Share
Στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του αγωγού υψηλής πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο νέος αγωγός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει υδρογόνο (100% υδρογόνο ή μείγμα υδρογόνου και φυσικού αερίου).
Φορέας του έργου για τον προτεινόμενο αγωγό, είναι η εταιρεία ΔΕΣΦΑ Α.Ε. Ο προϋπολογισμός της υλοποίησης ανέρχεται σε 321,5 εκατ. ευρώ.
Στόχος είναι η άρση των σημερινών «σημείων συμφόρησης» στο βόρειο τμήμα του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), ώστε να επιτευχθεί αξιόπιστη, σταθερή και επαρκής ροή φυσικού αερίου (και μελλοντικά άλλων καθαρών καυσίμων) προς και από τα σημεία εισόδου/εξόδου. Στρατηγικά, συμβάλλει στην ενδυνάμωση της ενεργειακής ασφάλειας της Ελλάδας και στην ενίσχυση του ρόλου της ως ενεργειακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου αγωγού υψηλής πίεσης, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει υδρογόνο (100% υδρογόνο ή μείγμα υδρογόνου και φυσικού αερίου). Αρχικά, θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φυσικού αερίου ενισχύοντας τη δυναμικότητα του ΕΣΜΦΑ. Ο εν λόγω αγωγός θα ξεκινά από το νέο σταθμό ξέστρου αποστολής (SCL) U-9510, εντός οικοπέδου υφιστάμενου Σταθμού του ΔΕΣΦΑ, στην Καρπερή Δ. Ηρακλείας, ΠΕ Σερρών και θα καταλήξει στο νέο βαλβιδοστάσιο και σταθμό ξέστρου (SCR) Κομοτηνής U-9660 στο Πάμφορο, που βρίσκεται περίπου 1,5 km νοτιοανατολικά της ΒΙΠΕ Κομοτηνής, στο Δήμο Μαρώνειας-Σαπών.
Το έργο αποτελείται από έναν χαλύβδινο αγωγό (συγκολλημένοι σωλήνες των 12-18 μ.) με επικάλυψη πολυαιθυλενίου και σύστημα καθοδικής προστασίας. Ο αγωγός, θα είναι συνολικού μήκους 221,1 χλμ. περίπου και έχει σχεδιαστεί με ονομαστική διάμετρο 30”, πίεση 80 barg (μέγιστη πίεση λειτουργίας 75 barg) και θα εγκατασταθεί υπογείως με ελάχιστη επικάλυψη εδάφους 1,0 μ.. Εκτιμάται ότι η μεταφορική δυνατότητα του εν λόγω αγωγού θα ανέρχεται σε 345.000 Nm³ /h ΦΑ. Ο αγωγός θα είναι διπλής ροής.
