπουλου και καταλήγει 1,2 χιλιόμετρα πριν από την είσοδο της Κισσάμου. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει τετράιχνη διατομή, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και κεντρική νησίδα.

Πηγή: mononews

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ