Επέκταση Λεωφόρου Κύμης: Κοινό διαδημοτικό μέτωπο

Συνάντηση εργασίας προκειμένου να ανανεώσουν τη συμφωνία για ένα κοινό μέτωπο αντιμετώπισης των συνεπειών από το προβλεπόμενο εκ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έργο της διάνοιξης της λεωφόρου Κύμης, πραγματοποίησαν οι δήμαρχοι Ηρακλείου Αττικής, Νίκος Μπάμπαλος, Αμαρουσίου, Θεόδωρος Αμπατζόγλου καθώς και οι νέοι δήμαρχοι Λυκόβρυσης Πεύκης, Μάριος Ψυχάλης, και Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολητάς, στο δημαρχείο του Ηρακλείου.

Πρόκειται για τους Δήμους από τα όρια των οποίων προβλέπεται να περάσει η διαδρομή της επέκτασης της λεωφόρου.

Οι τέσσερις δήμαρχοι συμφώνησαν να διατηρήσουν την κοινή τους στάση και την αμοιβαία υποστήριξη έτσι ώστε, σε περίπτωση που προχωρήσει το έργο της διάνοιξης, να εξασφαλισθεί ότι ο τρόπος που θα γίνει δεν υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και τη λειτουργικότητα στις εν λόγω πόλεις.

Οι δήμαρχοι επιβεβαίωσαν ότι το κοινό μέτωπο παραμένει στην γραμμή του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος για τους δημότες. Σε αυτή την κατεύθυνση θα ζητήσουν από κοινού και εκ νέου συνάντηση με την καινούργια ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να συζητήσουν τις εξελίξεις και τα τρέχοντα δεδομένα αλλά και να καταθέσουν ξανά τα αιτήματά τους.

Στην περίπτωση του Δήμου Ηρακλείου Αττικής. ο Δήμος διεκδικεί η διάνοιξη της Κύμης να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της νέας διαδρομής ώστε να αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης σε ένα ακόμα σημείο (από το Ηράκλειο διέρχονται ήδη οι γραμμές του ΗΣΑΠ και η Αττική Οδός) και αντί ορύγματος να δημιουργηθεί επιφάνεια ελεύθερων χώρων που θα αξιοποιηθούν για την δημιουργία πράσινου και αθλητικών υποδομών.

Επισημαίνεται ότι ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της δημοπράτησης του έργου, υπόθεση που αναμένεται να εκδικαστεί τους προσεχείς μήνες. Στην συνάντηση των δημάρχων συμφωνήθηκε οι υπόλοιποι τρεις Δήμοι να πραγματοποιήσουν παρέμβαση στην εκδίκαση.

«Χαίρομαι που η κοινή γραμμή των τεσσάρων δήμων, οι οποίοι επηρεαζόμαστε από αυτή την υπόθεση, παραμένει σε ισχύ και δυναμώνει. Ανεξάρτητα με το τι θα γίνει στο τέλος με το έργο, εμείς οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι, ενωμένοι και να προασπίσουμε με κάθε δυνατό, θεσμικό και νομικό, μέσο τα συμφέροντα των δημοτών μας», το σχόλιο του δημάρχου Ηρακλείου Αττικής, Νίκου Μπάμπαλου.

Η ταυτότητα του έργου

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θεωρείται εξαιρετικής σημασίας για την καθημερινότητα του λεκανοπεδίου. Η σχεδιαζόμενη επέκταση προς την Εθνική Οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά τους δρόμους των βορείων προαστίων, αλλά και την «μόνιμα» μποτιλιαρισμένη έξοδο της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό.

Η επέκτασή της αποτέλεσε κομμάτι των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να διαχωρίσει και να το προκηρύξει ως αυτόνομο έργο. Μετά από σενάρια που περιλάμβαναν την κατασκευή του δρόμου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ), ή την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης. Ωστόσο επικράτησε, τελικά, η απόφαση να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και δίχως τοποθέτηση διοδίων.

Η Λεωφ. Κύμης έχει μήκος 3,8 χιλιομέτρων και, εφόσον διανοιχθεί, θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό, περιλαμβάνοντας δύο σήραγγες. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση που προβλέπει η σύμβαση.

Τα  έργα

  • Ολοκλήρωση των έργων στον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Αττική Οδό.
  • Έργο ανοικτής οδοποιίας από τον Ανισόπεδο Κόμβο σύνδεσης της Λ. Κύμης με την Αττική Οδό (νότιο στόμιο σήραγγας)
  • Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ. περίπου).
  • Σήραγγα με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) μήκους 1,15 χλμ.
  • Εργα ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover.
  • Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή, συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, ασφάλισης κ.λπ.
  • Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υπογείων τμημάτων (πυρασφάλειας, πυρόσβεσης, εξαερισμού, ενδεχόμενων φρεατίων αερισμού, οδοφωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων κ.λπ.).
  • Εργασίες πρασίνου.
  • Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.
Ακολουθήστε το gobhma.gr στο Google News για να έχετε έγκαιρη & έγκυρη τεχνική ενημέρωση
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο Twitter
Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα