Εγκαίνια του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Ε65 παρουσία πρωθυπουργού

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη εγκαινιάστηκαν τα δύο τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 που παραδόθηκαν σήμερα.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στην πορεία του έργου μέχρι σήμερα αλλά και στη σημασία του στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων και στον περιορισμό των ατυχημάτων. Τόνισε ό,τι «πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κολοβό μόνο με το μεσαίο τμήμα και τεχνικά προβλήματα στο νότιο, ενώ το βόρειο στη κυριολεξία βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό».

«Με την επιμονή της κυβέρνησης και σκληρή διαπραγματέυση με την Κομισιόν εξασφαλίστηκε η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος, που είχε σχεδιαστεί πριν από 15 χρόνια», τόνισε ο πρωθυπουργός και εκτός από την αναπτυξιακή διάσταση αναφέρθηκε και στην οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας την Εθνική Στρατηγική για μείωση των τροχαίων.

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 – YouTube

Τόνισε ότι σε λίγο καιρό «ο δρόμος αυτός θα έχει γίνει συνήθεια, θα έχουμε ξεχάσει τις στροφές του Δομοκού και θα τον θεωρούμε δεδομένο αλλά πρέπει απλά να θυμόμαστε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και για όλα αυτά τα έργα χρειάστηκαν πολλή προσπάθεια και πολλή δουλειά για να τα φέρουμε τελικά προς ολοκλήρωση».

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) ως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, μήκους 181,5 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα, με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι. Επίσης, το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) ως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά. Από τις 23 Απριλίου θα δοθούν στην κυκλοφορία τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος. Σε κατασκευή βρίσκεται το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ. από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Στις 23 Απριλίου θα παραδοθεί και η διαδρομή Τρίκαλα – Καλαμπάκα.

Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Το έργο μειώνει σημαντικά την απόσταση της Αθήνας με την Κεντρική Ελλάδα και τη Θεσσαλία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόσταση Αθήνα – Καρδίτσα θα διανύεται σε 2,5 ώρες.

• 14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι

• 5 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

• 48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

• 33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

• 291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

• 2 Τεχνικά Cut & Cover

• 8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

• 4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

• 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

• 4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

• 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων

• 3 κτίρια Τροχαίας και 1 κτίριο Πυροσβεστικής.

 Ακολουθήστε το gobhma.gr στο Google News για να έχετε έγκαιρη & έγκυρη τεχνική ενημέρωση
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο Twitter
Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα