Share
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Κατασκευή του οδικού άξονα Περιγιαλίου εντός του σχεδίου πόλης της Καβάλας».
Περιγραφή του έργου
Το έργο φορά τη διάνοιξη, την κατασκευή και τη λειτουργία της αστικής αρτηρίας στην περιοχή Περιγιαλίου, όπως προβλέπεται από το ισχύον Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Καβάλας, συνολικού μήκους χάραξης άξονα 1.675 m περίπου. Φορέας του έργου είναι ο Δήμος Καβάλας.
Η εν λόγω αστική αρτηρία θα παραλαμβάνει την κυκλοφορία εισόδου και εξόδου οχημάτων από την πόλη της Καβάλας κατά τον άξονα Ανατολής – Δύσης αλλά και την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής Περιγιαλίου. Η
υφιστάμενη παραλιακή οδός (Εθνική Οδός 02) που αναλαμβάνει την τρέχουσα αντίστοιχη εξυπηρέτηση των οχημάτων θα μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, με σκοπό την άμεση σύνδεση των παραλιακών οικοδομικών τετραγώνων με την ακτή.
Η αδειοδοτούμενη οδοποιία αφορά οδό με διαχωρισμένη επιφάνεια κυκλοφορίας συνολικού πλάτους εικοσιτεσσάρων (24) μέτρων που συμπεριλαμβάνει νησίδα πλάτους δύο (2) μέτρων, δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους τριών (3) μέτρων έκαστη, παρόδια εκατέρωθεν στάθμευση παράλληλα προς το κράσπεδο πλάτους δύο μέτρων και εικοσιπέντε εκατοστών (2,25 m) και πεζοδρόμια πλάτους δύο μέτρων και
εβδομήντα πέντε εκατοστών (2,75 m) κατά μέσο όρο. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή τεσσάρων (4) κυκλικών κόμβων δύο (2) λωρίδων, εκ των οποίων ο πρώτος και ο τέταρτος θα υλοποιηθούν επί της Εθνικής Οδού 02. Το σύνολο των προτεινόμενων κυκλικών κόμβων προδιαγράφονται με πλάτος κυκλοφορίας έξι (6) μέτρων, πλάτος υπερβατής ζώνης τριών (3) μέτρων και διάμετρο νησίδας είκοσι (20) μέτρων. Προδιαγράφεται επίσης και η
κατάλληλη διαμόρφωση τμημάτων των κάθετων οδών που συμβάλλουν στον υπό μελέτη κύριο οδικό άξονα, για προφανείς λόγους λειτουργικότητας.
Η αποτύπωση του ανωτέρω σχεδιασμού εμφανίζεται στην Οριζοντιογραφία Αρ. Σχεδίου ΣΤ.01 και κλίμακας 1:1000, του Δεκεμβρίου 2023, που υπογράφεται από τον Μαυρίδη Θ. Θωμά, Πολιτικό Μηχανικό, και συνοδεύει την υποβληθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου. Για λόγους ευκρίνειας στην αναγνώριση των τοπογραφικών υποβάθρων, η αρχή της χιλιομέτρησης τοποθετήθηκε στην έναρξη διαμόρφωσης του πρώτου κυκλικού κόμβου, και η χιλιομέτρηση αυξάνει από Δυτικά προς Ανατολικά (από το κέντρο της πόλης της Καβάλας προς το Περιγιάλι) και το τέλος της χιλιομέτρησης τοποθετήθηκε στο τέλος της διαμόρφωσης του τέταρτου κυκλικού κόμβου
Οι επιμέρους εργασίες και τα στάδια κατασκευής του έργου συνίστανται στα εξής:
• Χωματουργικές εργασίες και εργασίες αποξήλωσης, καθαίρεσης και αποκατάστασης που περιλαμβάνουν την εκτέλεση εργασιών γενικών εκσκαφών και εργασίες εκσκαφής ορυγμάτων, εργασίες καθαιρέσεων κτιριακών κτισμάτων και λοιπών υποδομών καθώς και την εκτέλεση εργασιών αποξήλωσης υφιστάμενων ασφαλτοταπήτων και στρώσεων οδόστρωσής καθώς και πλακοστρώσεων υφιστάμενων πεζοδρομίων.
• Τεχνικά έργα στα οποία συμπεριλαμβάνονται κοιτοστρώσεις, κατασκευή περιβλημάτων αγωγών, κατασκευή εξομαλυντικών στρώσεων από σκυρόδεμα, κατασκευή κιβωτιοειδών οχετών, βάθρων, πλακών πρόσβασης, τοιχίων, ρείθρων, επενδεδυμένων τάφρων, φρεατίων υδραυλικών έργων, διαμορφώσεις πυθμένα, εγκατάσταση πρόχυτων κρασπέδων από σκυρόδεμα, πλακοστρώσεων πεζοδρομίων, νησίδων κλπ., διαμόρφωση διαβάσεων Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) κλπ..
• Οδοστρωσία – ασφαλτικά.
• Εργασίες εγκατάστασης δικτύων και σωμάτων φωτισμού και εγκατάστασης οδικής σήμανσης – ασφάλειας.
• Λοιπές εργασίες εγκατάστασης και τελικής διαμόρφωσης έργου. Ειδικότερα για την τελική διαμόρφωση του εν λόγω οδικού άξονα θα εγκατασταθούν επίσης στάσεις λεωφορείων (δώδεκα (12) τεμάχια), καθιστικά – παγκάκια (εβδομήντα δύο (72) τεμάχια), εβδομήντα δύο (72) κάδοι απορριμμάτων (κυλινδρικοί, με στρόγγυλο καπάκι), καθώς και θα διαμορφωθούν δενδροφυτεύσεις τριακοσίων εξήντα (360) δέντρων και φυτεμένες επιφάνειες. Περαιτέρω, για τη σήμανση και την ασφάλεια του έργου προβλέπεται η εγκατάσταση 152 ρυθμιστικών πινακίδων και πινακίδων ένδειξης επικίνδυνων θέσεων, καθώς και η κατάλληλη διαγράμμιση του οδοστρώματος με ανακλαστική βαφή, σε συνολική επιφάνεια 2.120 m2. Τέλος, για τον οδοφωτισμό του έργου θα απαιτηθούν χαλύβδινοι ιστοί φωτισμού σε διάφορα ύψη, φωτιστικά σώματα LED, πίλαρ, χάλκινες πλάκες γείωσης, φρεάτια έλξης καλωδίων και καλύμματα φρεατίων.