ergose_ipogiopisi_siragga_sepolia

Share

Σε Διαιτησία φαίνεται να προσφεύγουν από κοινού ο φορέας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» και η ανάδοχος κοινοπραξία «AKTOR (τότε ως ΙΝΤΡΑΚΑΤ) – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ» – σύμφωνα με δημοσίευμα τη ιστοσελίδας insider –  ώστε να «λύσουν» τις διαφορές τους, οικονομικές ή όποιας άλλης φύσης.

Σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου των Σιδηροδρόμων Ελλάδος Μ.Α.Ε., μετά από εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Μελετών και Έργων, εγκρίθηκε ομόφωνα η υπαγωγή της διαφοράς στη διαιτητική διαδικασία εφόσον η ανάδοχος κοινοπραξία Intrakat (πλέον Aktor) – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ παραιτηθεί από την ασκηθείσα προσφυγή, πριν την πρώτη συζήτηση ενώπιον του Διαιτητικού Δικαστηρίου. Η διαδικασία αφορά τη βασική σύμβαση του 2018 αλλά και τις δύο συμπληρωματικές συμβάσεις των ετών 2021 και 2023 για το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».

Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη την 15-11-2018, έργο, αρχικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 52 μήνες.

Περιγραφή  Έργου

Πρόκειται για το έργο κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου συνολικού μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,49χλμ. μελετήθηκαν ως πλήρως υπογειοποιημένα (Cover&Cut).  Το έργο ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσ/νικη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.  Το έργο είναι αρκετά σύνθετο γιατί βρίσκεται εντός πυκνά δομημένου αστικού περιβάλλοντος αλλά και γιατί συναντά και τη γραμμή 2 του Μετρό (στο τμήμα Σεπόλια – Αττική).

Το αντικείμενο του έργου

-Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο 2 φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος_.

-Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.

-Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).

-Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

-Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

-Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

-Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

-Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ