flyover

Share

Ξεκίνησαν σήμερα  Τετάρτη 29 Οκτωβρίου οι εργασίες για την κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος και την κατασκευή νέας, πιο ασφαλούς, έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Flyover.

«Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 29/10/2025 και από ώρα 10:00, κατόπιν έγκρισης της Δ/νσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, θα υλοποιηθούν νέες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην άνω διάβαση του ανισόπεδου κόμβου της Πυλαίας (αερογέφυρα οδού Τζ. Κένεντυ). Η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα κατεύθυνσης προς Πανόραμα θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ενώ προς Πυλαία σε μία», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της αναδόχου εταιρίας Κεδρηνος Λόφος.

Η καθαίρεση θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις: Στην πρώτη θα αποξηλωθεί ο κλάδος προς το αεροδρόμιο και θα κατασκευαστεί ο νέος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τέσσερις μήνες. Μόλις αυτός τεθεί σε λειτουργία, θα ακολουθήσει η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου και η ανέγερση του νέου τμήματος, ώστε η γέφυρα να είναι πλήρως έτοιμη έως το τέλος του καλοκαιριού του 2026.

Οι εργασίες κατεδάφισης θα πραγματοποιούνται Σαββατοκύριακα, με 48ωρο αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή, όπως είχε γίνει και με τη γέφυρα της οδού Περραιβού.

Το έργο

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων. Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους. Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πόλης να απολαμβάνουν στο σύνολο του ένα σύγχρονο, ασφαλή περιφερειακό οδικό άξονα που θα δώσει ουσιαστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας την υπάρχουσα περιφερειακή οδό με τους εξής τρόπους:

-Αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας

-Θεαματική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, το οποίο τώρα υπολείπεται σημαντικά από αυτό ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου

-Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της οδού

-Ενοποίηση της πόλης με τον πνεύμονα πρασίνου του Κέδρηνου Λόφου.

Οφέλη 

-Κυκλοφοριακή επάρκεια στον περιφερειακό και στους κόμβους του

-Εκτροπή του 25 % -35 % της κυκλοφορίας στο επίπεδο +1

-Μείωση χρόνου μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης – μείωση απρόβλεπτων συμβάντων και καθυστερήσεων

-Σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με στόχο την μείωση των ατυχημάτων

-Μείωση αέριων ρύπων στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης

-Δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου δίχως την επιβολή διοδίων

-Οικονομία για τους οδηγούς, καθώς μειώνεται ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης

-Βελτίωση της προσβασιμότητας από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη (Ευκαρπία Καλαμαριά)

-Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς όπως ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Χαλκιδική

-Ευκολότερη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις (Σέρρες, Γιαννιτσά, Κιλκίς, Κατερίνη)

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του έργου όπως είχαν παρουσιαστεί αρχικά, το έργο περιλαμβάνει συνολικά:

-Επεμβάσεις σε οκτώ ανισόπεδους κόμβους

-Κατασκευή δύο νέων ανισόπεδων κόμβων, ένας προς Άγιο Παύλο και ένας προς Θέρμη, Νέα Ραιδεστό,

-Χαλκιδική (θα ονομαστούν Κ7Α και Κ11Α)

-Κατασκευή 14 νέων τεχνικών

-Κατασκευή 2 νέων πεζογεφυρών

-Συνολικό μήκος νέων γεφυρών 5 χλμ

-Συνολικό μήκος στεγάστρων 1,1 χλμ

-Καθαιρούνται τρεις οδογέφυρες (Επταπυργίου, Αγίου Παύλου, Πανοράματος)

-Αντικαθίστανται οι 2 (Επταπυργίου, Πανοράματος)

-Καθαιρείται και αντικαθίσταται μία πεζογέφυρα (Περραιβού)

-Καθαιρείται και αντικαθίσταται το υφιστάμενο C&C της περιφερειακής (τούνελ)

-Συνολική αποκατάσταση 27 τεχνικών έργων της Εσωτερικής Περιφερειακής

-Κατασκευή Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού

-Συντήρηση 11 υφιστάμενων οχετών

-Επιμήκυνση 15 υφιστάμενων οχετών

-Δημιουργία 10 νέων οχετών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ