Share
Η αναβάθμιση των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας και οι άμεσες παρεμβάσεις που μπορούν να δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του λεκανοπεδίου, συζητήθηκαν στη θεματική ενότητα «Εθνικές προκλήσεις και σύγχρονες λύσεις με πράσινο αποτύπωμα στις δημόσιες μεταφορές», στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ), στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, στο κτίριο του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος, επί της οδού Σίνα 16, στην Αθήνα. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Καραγιάννης.
Τις 27,5 εκατομμύρια επικυρώσεις έφτασε το μετρό Θεσσαλονίκης στους έντεκα μήνες λειτουργίας του, ενώ υλοποιήθηκαν 175.000 δρομολόγια, με την ακρίβεια εκτέλεσης να φτάνει στο 99,8%, όπως είπε ο Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. «Έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής των κατοίκων της πόλης, καθώς είχαμε 15% λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους», επισήμανε.
Μετά τη χθεσινή επαναλειτουργία της βασικής γραμμής, τοποθέτησε τον στόχο της ολοκλήρωσης όλων των δοκιμών για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026.
Απαντώντας στο πολυετές debate αν χρειαζόταν ή όχι μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουρέτας έκανε σύγκριση με ευρωπαϊκές πόλεις, που διαθέτουν χαρακτηριστικά αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης. «Για παράδειγμα, η Λυόν έχει τέσσερις γραμμές μετρό με 46 σταθμούς, ενώ η Βαλένθια έχει τρεις γραμμές με 112 σταθμούς. Όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι το μετρό είναι απαραίτητο στην πόλη», σημείωσε, ενημερώνοντας ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι μελέτες για τις βορειοδυτικές επεκτάσεις.
Για την Αθήνα, η Ελληνικό Μετρό αυτή την περίοδο προχωρά τις προδιαγραφές και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, όπως είπε ο κ. Κουρέτας, ούτως ώστε στις αρχές του νέου έτους να δημοπρατήσει την προμήθεια νέων συρμών. «Δεν μπορούμε ακόμα να πούμε πόσους, αλλά θα είναι αρκετοί και ικανοί ώστε να συμπληρώσουν το έργο της ΣΤΑΣΥ», σημείωσε.
Όσο για την πορεία της κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ανέφερε πως ήδη ο πρώτος μετροπόντικας έχει διανύσει το 80% της διαδρομής του, ξεπερνώντας ήδη την Καισαριανή για να φτάσει στον Ευαγγελισμό, ενώ ο δεύτερος έχει διανύσει το 33% φτάνοντας στην πλατεία Κυψέλης.
Αναφερόμενος στις μελλοντικές επεκτάσεις, έθεσε σε προτεραιότητα την κατασκευή τριών νέων σταθμών της γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ σχεδιάζεται και η επέκτασή της προς τη Γλυφάδα. «Επίσης, το Ελληνικό θα είναι μια “πόλη μες την πόλη”, όπου σίγουρα θα χρειαστούν τα μέσα σταθερής τροχιάς», πρόσθεσε. Παράλληλα, μελετώνται οι επεκτάσεις της γραμμής 4 προς τα βόρεια με δύο κλάδους προς τα Μελίσσια και την Εθνική Οδό, ενώ από την άλλη πλευρά θα φτάσει στην Πετρούπολη, καθώς και την επέκταση της γραμμής 1 προς το κέντρο πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
