
Χαλκίδα: Εργασίες συντήρησης της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου «δια χειρός» ΑΚΤΩΡ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συγκεκριμένα της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών, η οποία δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, ορίστηκε η Ομάδα επίβλεψης του έργου: «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΕΥΡΙΠΟΥ, ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗΣ» ΑΝΑΔΟΧΟΣ: «ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» αποτελούμενη από τους εξής τεχνικούς υπαλλήλους:
- -τον κ. Δημήτριο Βουκελάτο, Πολιτικό Μηχ. Π.Ε., ως Επιβλέποντα Μηχανικό του έργου και συντονιστή της ομάδας επίβλεψης,
- -τον κ. Χριστόδουλο Σοροκάκη, Πολιτικό Μηχ. Π.Ε., ως Επιβλέποντα Μηχανικό του έργου,
- -την κ. Αγγελική Σαρταμπάκου, Αγρονόμο & Τοπογράφο Μηx. Π.Ε., ως Επιβλέπουσα Μηχανικό του έργου.
Στα καθήκοντα των Επιβλεπόντων Μηχανικών περιλαμβάνεται η παρακολούθηση και ο έλεγχος της ποιότητας και ποσότητας των εργασιών και γενικά η τήρηση των όρων της σύμβασης από τον ανάδοχο και η προώθηση και διεκπεραίωση των διαδικασιών για την ομαλή εξέλιξη του έργου καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικού µε το έργο.
Ενδεικτικά στα καθήκοντα των Επιβλεπόντων Μηχανικών περιλαμβάνονται:
- -Η έγκαιρη αντιμετώπιση των πάσης φύσεως προβλημάτων που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός έργου, ώστε σε συνεργασία µε τον Προϊστάμενο του Τμήματος Κατασκευής Έργων να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται.
- -Η συστηματική παρακολούθηση της φυσικής, χρονικής και οικονομικής εξέλιξης του έργου, για την έγκαιρη επισήμανση τυχόν αποκλίσεων της προόδου του έργου από τους προδιαγεγραμμένους συμβατικούς στόχους, για τη λήψη των απαιτουμένων διορθωτικών ενεργειών και παρεμβάσεων.
- -Η κατόπιν συνεννοήσεως και συνεργασίας µε τον Προϊστάμενο του Τμήματος Κατασκευής Έργων, διαχείριση αιτημάτων και απαιτήσεων του αναδόχου του έργου, καθώς και η 3 / 4 προώθηση τυχόν απαιτουμένων συμπληρωματικών ή τροποποιημένων μελετών του έργου.
- -Η συστηματική παρακολούθηση των ελέγχων κατασκευής, ώστε έγκαιρα να προβαίνουν στις απαιτούμενες εντολές άρσης αποκλίσεων ή ελαττωμάτων που εντοπίζονται κατά το στάδιο κατασκευής του έργου.
- -Ο έλεγχος της τήρησης των όρων της σύμβασης από τον ανάδοχο, ιδιαίτερα εκείνων που αναφέρονται στην ασφάλεια της κυκλοφορίας καθώς και την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων.
- -Η παρακολούθηση της εφαρμογής του προγράμματος ποιοτικού ελέγχου έτσι ώστε να προβαίνουν σε σχετικές διορθωτικές εντολές. Ο προγραμματισμός της εκτέλεσης των απαιτούμενων ποιοτικών ελέγχων της Υπηρεσίας.
- -Η τήρηση όλων των επιμετρητικών στοιχείων του έργου, η παρακολούθηση της τήρησης εκ μέρους του αναδόχου των ημερολογίων του έργου, καθώς η τήρηση των φύλλων ελέγχων και η λήψη των απαιτούμενων διορθωτικών ενεργειών.
- -Ο έλεγχος και η προώθηση προς πληρωμή των μηνιαίων πιστοποιήσεων που υποβάλλει ο ανάδοχος.
- -Η σύμφωνα µε την προβλεπόμενη διαδικασία αρχειοθέτηση και τήρηση των σχετικών φακέλων του έργου, καθώς και η παράλληλη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση Λογαριασμών, Ανακεφαλαιωτικών πινάκων, στατιστικών στοιχείων, χρονοδιαγραμμάτων κ.λπ.
Το έργο περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης και αναβάθμιση της γέφυρας που ενώνει την Στερεά Ελλάδα με την Εύβοια.
Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 5 εκατ. ευρώ (4.032.258,06 χωρίς Φ.Π.Α.)
Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου: Η πρώτη συρταρωτή γέφυρα στον κόσμο
Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου είναι καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου στην Εύβοια, κοντά στη Χαλκίδα. Αποτελεί τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή κοντά στο εργοστάσιο τσιμέντων με την ευβοϊκή στο λόφο Μπαταριά, μέσω του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.
Έχει συνολικό μήκος 694,5 μέτρα, ωφέλιμο πλάτος 12,5 μέτρα και ελεύθερο ύψος 34,5 μέτρα. Το πάχος του καταστρώματος είναι 45 εκατοστά, από τα λεπτότερα στον κόσμο. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Μάιο του 1985 και ολοκληρώθηκε το 1993 ενώ εγκαινιάστηκε στις 9 Ιουλίου 1993. Το κόστος κατασκευής άγγιξε τα 2,5 δις δραχμές.
Η γέφυρα αποτελείται από τις προσβάσεις και το κεντρικό τμήμα. Οι γέφυρες προσβάσεως έχουν μήκος 4 × 35,875 μέτρα (Βοιωτία) και 4 × 39 μέτρα (Εύβοια). Το κεντρικό τμήμα της γέφυρας, μήκους 395 μέτρων είναι καλωδιωτό με κεντρικό άνοιγμα 215 μέτρα και πλευρικά 2 × 90 μέτρα. Το κεντρικό τμήμα συγκρατείται από καλώδια ανά 6 μέτρα περίπου. Η θεμελίωση των πυλώνων έγινε σε βάθος περίπου 28 μέτρων. Έχει ληφθεί πρόνοια προστασίας του έργου από πρόσκρουση πλοίων.