Ενεργειακή Αναβάθμιση Σχολικού Συγκροτήματος Γκράβας Δήμου Αθηναίων
Η Κτιριακές Υποδομές Α.Ε προκηρύσσει ανοιχτό διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου: «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΓΚΡΑΒΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ», με συνολική δαπάνη προϋπολογισμού μελέτης με ΓΕ+ΟΕ και απρόβλεπτα, αναθεώρηση και Φ.Π.Α. 8.700.000,00 Ευρώ.
Οι προσφορές υποβάλλονται από τους ενδιαφερομένους ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr του ΕΣΗΔΗΣ, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία και ώρα που ορίζεται στο άρθρο 18 της διακήρυξης, σε ηλεκτρονικό φάκελο του υποσυστήματος. Συστημικός αριθμός διαγωνισμού Α/Α: 180709.
Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 21η Οκτωβρίου 2024, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00 μμ. Ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 24η Οκτωβρίου 2024, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 πμ.
Περιγραφή
Το σύνολο των σχολικών συγκροτημάτων της Γκράβας βρίσκεται στο βόρειο τμήμα του Δήμου Αθηναίων, κοντά στις συνοικίες Κυπριάδου, Περιβόλια και στα σύνορα με το Δήμο Γαλατσίου. Συγκεκριμένα το οικόπεδο περικλείεται από τις οδούς Πασσώβ, Γ. Χαζηδάκη, Ταϋγέτου και Ραΐση και έχει εμβαδόν 71.726,64m2.
Το συνολικό κτηριακό σύμπλεγμα αποτελείται από 7 παρόμοια σχολικά συγκροτήματα που κάθε ένα εξ’ αυτών καταλαμβάνει έκταση (κτίρια και αύλειος χώρος) ίση με 5.140,22 m2 για την στέγαση γυμνασίων και λυκείων και ένα αυτόνομο συγκρότημα για την στέγαση δημοτικών και νηπιαγωγείων που καταλαμβάνει έκταση ίση με 4.660,00 m2.
Η κατανομή των σχολικών μονάδων στα συγκροτήματα είναι η εξής:
- Συγκρότημα 1: στεγάζει το 113ο Νηπιαγωγείο, 112ο Δημοτικό και 132ο Δημοτικό Αθηνών
- Συγκρότημα 2: στεγάζει το 21ο Γυμνάσιο Αθηνών
- Συγκρότημα 3: στεγάζει το 21ο Λύκειο και 40ο Λύκειο Αθηνών
- Συγκρότημα 4: στεγάζει το 1ο ΕΠΑΛ, 2ο ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΕΚ Γαλατσίου
- Συγκρότημα 5: στεγάζει το 2ο Λύκειο και ΙΕΚ Γαλατσίου
- Συγκρότημα 6: στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο Γαλατσίου
- Συγκρότημα 7: στεγάζει το 40ο Γυμνάσιο Αθηνών
- Συγκρότημα 8: στεγάζει το 81ο Νηπιαγωγείο και 65ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
- Συγκρότημα 9: στεγάζει το 38ο Νηπιαγωγείο και το 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Σύμφωνα με την αρχική αρχιτεκτονική μελέτη χρησιμοποιείτο το σύνολο του οικοπέδου της Γκράβας.
Στην χωροθέτηση του συγκροτήματος προβλεπόταν:
- Στο κέντρο του οικοπέδου τις επτά σχολικές μονάδες των γυμνασίων-λυκείων (τρεις στην ανατολική πλευρά και τέσσερις στην δυτική) σε αυστηρή ορθογωνική διάταξη, η κάθε μία αποτελούμενη από κτιριακές πτέρυγες γύρω από ευρύχωρη τετράγωνη αυλή – αίθριο (50,0 Χ 50,0μ ) Το ύψος των πτερύγων δεν υπερβαίνει τους τρεις ορόφους.
- Στην δυτική πλευρά – στο μέτωπο του οικοπέδου επί της οδού Ταϋγέτου (σε έκταση πλάτους 50,0 μ και μήκους 300,0 μ περίπου) – προβλεπόταν : στο νότιο τμήμα , τέσσερις μικρότερες κτιριακές μονάδες για την στέγαση νηπιαγωγείων-δημοτικών και στον υπόλοιπο χώρο τα κτίρια των κοινόχρηστων λειτουργιών του σχολικού συγκροτήματος, δηλαδή ένα μικρό υπαίθριο θέατρο, το αμφιθέατρο και το κολυμβητήριο (τα οποία δεν κατασκευάσθηκαν), την κεντρική είσοδο και την βιβλιοθήκη (που δεν χρησιμοποιήθηκε με τον τρόπο που προβλέπονταν).
- Στο στενότερο ανατολικό τμήμα του οικοπέδου, τις υπαίθριες και στεγασμένες αθλητικές εγκαταστάσεις, που προορίζονταν να είναι κοινές για όλα τα σχολεία.
- Σύστημα οριζόντιων και εγκάρσιων υπόστεγων διαδρόμων-δρόμων κυκλοφορίας, για την σύνδεση των σχολικών μονάδων με τους δημόσιους χώρου της πόλης και όλων των επί μέρους λειτουργικών ενοτήτων μεταξύ τους. Το σχέδιο περιελάμβανε ένα δρόμο με κατεύθυνση βορρά-νότο μεταξύ των κεντρικών σχολικών μονάδων και των κτιρίων του δυτικού μετώπου, έναν μεταξύ των σχολικών μονάδων και των αθλητικών εγκαταστάσεων, και τρεις δευτερεύοντες διαδρόμους με κατεύθυνση ανατολή – δύση, οι οποίοι διαπερνώντας τις κεντρικές σχολικές μονάδες διασφάλιζαν την πρόσβαση προς τις κοινόχρηστες λειτουργίες από κάθε σχολείο.
Παρά το γεγονός ότι η τελευταία εγκάρσια διαμπερής κυκλοφορία γινόταν μέσα από τις σχολικές μονάδες, περιορίζοντας την αυτονομία τους, εντούτοις το σύστημα αυτό συνολικά έδινε την δυνατότητα στο να μπορεί να λειτουργήσει το σχολικό συγκρότημα σαν ενιαίο σύνολο και ταυτόχρονα να καλύπτονται οι κανονισμοί ασφάλειας (κυρίως ως προς τις απαιτούμενες εισόδους – διαφυγές). Επίσης διασφάλιζε ότι οι κύριοι οριζόντιοι υπόστεγοι δρόμοι, εξυπηρετώντας λειτουργίες αμφίπλευρα, θα έχουν συνεχή παρουσία μαθητών και άρα θα είναι ασφαλείς στην χρήση – παρά την εσωστρέφειά τους.