Προχωρούν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας οι διαδικασίες για τη μελέτη που θα οδηγήσει στη βελτίωση του οδικού τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο Συκουρίου έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, στην παλιά εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης . Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας ενέκρινε το πρακτικό (ΙΙ) της επιτροπής για τη διενέργεια δημοπράτησης της μελέτης, προϋπολογισμού 901.006 ευρώ. Σήμερα, η συντήρηση του δρόμου ανήκει στον Δήμο Λαρισαίων.
«Προχωράμε με γρήγορο ρυθμό στη δημοπράτηση της μελέτης που θα οδηγήσει σε έργο ουσίας, με στόχο την αναβάθμιση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στην παλιά εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
«Με την κατασκευή του έργου επιλύονται προβλήματα της περιοχής και αναμένονται αρκετά οφέλη:
Βελτιώνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, με χάραξη που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας. Αποσυνδέεται η λειτουργία του έργου από τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και τις σχετικές κινήσεις αφού οι εν λόγω μετακινήσεις θα εξυπηρετούνται από παράπλευρους οδούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η λειτουργικότητα και αυξάνεται η ασφάλεια της οδού, καθώς κινείται εκτός της γεωργικής γης της περιοχής. Και ακόμη, επιτυγχάνεται μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς. Σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες μας, μελετάμε έργα που χτίζουν τη Θεσσαλία του αύριο, δημιουργούν θέσεις εργασίας και φέρνουν χρήμα στην πραγματική, τοπική οικονομία» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Τί προβλέπει η μελέτη
Η «Μελέτη βελτίωσης της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης από Ι/Κ Συκουρίου έως Α/Κ Γυρτώνης», οδηγεί σε νέο οδικό άξονα με σκοπό τη βελτίωση της παλιάς εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης ώστε η διέλευση των διερχομένων οχημάτων, και κυρίως των βαρέων οχημάτων να γίνεται με περισσότερη ασφάλεια. Ο νέος άξονας, θα έχει συνολικό μήκος 8 χλμ.
Πρόκειται για μελέτη:
- κύριας αρτηρίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση διαχωρισμένης κυκλοφορίας,
- παράπλευρου δικτύου καθώς και
- ανακατασκευής του ισόπεδου σηματοδοτούμενου κόμβου προς Κουλούρι σε κυκλικό και ενός επιπλέον κυκλικού κόμβου προς Α/Κ Γυρτώνης.