Share

Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για τα «Έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας του τμήματος αστικού οδικού δικτύου του οικισμού “Παλιό Τσιφλίκι”» στην Π.Ε. Καβάλας, από τον Δήμο Καβάλας.

Περιγραφή του έργου

Το έργο περιλαμβάνει επεμβάσεις επί υφιστάμενου οδικού έργου που αποτελεί τον βασικό οδικό άξονα του οικισμού Παληού Καβάλας. Φορέας του έργου είναι ο Δήμος Καβάλας. Αφορά την εκτέλεση εργασιών μείωσης του συνολικά διαθέσιμου κυκλοφορούμενου πλάτους για τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία στον υφιστάμενο οδικό άξονα (αστική αρτηρία) του οικισμού Παληού Καβάλας [που αποτελεί τμήμα του υφιστάμενου επαρχιακού οδικού δικτύου Καβάλας – Νέας Περάμου (Επαρχιακή Οδός Νο. 10), με την κατά το δυνατόν βέλτιστη προσαρμογή, τόσο οριζοντιογραφικά όσο και μηκοτομικά, στην υφιστάμενη χάραξη] και παράλληλης αύξησης του διαθέσιμου πλάτους των παρακείμενων πεζοδρομίων, αποσκοπώντας στην βελτίωση των επιπέδων οδικής ασφάλειας στον εν λόγω οδικό άξονα (επιλέγεται τυπική διατομή τύπου δ2, που αποτελείται από μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθαρού πλάτους 3,25 m έκαστη και εκατέρωθεν ρείθρο πλάτους 0,25 m).

Το συνολικό μήκος εκτέλεσης των προτεινόμενων εργασιών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας υπολογίζεται στα 4,5 km περίπου. Παράλληλα και για λόγους λειτουργικής συναρμογής θα εκτελεστούν εργασίες σε τμήματα – 6 – (περιορισμένου μήκους) συλλεκτήριας και τοπικών οδών. Μηκοτομικά, ο υπό ανακατασκευή οδικός άξονας ακολουθεί την υφιστάμενη υψομετρική διαμόρφωση χωρίς ουσιαστικές αποκλίσεις λόγω της έντονης παρόδιας δόμησης και των αλλεπάλληλων συνδέσεων με τις υφιστάμενες τοπικές οδούς, οι οποίες προσαρμόζονται στη νέα χάραξη, πλησίον των αντίστοιχων διασταυρώσεων.

Σε όλο το μήκος του προβλέπεται η τοποθέτηση κρασπεδόρειθρου για την ανακατασκευή διαπλατυμένων πεζοδρομίων. Προτείνεται η διαμόρφωση τριών (3) ισόπεδων κυκλικών κόμβων, ειδικότερα στις χιλιομετρικές θέσεις (ΧΘ) 0+000, 0+900 και 4+255, αντίστοιχα. Για την περαιτέρω αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας ιδιαίτερα για τους πεζούς, και τη διατήρηση χαμηλών επιπέδων ταχύτητας, προτείνεται η διαμόρφωση και σήμανση δέκα έξι (16) ανάγλυφων διαβάσεων (από κυβόλιθους σκυροδέματος υψηλής αντοχής εδραζόμενους σε βάση οπλισμένου σκυροδέματος) προς αντικατάσταση των υφιστάμενων [καθώς και μίας (1) ανάγλυφης διασταύρωσης] στις θέσεις (1) ΧΘ 0+245, (2) ΧΘ 0+520, (3) ΧΘ 0+760, (4) ΧΘ 0+940, (5) ΧΘ 1+165, (6) ΧΘ 1+26, (7) ΧΘ 1+400, (8) ΧΘ 1+675, (9) ΧΘ 1+975, (10 ΧΘ 2+155, (11) ΧΘ 2+290 (ανάγλυφη διασταύρωση), (12) ΧΘ 2+415, (13) ΧΘ 2+565, (14) ΧΘ 2+780, (15) ΧΘ 3+000, (16) ΧΘ 3+635 και (17) ΧΘ 4+000.

Σύμφωνα με την Γενική Οριζοντιογραφία Έργου Αρ. Σχεδίου D01 καιμκλίμακας 1:2000, που συνοδεύει την υποβληθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου, και για λόγους ευκρίνειας στην αναγνώριση των τοπογραφικών υποβάθρων, η αρχή της χιλιομέτρησης τοποθετήθηκε στην είσοδο του οικισμού από την πλευρά της πόλης της Καβάλας και στην έναρξη διαμόρφωσης του πρώτου κυκλικού κόμβου, και η χιλιομέτρηση αυξάνει από Ανατολικά προς Δυτικά (από Καβάλα προς Παληό) και το τέλος της χιλιομέτρησης τοποθετήθηκε στην έξοδο του οικισμού και στο τέλος της διαμόρφωσης του τρίτου κυκλικού κόμβου.

Ο ηλεκτροφωτισμός της οδού θα πραγματοποιηθεί από το υφιστάμενο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας της περιοχής, ενώ η απορροή των ομβρίων υδάτων θα παραλαμβάνεται από το υφιστάμενο δίκτυο αποστράγγισης που θα καταλήγει στα υδατορέματα της περιοχής του Παληού

Οι επιμέρους εργασίες και τα στάδια κατασκευής του έργου συνίστανται στα εξής:

• Χωματουργικές εργασίες και εργασίες αποξήλωσης ασφαλτοταπήτων και στρώσεων οδοστρωσίας, με την εκτέλεση εργασιών γενικών εκσκαφών (κυρίως σε έδαφος γαιώδες – ημιβραχώδες αλλά και σε χαλαρά εδάφη)

• Τεχνικά έργα στα οποία συμπεριλαμβάνονται εργασίες εκσκαφής θεμελίων τεχνικών έργων και τάφρων, λιθοστρώσεων και κατασκευών από σκυρόδεμα διαφόρων κατηγοριών (κατασκευή ρείθρων, τάφρων, κοιτοστρώσεων, κατασκευή περιβλημάτων αγωγών, εξομαλυντικές στρώσεις, στρώσεων προστασίας – στεγάνωσης, λοιπές διαμορφώσεις κλπ.) καθώς και η εγκατάσταση πρόχυτων κρασπέδων από σκυρόδεμα και πλακοστρώσεις πεζοδρομίων, νησίδων κλπ

• Οδοστρωσία – ασφαλτικά

• Εργασίες εγκατάστασης οδικής σήμανσης – ασφάλειας

• Λοιπές εργασίες εγκατάστασης και τελικής διαμόρφωσης έργου. – 7 –

Κατά τη φάση κατασκευής του έργου αναμένεται η απαίτηση διαμόρφωσης μικρής κλίμακας εργοταξιακών εγκαταστάσεων, κινητού τύπου, που να συμπεριλαμβάνουν μικρούς χώρους γραφείων και αποδυτηρίων, σε προκατασκευασμένα μεταλλικά container, χημικές τουαλέτες για την ικανοποίηση των αναγκών υγιεινής του προσωπικού και παρεμφερείς εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των κατασκευαστικών αναγκών (π.χ. χώροι αποθήκευσης εργαλείων, εξοπλισμού, κατασκευαστικών υλικών κλπ). Οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις προβλέπεται να διαμορφωθούν εντός του εύρους της ζώνης κατάληψης του έργου, που κρίνεται επαρκές για τη χωροθέτηση των προαναφερόμενων υποδομών και εγκαταστάσεων.

Σε περίπτωση που προκύψει η ανάγκη μόνιμης εργοταξιακής εγκατάστασης, για την έγκριση της θα ακολουθηθεί, όπως απαιτείται, η διαδικασία της υποβολής Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ), σύμφωνα με τις προβλέψεις του Άρθρου 7,§2 του Νόμου 4014/2011 (ΦΕΚ 209 Α’). Η προμήθεια μπετόν (σκυροδέματος) και ασφαλτομίγματος για τις ανάγκες του έργου θα εξασφαλιστεί από νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις
παραγωγής σκυροδέματος και ασφαλτομίγματος. Επίσης η προμήθεια των απαιτούμενων αναγκαίων αδρανών υλικών κατασκευής του έργου θα πραγματοποιηθεί από κατάλληλα αδειοδοτημένα και νομίμως λειτουργούντα λατομεία ή/και μονάδες επεξεργασίας Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ), ανάλογα με τις ποιοτικές απαιτήσεις χρήσης και εφαρμογής των υλικών κατασκευής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ