
Μετρό Θεσσαλονίκης: Η συμβολή του εργατικού δυναμικού στην ολοκλήρωση του έργου
Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων «Αττικό Μετρό», Γιώργος Κανάρης, περιγράφει στο Εργοληπτικό Βήμα πως αντιμετώπισαν τις τεχνικές δυσκολίες του έργου και παρέδωσαν στους πολίτες ένα έργο – πρότυπο.
Η Εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (πρόσφατα μετονομασθείσα σε ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.) ιδρύθηκε το 1991

και έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων σταθερής τροχιάς εντός του αστικού ιστού, στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
Έχει κατασκευάσει περισσότερο από 60 χιλιόμετρα υπόγειων σηράγγων και 40 σύγχρονους σταθμούς Μετρό στην Αθήνα. Πρόσφατα ολοκλήρωσε και παρέδωσε σε λειτουργία το υπερσύγχρονο και τεχνολογικά άρτιο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αντιμετωπίζοντας και υπερβαίνοντας σημαντικές τεχνικές δυσκολίες σε ένα ιδιαίτερα σύνθετο γεωλογικό περιβάλλον, κάτω από τον πυκνοδομημένο πολεοδομικό αστικό ιστό του ιστορικού κέντρου της πόλης, αποτελούμενο από κτίρια μεγάλου ύψους και ιστορικά μνημεία διαφορετικών ιστορικών περιόδων.
Το έργο υλοποιήθηκε σε σημαντικά μεγάλο βάθος σε δυναμικές διαδρομές κάτω από τα υπόγεια υφιστάμενα συστήματα δικτύων, τις πολλαπλές ιστορικές διαστρωματώσεις και τις πλούσιες αρχαιολογικές στοιβάδες, αποκαλύπτοντας και φέρνοντας στο φως πλήθος ευρημάτων. Κορυφαίο επίτευγμα των σύγχρονων τεχνικών που εφαρμόστηκαν αποτέλεσε η ανάδειξη τμήματος της αρχαίας Εγνατίας οδού, το εύρημα της οποίας ενσωματώθηκε σε μόνιμη ανοικτή έκθεση στο σταθμό Βενιζέλου.
Επίσης εφαρμόστηκαν τεχνολογίες αιχμής, υπερβαίνοντας το σύστημα των Αθηνών, καθώς για πρώτη φορά σχεδιάστηκε κι εφαρμόστηκε αυτόματο σύστημα κίνησης και λειτουργίας συρμών, που οδηγούνται κι ελέγχονται από απόσταση, από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται χωροθετημένο στο Συγκρότημα του Αμαξοστασίου Πυλαίας. Τέλος, στο άμεσο χρονικό διάστημα αναμένεται η παράδοση και θέση σε λειτουργία 5 ακόμη σταθμών και 4,8 χιλιομέτρων σήραγγας της νέας επέκτασης προς Καλαμαριά, ενώ παράλληλα υλοποιούνται μελέτες για νέες χαράξεις που θα επεκτείνουν το δίκτυο ανατολικά, δυτικά και βόρεια, προκειμένου να εξυπηρετήσουν πρόσθετες οικιστικές περιοχές και το αεροδρόμιο.
Η εταιρεία ταυτόχρονα κατασκευάζει στην Αθήνα τη Γραμμή 4, με 15 νέους σταθμούς και σήραγγες 13 χιλιομέτρων, ακολουθώντας το πρότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα μελετά και σχεδιάζει νέες επεκτάσεις του δικτύου της μητρόπολης των Αθηνών. Επιπλέον, έχοντας ήδη παραδώσει την επέκταση του δικτύου τραμ προς τον Πειραιά, συνεχίζει να εργάζεται σε έργα απαιτούμενων υποστηρικτικών υποδομών Τραμ, καθώς και νέων επεκτάσεών του.
Για τα έργα αυτά, τα οποία τυγχάνουν της θερμής αποδοχής των πολιτών και χρησιμοποιούνται ως πρότυπα από άλλες εταιρείες στο εξωτερικό, υπεύθυνη είναι η εταιρεία, η οποία, στελεχωμένη από έμπειρους και ειδικής τεχνογνωσίας 400 τον αριθμό εργαζόμενους, σχεδιάζει και προδιαγράφει, συμβασιοποιεί και αναθέτει, επιβλέπει και παραλαμβάνει και τέλος, θέτει σε λειτουργία και παραδίδει προς χρήση έργα άρτια, ασφαλή και αξιόπιστα.
Οι ανωτέρω εργαζόμενοι, σε ποσοστό άνω του 75%, είναι μηχανικοί και τεχνικοί επιστήμονες και, άνω του 50% κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων συναφών με το αντικείμενο. Πέραν αυτών, στην εταιρεία απασχολούνται οικονομολόγοι, νομικοί, και άλλοι υψηλής εμπειρίας και κατάρτισης εργαζόμενοι, η πλειοψηφία των οποίων, συμπεριλαμβανομένων και των μηχανικών απασχολείται στο συγκεκριμένο και απολύτως εξειδικευμένο αντικείμενο, για τουλάχιστον 25 – 30 χρόνια.
Το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο είναι ισότιμο ευρωπαϊκών και άλλων διεθνών εταιρειών. Απόδειξη αυτού αποτελεί η συνεχής αυξανόμενη ζήτηση στελέχωσης και πλήρωσης θέσεων ευθύνης έργων του εξωτερικού, από μηχανικούς της εταιρείας, έργων διεθνών με υψηλότατες προδιαγραφές και απαιτήσεις, γεγονός το οποίο δυστυχώς συμβάλλει στη συνεχιζόμενη ροή αποστελέχωσης του δυναμικού της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας εξακολουθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους άοκνα και με τον ίδιο ζήλο και να διατηρούν υψηλότατο επίπεδο, παρά το γεγονός ότι οι μισθοί τους μειώθηκαν τα τελευταία χρόνια κατά το ήμισυ, καθιστώντας τους δυσανάλογα χαμηλούς, σε σχέση με τους αντίστοιχους της ελεύθερης αγοράς.
πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_142 της ΠΕΣΕΔΕ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ακολουθήστε το gobhma.gr στο Google News για να έχετε έγκαιρη & έγκυρη τεχνική ενημέρωση