Share

Μετά το Πάσχα θα παραδοθεί η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, ενώ έρχεται καμπάνια ενημέρωσης για να αυξηθεί ο αριθμός των μετακινήσεων με τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης

Αυτό απάντησε σε ερώτηση της Voria.gr ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στο σημερινό briefing των πολιτικών συντακτών, στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Μαρινάκης αφού στην εισαγωγική τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην «άξια αναφοράς απήχηση» του Μετρό Θεσσαλονίκης, με 27,04 εκατομμύρια μετακινήσεις στον ένα χρόνο λειτουργίας του και για την αναμενόμενη μεγαλύτερη αύξηση με την είσοδο της επέκτασης της Καλαμαριάς στο δίκτυο, επισήμανε ότι μεταξύ των πολύ σημαντικών έργων είναι ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, που συνδέει το μετρό με τη Σίνδο και ειδικά με το ΔΙΠΑΕ.

Ερωτηθείς από τη Voria.gr για την καθυστέρηση στην παράδοση της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, τόνισε ότι κρίθηκε ότι γίνεται μια προσπάθεια χρονικής διαχείρισης της παράδοσης της επέκτασης σε χρήση και κυρίως για τις ημέρες που απαιτούνται για να γίνουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, λαμβανομένης υπόψη και της πασχαλινής περιόδου, που συμπίπτει χρονικά. «Γίνεται ένας λεπτομερής προγραμματισμός, που θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες μέρες. Στόχος είναι να ικανοποιηθούν δυο συνθήκες, δυο μεγάλες ανάγκες. Η πρώτη να παραδοθεί το συντομότερο η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά και η δεύτερη να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή διαχείριση της λειτουργίας της αγοράς κατά τη διάρκεια της περιόδου του Πάσχα», υπογράμμισε.

Ουσιαστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε όσα είχε δηλώσει τις τελευταίες μέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, και η παράδοση της επέκτασης πηγαίνει για μετά το Πάσχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η έναρξη των δρομολογίων από και προς την Καλαμαριά αναμένεται να γίνει δυο εβδομάδες μετά το Πάσχα, που είναι στις 12 Απριλίου 2026. Ο κύριος λόγος είναι ότι οι αρμόδιοι δεν θέλουν να συμπέσει η αναγκαστική διακοπή της λειτουργίας του Μετρό (για περίπου τρεις μέρες) συνολικά, προκειμένου να γίνει η τελική δοκιμή του συστήματος με την επέκταση με την πασχαλινή περίοδο. Οι ανακοινώσεις από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένονται μέσα στις επόμενες μέρες.

Σε ό,τι αφορά στον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο, η Voria.gr ρώτησε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο για τη χαμηλή απήχηση του μέσου στο πρώτο αυτό διάστημα λειτουργίας του.

Ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι θα γίνει μια προσπάθεια προβολής της ασφάλειας και της ευκολίας που προσφέρει το μέσο, το οποίο ήταν διαχρονικό αίτημα όλης της δυτικής Θεσσαλονίκης που ικανοποιήθηκε με καθυστέρηση. Ουσιαστικά προανήγγειλε μια καμπάνια ενημέρωσης, ώστε να προσελκύσει περισσότερο επιβατικό κοινό, ειδικά σε ό,τι αφορά στους φοιτητές του ΔΙΠΑΕ, αλλά και στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής εξυπηρέτησης και στους εργαζόμενους. «Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προβάλουμε τη μεγάλη αξία του μέσου», σημείωσε.

Στα άλλα τοπικά ζητήματα για τα οποία ρωτήθηκε ο κ. Μαρινάκης, αναφέρθηκε στη σημαντική βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι ενώ το 2019 κυκλοφορούσαν μόλις τα μισά αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τώρα κυκλοφορεί το 89% αυτών, τα οχήματα είναι όλα νεότερα με μέσο όρο ηλικίας πολύ χαμηλότερο του παρελθόντος, χάρις στην ανανέωση του στόλου, και κυκλοφορούν περισσότερα από 500 αστικά καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Εντός του 2026 θα γίνει περαιτέρω ανανέωση του στόλου, ενώ έρχονται και τα πρώτα 50 ηλεκτρικά λεωφορεία και επιπλέον οι ενημερωτικές πινακίδες βελτίωσης της προσβασιμότητας θα γίνουν χίλιες. Πρόκειται για τις πινακίδες για τους τυφλούς, με το σύστημα «Μπράιγ».

Για τις ανησυχίες που εκφράστηκαν ότι μέσω πώλησης μετοχών της ΕΥΑΘ προωθείται η ιδιωτικοποίηση του νερού, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε χαρακτηριστικά: «Δεν ιδιωτικοποιείται το νερό. Θα ασπρίσουν τα μαλλιά μου και θα απαντάω διαρκώς το ίδιο πράγμα. Δεν διακυβεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της ΕΥΑΘ».

Ερωτηθείς για την πορεία της ανάπλασης της ΔΕΘ απάντησε στην ουσία ουδέν νεότερον, ενώ για την υπόθεση της παύσης της Σύνθιας Σάπικα από γενική διευθύντρια της ΕΡΤ3, στήριξε απολύτως την επιλογή της διοίκησης της ΕΡΤ, τονίζοντας ότι «ήδη η ΕΡΤ3 έχει γίνει πολύ μεγάλο περιφερειακό κανάλι, που αναπτύσσεται διαρκώς και θα συνεχίσει να διαδραματίζει όλο και πιο παρεμβατικό ρόλο. Η απόφαση να παύσει η κ. Σάπικα να είναι γενική διευθύντρια ήταν ομόφωνη και ελήφθη βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και αξιολόγησης, την οποία έκανε το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΤ. Δεν έχουμε δυνατότητα παρέμβασης. Στηρίζουμε κάθε απόφαση της διοίκησης της ΕΡΤ», επισήμανε ο κ. Μαρινάκης. Αναφέρθηκε μάλιστα σε «άδικες κριτικές που έγιναν στα ΜΜΕ, χωρίς να γνωρίζουν τον αντικαταστάτη» και υπογράμμισε: «Να μη δαιμονοποιούμε μια κατάσταση. Τον κόσμο τον ενδιαφέρει η ποιότητα του προγράμματος. Έκανε δε λόγο για «επιμέρους συμπεριφορές που αξιολογήθηκαν», περαιτέρω.

Πηγή:  voria.gr – Τάσος Τασιούλας

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ