Στα 158,4 εκατ. η επένδυση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο
Κυρώθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την Επιτροπή Παραγωγής κα Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου».
Υπέρ της κύρωσης που προβλέπει τη τροποποίηση της αρχικής Σύμβασης που υπεγράφη τον Ιούλιο του 2018, τάχθηκαν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Από τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 καταψήφισαν, ενώ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ μαζί με την Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν κατά τη συζήτηση και ψήφιση της στην Ολομέλεια, την ερχόμενη Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.
Γιώργος Καραγιάννης: «Όλες οι αλλαγές είναι προς όφελος του κράτους»
Για το νομοσχέδιο ενημέρωσε την διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι «όλες οι αλλαγές είναι προς όφελος του κράτους».
Ο υφυπουργός Υποδομών χαρακτήρισε την επένδυση στο Θριάσιο Πεδίο, κρίσιμη για το μέλλον του εμπορευματικού σιδηροδρόμου και υπογράμμισε ότι «η χώρα θα πρέπει να καταφέρει να καταστεί επιτέλους ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό hub για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας τη στρατηγική της θέση, δημιουργώντας συνθήκες ευρωστίας και ανάπτυξης».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το έργο έχει περάσει πραγματικά από 40 κύματα”, ενώ “ο κίνδυνος που είχαμε λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην υπόθεση Θριάσιο ευρύτερα, ήταν να υποστούμε ως χώρα δημοσιονομική διόρθωση ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ». Για τον λόγο αυτό, όπως εξήγησε, «ο παραχωρησιούχος έκανε δεκτές όλες τις προτεινόμενες τροποποιήσεις και έτσι η συμφωνία που φέρνουμε σήμερα έχει μεγάλες αλλαγές, όλες προς όφελος του κράτους».
Παρουσιάζοντας τις αλλαγές που επέρχονται στη συμφωνία παραχώρησης, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ό,τι:
Πρώτον, διπλασιάζεται το εφάπαξ αντάλλαγμα από 10 σε 20 εκατομμύρια ευρώ.
Δεύτερον, αυξάνεται η ετήσια πληρωμή προς το δημόσιο από 2,51% σε 5,00%, ενώ αυξάνεται και αντίστοιχα η ελάχιστη πληρωμή προς το δημόσιο από τα 350.000 ευρώ στα 700.000 ευρώ ετησίως.
Τρίτον, μειώνεται η περίοδος παραχώρησης από τα 60 στα 37 έτη και υπό προϋποθέσεις μπορεί να παραταθεί για ακόμα 3, ενώ παράλληλα παρέχεται δυνατότητα στον Παραχωρησιούχο, να διαπραγματευτεί την επέκταση της παραχώρησης για επιπλέον 23 έτη σε τιμές αγοράς.
Τέταρτον, εισάγεται ένας μηχανισμός κατανομής των κερδών σε ποσοστό 50-50 για όλα τα κέρδη της παραχώρησης, όταν ο χρηματοοικονομικός δείκτης IRR υπερβεί το 9,09%.
«Με τις τροποποιήσεις αυτές εξασφαλίζεται, αφενός η έναρξη της παραχώρησης σύμφωνα με τις επιταγές και του ευρωπαϊκού Δικαίου και αφετέρου διασφαλίζεται απόλυτα το δημόσιο συμφέρον” τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών σημειώνοντας ότι “μεταβάλλεται άρδην ο χαρακτήρας της σύμβασης που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση».
Οφέλη για την οικονομία και την ανάπτυξη
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ό,τι «το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται σε 158,4 εκατομμύρια ευρώ, με το κατασκευαστικό κόστος να τοποθετείται κοντά στα 110 εκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας, αποτελώντας το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο κέντρο logistics στη χώρα”. Εξαιρετικής σημασίας είναι “οι σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές που θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή».
«Γίνεται, επομένως, αντιληπτή η αναπτυξιακή ώθηση του έργου αυτού, αλλά και ταυτόχρονα το πόσο συμβάλλει στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής – μαζί ασφαλώς με μια σειρά από νέα έργα, με κυριότερο την κατασκευή του νέου κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα ‘Ανω Λιόσια, θα εξυπηρετεί μια σειρά από αστικές περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα. Ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Αττική, που θα προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες με χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης» πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Μάλιστα, όπως επισήμανε, «μαζί με την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη ως κέντρου logistics επίσης, δημιουργείται ένα ισχυρό δίπολο εισροής εμπορευμάτων στη χώρα, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση».
«Αυτή η κυβέρνηση είχε θέσει ως προτεραιότητά της την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Σήμερα, 3,5 έτη μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, προστίθεται άλλη μια επιτυχία για το οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας» επισήμανε ο υφυπουργός.
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «νέες επενδύσεις ξεκινούν καθημερινά, πολυεθνικές εταιρείες επιλέγουν τη χώρα μας για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και νέα έργα υποδομής ξεκινούν με ρυθμούς άλλων εποχών. Δεν ευλογούμε τα γένια μας, απλώς επισημαίνουμε ότι αυτή την κυβέρνηση έχει ανάγκη ο τόπος».
Με ένα κλικ όλα τα έργα προς δημοπράτηση
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter