Share
Οι επεκτάσεις του Μετρό Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα μπαίνουν πλέον σε τροχιά υλοποίησης, καθώς ξεκίνησαν οι σχετικές μελέτες, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται και τα επόμενα στάδια ανάπτυξης του δικτύου.
Την ίδια στιγμή προχωρούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό, με τους δύο μετροπόντικες να έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη των σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή, οι οποίες θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Ο μετροπόντικας που κινείται από το Γουδή αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025 με αρχές του 2026, ενώ ο δεύτερος, που ξεκινά από το Γαλάτσι, υπολογίζεται να ολοκληρώσει τη διαδρομή του προς τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, δήλωσε πρόσφατα ότι επόμενος στόχος είναι η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό Ανθούπολη στο Περιστέρι έως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Η νέα διαδρομή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
Σε μελλοντική επέκταση η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού. Είναι μία επέκταση που την διεκδικούν πάρα πολύ οι κάτοικοι των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης να το έχουν βάλει σε άμεση προτεραιότητα. Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον προχωρά και ο εκσυγχρονισμος του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα».
Σύμφωνα με τον κ Κουρέτα μετά το Ίλιον η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με τις μελέτες να έχουν ξεκινήσει.
Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η μία γραμμή θα ξεκινάει από το Γουδή, θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φθάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών –Λαμίας.
Μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό.
Όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως ορισμένες θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο.
«Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, προσθέτοντας ότι χρειάζονται καλές μελέτες, καλή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.
Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν την ανάγκη να αναπτυχθούν και τα μέσα σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα πρωτίστως βέβαια στην Αθήνα που αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πηγή: ΑΠΕ -ΜΠΕ