Share
Μετά την έγκριση εκπόνησης της μελέτης και τον καθορισμό των όρων του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού από τη Δημοτική Επιτροπή για τη «Κυκλοφοριακή μελέτη βελτίωσης κυκλοφορίας και οργάνωσης στάθμευσης στους οικισμούς Νάουσα – Αλυκή – Πίσω Λιβάδι του Δήμου Πάρου», προκηρύχθηκε μέσω του ΕΣΗΔΗΣ ο διαγωνισμός με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 8η Ιανουαρίου 2026.
Στόχος της μελέτης είναι η βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στους τρεις οικισμούς, με παράλληλη προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και ορθολογική οργάνωση της στάθμευσης.
Ειδικότερα, η μελέτη αποσκοπεί:
- στην ομαλοποίηση της κυκλοφορίας και την αντιμετώπιση σημείων συμφόρησης,
- στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για πεζούς, ποδηλάτες και ΑμεΑ,
- στην ενίσχυση των ήπιων μορφών μετακίνησης και της χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, και
- στην αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
Συνοπτικά η μελέτη θα περιλαμβάνει ανάλυση και αξιολόγηση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και επεμβάσεων που έχουν εφαρμοστεί στην περιοχή, μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων, προτάσεις για νέες ρυθμίσεις, σήμανση, πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, χώρους στάθμευσης με πρόβλεψη για θέσεις ΑμεΑ, πρόταση για κανονισμό λειτουργίας πεζοδρόμων και ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων, προτάσεις για καθορισμό θέσεων (στάση) για αποβίβαση/επιβίβαση, μια ή και περισσότερες ανά περιοχή μελέτης για διαφορετικού μεγέθους οχήματα (ταξί, transfer, τουριστικά λεωφορεία), προτάσεις για δημιουργία πεζοδρομίων για την ασφαλή κυκλοφορία πεζών και ΑμεΑ, με προτεραιότητα στις περιοχές όπου υπάρχουν σχολεία, παιδικοί σταθμοί κ.α.
Η εκπόνηση της μελέτης θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις:
Φάση Α΄: Καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και διατύπωση προκαταρκτικής πρότασης ανά οικισμό με εκτιμώμενη διάρκεια 8 μήνες, κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί διαβούλευση και καταγραφή απόψεων πολιτών και φορέων.
Φάση Β΄: Διαμόρφωση οριστικής πρότασης ανά οικισμό, με εκτιμώμενη διάρκεια 3 μήνες.
Οι χρόνοι των εργασιών αφορούν τον καθαρό χρόνο εκπόνησης της μελέτης, από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και δεν περιλαμβάνουν τους χρόνους λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων. Το προεκτιμώμενο κόστος της μελέτης, συμπεριλαμβανομένων των απροβλέπτων και του Φ.Π.Α., εκτιμάται στο ποσό των 84.717,23 ευρώ.
Ο Δήμαρχος Πάρου Κώστας Μπιζάς με σχετική δήλωσή του, αναφέρει:
«Με την ολοκλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης, ο Δήμος Πάρου θα διαθέτει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο εργαλείο σχεδιασμού, που θα συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και των επισκεπτών μας.
Η Νάουσα, η Αλυκή και το Πίσω Λιβάδι θα αποκτήσουν ένα νέο πλαίσιο οργάνωσης των μετακινήσεων και της στάθμευσης, το οποίο θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα διευκολύνει την κυκλοφορία και θα δημιουργήσει οικισμούς πιο λειτουργικούς, ανθρώπινους και βιώσιμους.
Με στοχευμένες παρεμβάσεις, σεβασμό στη φυσιογνωμία των περιοχών μας και προτεραιότητα στη βιώσιμη κινητικότητα, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε έναν δημόσιο χώρο πιο ανθρώπινο, πιο προσβάσιμο και πιο φιλικό προς όλους».
