Γ.Θωμάς: Επιταχύνουμε τις επενδύσεις στις ΑΠΕ και ενθαρρύνουμε τους σοβαρούς επενδυτές
πηγή:Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Βασικά σημεία παρέμβασης του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη συζήτηση του περιβαλλοντικού νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Νέο νομοσχέδιο που θα ολοκληρώνει την παρέμβαση στην αδειοδότηση των έργων ΑΠΕ επιταχύνοντας και απλοποιώντας τις διαδικασίες στα υπόλοιπα στάδια μέχρι την Άδεια Εγκατάστασης –μετά το πρώτο στάδιο που είναι η Άδεια Παραγωγής προανήγγειλε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς.
Κατά την παρέμβασή του στη σημερινή συζήτηση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στην Επιτροπή Παραγωγή και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Θωμάς ανέλυσε τα βασικά σημεία του νέου πλαισίου για την πρώτη φάση της αδειοδότησης των ΑΠΕ, που συνίσταται από την αντικατάσταση της Άδειας Παραγωγής με μια Βεβαίωση Παραγωγού που θα προκύπτει πολύ πιο γρήγορα, μέσα από μια απλούστερη και σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη διαδικασία. Όπως είπε, η διευκόλυνση των επενδύσεων σε έργα ΑΠΕ –σε συνδυασμό με τα έργα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας- θα αποτελέσουν πυλώνες για την επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής –και ελληνικής- οικονομίας την επόμενη ημέρα της κρίσης του κορωνοϊού, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στη χθεσινή συνεδρίαση των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, στην οποία η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον κ. Θωμά.
Με τις προωθούμενες ρυθμίσεις, στόχος είναι να ξεμπλοκαριστούν οι 1.800 αιτήσεις για Άδεια Παραγωγής που εκκρεμούν να εκδίδονται γρήγορα οι νέες. «Μέχρι τώρα παρατηρούνταν το φαινόμενο πολλά στοιχεία να εξετάζονται και στην αρχή και σε μεταγενέστερα στάδια της διαδικασίας αδειοδότησης, κάτι που δεν ήταν παραγωγικό. Αυτό δεν θα συμβαίνει πλέον. Παράλληλα, θέτουμε συγκεκριμένα ορόσημα για την πορεία των έργων, γιατί θέλουμε σοβαρούς επενδυτές και όχι επενδυτές που δεσμεύουν τη γη και δεν προχωρούν τις επενδύσεις» , υπογράμμισε. Στόχος είναι έως τον Ιούνιο του 2021 η Ελλάδα να έχει ευθυγραμμιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία που επιτάσσει ολοκλήρωση της αδειοδότησης των ΑΠΕ σε δυο χρόνια για τα περισσότερα έργα και τρία χρόνια για εξαιρετικές περιπτώσεις. Το πρώτο μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή συντελείται τώρα και θα ολοκληρωθεί με το επόμενο νομοσχέδιο, στο οποίο θα ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων της αγοράς ΑΠΕ που κατατέθηκαν κατά τη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου.
Ο κ. Θωμάς εξήγησε ότι τα άρθρα για την ενεργειακή αποδοτικότητα– που ενσωματώνουν κοινοτική οδηγία- θα επιταχύνουν τους ρυθμούς ανακαίνισης των κτιρίων και συμβάλλουν στη στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου που λειτουργεί με εγχώρια υλικά και ανθρώπινο δυναμικό. Αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικότερες από τις λοιπές ενεργειακές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, τονίζοντας –μεταξύ άλλων- την θέσπιση προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου στην αγορά φυσικού αερίου, τον εξορθολογισμό των τιμών αποζημίωσης των σταθμών ΑΠΕ για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, την παράταση των συμβάσεων γεωθερμίας της ΔΕΗΑΝ που συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας ακόμη πηγής καθαρής ενέργειας, καθώς και τον χαρακτηρισμό του αγωγού φυσικού αερίου East Med ως έργου εθνικής σημασίας.
Απαντώντας τέλος σε ερωτήματα βουλευτών της αντιπολίτευσης για την άρση ασυμβιβάστων για τα μέλη του ΔΣ του Διαχειριστή ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠΕΕΠ), ανέφερε ότι τα ασυμβίβαστα αυτά χρονολογούνταν από την εποχή που ο «προκάτοχος» του ΔΑΠΕΕΠ, ο ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) διαχειριζόταν ευαίσθητες πληροφορίες που αφορούσαν στην αγορά ενέργειας, αρμοδιότητες που έχουν πλέον περάσει στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ). Υπογράμμισε δε ότι «δεν θα έπρεπε να προξενεί σε κανέναν έκπληξη» η ρύθμιση για τη μείωση του ποσοστού του Δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ κάτω από το 51%, η οποία ανοίγει το δρόμο για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας που ήταν προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης. «Αυτή στη στιγμή, με την ιδιωτικοποίηση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, το Δημόσιο έχει την πλειοψηφία των μετοχών αλλά περιορισμένη αυτονομία στις στρατηγικές αποφάσεις που απαιτούν σύμφωνη γνώμη του επενδυτή μειοψηφίας», κατέληξε ο κ. Θωμάς.