Ατομική επιχείρηση σε 5 λεπτά από το Gov.gr

Την Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών (ΕΠΔΔ) και τη νέα ψηφιακή υπηρεσία ίδρυσης ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr παρουσίασαν την Παρασκευή ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος. Στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης συμμετείχαν οι Υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

Η Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών συγκροτήθηκε ως μια συνεκτική πολιτική με τον. 4961/2022 για τις αναδυόμενες τεχνολογίες και θα κωδικοποιηθεί με το νέο Κώδικα Διοικητικών Διαδικασιών, ο οποίας θα έρθει στη Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα. Η ΕΠΔΔ έχει ως στόχο να καταγράψει το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι εφικτό οι διαδικασίες αυτές να αξιολογηθούν, να απλουστευτούν, να ανασχεδιαστούν, να ψηφιοποιηθούν και γενικά να γίνουν πιο φιλικές και εύχρηστες για πολίτες και επιχειρήσεις. Η ΕΠΔΔ αποτελείται από τρεις πυλώνες:

  1. Το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών (ΕΜΔΔ) «Μίτος» για την καταγραφή, αποτύπωση και τυποποίηση όλων των διοικητικών διαδικασιών του Κράτους
  2. Το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) για τον ανασχεδιασμό και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών και
  3. Το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας για τον υπολογισμό της γραφειοκρατίας, τη μέτρηση των διοικητικών βαρών και τη συνεχή αξιολόγησή και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων της ΕΠΔΔ.

Η φιλοσοφία, οι στόχοι, οι πυλώνες και τα νέα της Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών είναι δημόσια προσβάσιμα στο diadikasies.gov.gr. Βελτιώνεται, έτσι, συνολικά η λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και των υπηρεσιών της.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή υπηρεσία που υλοποίησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η ίδρυση ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr. Πρόκειται για μια νέα μεγάλης κλίμακας απλούστευση που υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ και αφορά σε ένα «γεγονός ζωής» που μέχρι σήμερα χαρακτηριζόταν από έντονη και ανελαστική γραφειοκρατία, καθώς απαιτούσε τη διεκπεραίωση με φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου πολίτη πέντε διαδικασιών σε διαφορετικές υπηρεσίες. Πλέον, η διαδικασία ενοποιείται σε μία μόνο πράξη και ψηφιοποιείται πλήρως για τον πολίτη.

Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας, στο atomiki.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Επιχειρηματική δραστηριότητα» και την υποενότητα «Έναρξη και λύση επιχείρησης». Η λειτουργία της είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς τα περισσότερα στοιχεία αντλούνται αυτόματα, κατόπιν έγκρισης του πολίτη, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Εγχειρίδιο με αναλυτικές οδηγίες για όλα τα βήματα της διαδικασίας διατίθεται στη σελίδα εισόδου της υπηρεσίας, στο πεδίο «Οδηγίες χρήσης».

H εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια ξεχωριστή ενότητα για το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας και τη μέτρηση Διοικητικών Βαρών. Στην ενότητα συμμετείχαν αξιωματούχοι ευρωπαϊκών οργάνων και διεθνών οργανισμών καθώς και στελέχη κυβερνητικών οργάνων από ευρωπαϊκές χώρες που εξειδικεύονται σε θέματα διοικητικών και κανονιστικών βαρών.

Οικονομική ενημέρωση στο https://gobhma.gr/

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα