Τιμητική εκδήλωση του ΤΕΕ Ηπείρου για τον μηχανικό των μεγαλύτερων έργων υποδομής της χώρας Παναγιώτη Παπανικόλα

Με μεγάλη παρουσία Μηχανικών αλλά και πολιτών ολοκληρώθηκε η τιμητική Εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ προς τιμή του Παναγιώτη Παπανικόλα, του Μηχανικού που συνδέθηκε και επέβλεψε τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας, με χαρακτηριστικότερο τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Ηπείρου Γιάννης Τσίγκρος αναφέρθηκε στα ορόσημα της μακράς σταδιοδρομίας του Παναγιώτη Παπανικόλα, ο οποίος έχει βάλει την σφραγίδα του σε δύο από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, την Εγνατία Οδό και την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για έναν Γιαννιώτη που διαπρέπει με το έργο του στο εσωτερικό και το εξωτερικό τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ο οποίος πέρα από την επαγγελματική διαδρομή εξήρε και το ήθος του Παναγιώτη Παπανικόλα.

Διαβάστε: Αφιέρωμα στο «Εργοληπτικόν Βήμα»: Οι υποδομές σε πρώτο πλάνο

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου τονίζοντας ότι έργα που φέρουν την σφραγίδα του Παναγιώτη Παπανικόλα έσπασαν οριστικά την απομόνωση της Ηπείρου.

Βιντεοσκοπημένο προβλήθηκε το μήνυμα του Θεοδόση Τάσιο – Ομότιμου Καθηγητή ΕΜΠ, ενός καθηγητή που αποτελεί ορόσημο για τον κλάδο των Μηχανικών, ενώ εκ μέρους του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων χαιρετισμό απεύθυνε ο Αντιπρύτανης Θεόδωρος Ματίκας, ο οποίος αναφέρθηκε στο ρόλο του μηχανικού και της επιστήμης του. «Η πιο σπουδαία προσφορά είναι ότι έφερε σε πέρας την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Τον ευχαριστούμε» είπε ο Αντιπρύτανης.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, καθώς και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, οι οποίοι λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν.

Η Εγνατία Οδός για τον Παναγιώτη Παπανικόλα, όπως είπε ο ίδιος ήταν ένα μεγάλο σχολείο, καθώς στο τμήμα της Ηπείρου χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν δύσκολα προβλήματα.

Ο Παναγιώτης Παπανικόλας αναφέρθηκε εκτενώς στη Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, ενός έργου που κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης, καθώς το ελληνικό δημόσιο δεν είχε τις οικονομικές δυνατότητες να στηρίξει ένα τόσο μεγάλο έργο.

Για τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, σημείωσε ότι για πρώτη φορά έγινε θεμελίωση σε τέτοιο βάθος και σε έναν πυθμένα που ήταν λάσπη. Η καλωδιωτή γέφυρα, έχει μία ακόμη μοναδικότητα. Το κατάστρωμα δεν είναι κουμπωμένο, είναι αναρτημένο, στηρίζεται κυρίως από τα καλώδια και μοιάζει σαν την κλωστή που περνά από τη βελόνα. Μία ξεχωριστή τεχνολογία είναι τα καλώδια της γέφυρας.

Η Γέφυρα συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής και όσοι έχουν μνήμες από την εποχή προ κατασκευής της καταλαβαίνουν καλύτερα από τον καθένα την τεράστια αλλαγή που έφερε για την Αιτωλοακαρνανία και για την Ήπειρο.

Στη γέφυρα υπάρχει μόνιμη τεχνική διεύθυνση. Γίνονται πολύ τακτικές επιθεωρήσεις και έλεγχοι υλικών. Προγραμματισμένη συντήρηση αλλά και έκτακτη αν προκύψει ανάγκη, ειδικά από την κλιματική αλλαγή. Και άμεσες παρεμβάσεις για αποκατάσταση οποιασδήποτε φθοράς.

Ακολουθήστε το gobhma.gr στο Google News για να έχετε έγκαιρη & έγκυρη τεχνική ενημέρωση
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο Twitter
Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα