Share
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου «ΕΡΓΟ ΓΕΦΥΡΩΣΗΣ ΧΕΙΜΑΡΡΟΥ ΑΓΡΙΟΛΑΓΚΑΔΟ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΔΗΜΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΙΑΣ».
Περιγραφή του έργου
Η υπό εξέταση ΜΠΕ αφορά στο σχεδιασμός τεχνικού γεφύρωσης (Ορθογωνικού οχετού) τουρέματος/χειμάρρου Αγριολάγκαδο σε θέση διέλευσης υφιστάμενης αγροτικής οδού με φορέα του έργου το Δ. Δυτικής Αχαΐας. Σήμερα η διέλευση από το ρέμα γίνεται μέσω υποτυπώδους και πρόχειρης ιρλανδικής διάβασης, η οποία καταστρέφεται τη χειμερινή περίοδο κι εγκυμονεί κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα, μηχανήματα και πεζούς. Ο υφιστάμενος αγροτικός δρόμος με διεύθυνση Βόρεια – Νότια συνδέει μια επαρχιακή με μία δημοτική οδό στην περιοχή του οικισμού Αγ. Νικολάου Σπάτα προσφέροντας άμεση πρόσβαση στα αγροκτήματα της περιοχής.
Το ρέμα Αγριολάγκαδο διασχίζει την ανωτέρω κτηματική περιφέρεια περίπου στο μέσον της, η δε αγροτική οδός αποτελεί βασική δίοδο επικοινωνίας των αγροκτημάτων στις δύο όχθες του ρέματος. Κατά τη χειμερινή περίοδο, όπου είναι αδύνατη η διέλευση από την ιρλανδική διάβαση του ρέματος, για την μετάβαση από τη μία όχθη στην απέναντι απαιτείται διαδρομή περίπου 6,0km.
Σύμφωνα με την Υδραυλική Προμελέτη, το ρέμα Αγριολάγκαδο έχει συνολική λεκάνη επιφάνειας 12,2km2 και μήκος κοίτης 7,99km. To προτεινόμενο τεχνικό βρίσκεται στη θέση διασταύρωσης με την αγροτική οδό, ενώ το μήκος υδραυλικού ελέγχου της κοίτης ανέρχεται σε περίπου 200m και της τμηματικής οριοθέτησης σε 50m. Το μελετώμενο ρέμα ή χείμαρρος Αγριολάγκαδο πηγάζει από τις δυτικές υπώρειες του όρους Μόβρη και η λεκάνη απορροής του βρίσκεται στη βορειοδυτική Πελοπόννησο. Το ρέμα Αγριολάγκαδο εκβάλει στον ποταμό Βέργα, ο οποίος με τη σειρά του εκβάλει στη λιμνοθάλασσα Κοτυχίου. Η θέση του προτεινόμενου οχετού βρίσκεται περίπου 3km. δυτικά του οικισμού Αγ. Νικολάου. Η πρόσβαση στο σημείο γίνεται μέσω του αγροτικού δρόμου είτε από την Βόρεια κύρια Ε.Ο. Ριόλου, Καγκαδίου, Ματαράγκας, Αγ. Νικολάου, είτε από την Νότια δευτερεύουσα οδό Αγ. Νικολάου – Νησίου
Τα κύρια έργα περιλαμβάνουν:
-Εκσκαφές εντός της κοίτης του ρέματος στο πλάτος και στο βάθος που προβλέπεται από τη μελέτη για την κατασκευή των έργων διευθέτησης και των θεμελίων του ορθογωνικού οχετού.
-Κατασκευή κιβωτιοειδούς οχετού από οπλισμένο σκυρόδεμα εσωτερικού πλάτους 5m, ύψους 2m και μήκους 6,50m με εκατέρωθεν πτερυγοτοιχούς μήκους 4m για την ασφαλή καθοδήγηση της ροής.
-Κατασκευή νέων εκατέρωθεν επενδύσεων της ανοικτής κοίτης από συρματοκιβώτια ύψους 3m σε μήκος κοίτης 10m κατάντη του τεχνικού για εξασφάλιση της αντιδιαβρωτικής προστασίας των πρανών.
-Κατασκευή υπόβασης οδοστρωσίας μεταβλητού πάχους, σιδηροσωλήνων κιγκλιδωμάτων και σιδηρών κιγκλιδωμάτων επί του τεχνικού.
-Οριζοντιογραφική και Μηκοτομική χάραξη για προσαρμογή του δρόμου στο τεχνικό, σε συνολικό μήκος 70m, με περιορισμένα τεχνικά (συρματοκιβώτια) αντιστήριξης και προστασίας από τη γραμμή πλημμύρας του χειμάρρου.
-Οριοθέτηση της κοίτης του ρέματος σε μήκος 50m εκατέρωθεν του τεχνικού, σχεδιασμένης εκτός των γραμμών πλημμύρας.
Επιπλέον για το έργο θα απαιτηθούν οι παρακάτω ποσότητες πρώτων υλών:
-Εξυγιαντικές στρώσεις με θραυστό υλικό όγκου 80m3 προερχόμενα από αδειοδοτημένα λατομεία.
-Οπλισμένο σκυρόδεμα ποιότητας C20/25 σε ποσότητα 120m3 για την κατασκευή του οχετού προερχόμενο από μονάδες παραγωγής σκυροδέματος.
-Γεωύφασμα στραγγιστηρίων επιφάνειας 60m2.
-Κροκάλες πλήρωσης συρματοκιβωτίων επένδυσης ανοικτής κοίτης όγκου 350m3 και διαμέτρου 10-20cm, προερχόμενα από λατομεία ή ποτάμιας προέλευσης από αδειοδοτημένες θέσεις.
-Κατασκευές συμπυκωμένου επιχώματος σε όγκο 150m3.
Η προμήθεια των υλικών λατομείου πρέπει αυστηρά να γίνει από νομίμως λειτουργούντα λατομεία της περιοχής τα οποία θα είναι εφοδιασμένα με την απαιτούμενη ΑΕΠΟ η οποία πρέπει να βρίσκεται εν ισχύ. Σε καμία περίπτωση, δεν θα γίνει αυθαίρετη αμμοληψία ή δημιουργία ανεξέλεγκτων δανειοθαλάμων λήψης αδρανών υλικών. Υποστηρικτικές εγκαταστάσεις της κατασκευής θα είναι ένας μικρός εργοταξιακός χώρος σε κατάλληλη θέση πλησίον του έργου, καθώς και προμήθεια αδρανών από υφιστάμενα αδειοδοτημένα λατομεία και μικρές ποσότητες ετοίμου σκυροδέματος από αδειοδοτημένες μονάδες παραγωγής σκυροδέματος.
Επίσης, σε μήκος 50m ανάντη και κατάντη του τεχνικού, η κοίτη του ρέματος οριοθετείται με τον Ν. 4258/2014, όπου η Οριογραμμή χαράσσεται παράλληλη στη γραμμή πλημμύρας σε ελάχιστη απόσταση 2m από αυτή. Ακόμη, η υφιστάμενη χάραξη του δρόμου διατηρείται ως έχει, χωρίς ουσιώδεις παρεμβάσεις. Προβλέπεται διαμόρφωση της χάραξης με σκοπό την προσαρμογή στο τεχνικό γεφύρωσης οριζοντιογραφικά και μηκοτομικά. Προβλέπεται μέγιστη ανύψωση της στάθμης του υφιστάμενου δρόμου περίπου στα 2,20 μ. η οποία θα πραγματοποιηθεί με την κατασκευή επιχώματος, κλίσης πρανών 1:1. Τα επιχώματα, για τη διαμόρφωση της τελικής μηκοτομής του δρόμου, καθώς και το μεταβατικό επίχωμα στο τεχνικό γεφύρωσης, θα κατασκευαστούν με κατάλληλα υλικά που θα προκύψουν από την εκσκαφή του τεχνικού γεφύρωσης. Τοπικά, για την έδραση του οδοστρώματος, τον περιορισμό του εύρους κατάληψης και την προστασία από την πλημμυρική παροχή, σε μήκος 15- 20 μ. προβλέπεται έδραση σε συρματοκιβώτια.