«Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας … λόγω του COVID-19

Υπουργείο Οικονομικών: Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπ. Οικ. «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας … λόγω του COVID-19

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Οικονομικών συνεχίζει, με συνέπεια, μεθοδικότητα και υπευθυνότητα, το μεταρρυθμιστικό του έργο, ακόμα και υπό τις δύσκολες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοϊού.
Μάλιστα, αυτές καθιστούν ακόμα επιτακτικότερη την ανάγκη μεταρρυθμίσεων, με στόχο τη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο ενεργούν πολίτες και επιχειρήσεις.

Παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση των δυσμενών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, με γνώμονα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Το υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου, καθώς και η Τροπολογία του Υπουργείου, επιτυγχάνουν αυτούς τους στόχους.
Περιλαμβάνουν φορολογικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωματώνουν – στην ελληνική νομοθεσία – Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εισάγουν ένα νέο πρόγραμμα για δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς επιπτώσεις του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα:

1ον. Δίνονται κίνητρα σε συνταξιούχους που έχουν τη φορολογική κατοικία στην αλλοδαπή, ακολουθώντας τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα.
Αυτοί θα υπαχθούν σε εναλλακτική φορολόγηση του εισοδήματος αλλοδαπής προέλευσης, με φορολογικό συντελεστή 7% για χρονικό διάστημα 15 ετών, και με την απαλλαγή τους από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

2ον. Καταργείται η αυτοτελής φορολόγηση 10% των χρηματικών γονικών παροχών και δωρεών από τους γονείς προς τα τέκνα τους, προκειμένου να υποστηριχθεί η οικονομική αυτοτέλειά τους και παράλληλα να αναθερμανθεί η αγορά των ακινήτων.  

3ον. Μειώνεται ή ακόμη και μηδενίζεται η προκαταβολή φόρου για το έτος 2019, ανάλογα με την πτώση του τζίρου που εμφάνισαν φέτος οι επιχειρήσεις.
Μέτρο που συμβάλλει στην ενίσχυση της ρευστότητας και της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων.

4ον. Απαλλάσσονται, ειδικά για το φορολογικό έτος 2019, από την υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος οι αγρότες, καθώς και οι αλιείς παράκτιας αλιείας.

5ον. Καθίσταται ευνοϊκότερο το καθεστώς των τελών ταξινόμησης αυτοκινήτων για την πλειονότητα των οχημάτων, με στόχο την ανανέωση του σημερινού στόλου των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, με νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων, και μειώνεται ακόμα περισσότερο το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων.

6ον. Δεν προσμετρώνται στο εισόδημα του εργαζόμενου ή του εταίρου ή του μετόχου οι μετοχές που του παραχωρούνται άνευ ανταλλάγματος από την επιχείρηση, στα πλαίσια προγραμμάτων δωρεάν διάθεσης μετοχών.
Ειδικά για το φορολογικό έτος 2020 απαλλάσσεται από κάθε φόρο η αξία των διατακτικών εσωτερικού τουρισμού, συνολικής αξίας έως 300 ευρώ, που παρέχονται από τους εργοδότες.
Η ανάγκη θέσπισης της συγκεκριμένης παροχής κρίνεται απαραίτητη για λόγους ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού.

7ον. Μετατάσσονται στον υπερ-μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6%, τα βιβλία μουσικής.

8ον. Υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%, τα εισιτήρια των αθλητικών αγώνων από τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2020 μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2021.

9ον. Διευρύνεται ο κατάλογος των ειδών για τα οποία ορίζεται δασμολογική απαλλαγή, εφόσον προορίζονται για τον εφοδιασμό ή τον εξοπλισμό των πλοίων, καθώς και την κάλυψη των αναγκών των επιβαινόντων σε αυτά.

10ον. Συστήνεται Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης των εκκρεμών φορολογικών διαφορών ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, με στόχο την ταχεία επίλυση των διαφορών αυτών, την αποσυμφόρηση της διοικητικής δικαιοσύνης και την τόνωση των φορολογικών εσόδων.

11ον. Επιχορηγούνται φορείς της Γενικής Κυβέρνησης για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών.

12ον. Παρέχεται εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου προς όργανα και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε η Ελλάδα να συμμετάσχει στο Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

13ον. Περιλαμβάνονται διατάξεις για την ενσωμάτωση των οδηγιών που αφορούν στη θεσμοθέτηση μηχανισμού επίλυσης φορολογικών διαφορών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατάξεις για την περαιτέρω διοικητική συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών κατά του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού και για τη θέσπιση κανόνων κατά πρακτικών φοροαποφυγής, που έχουν άμεση επίπτωση στη λειτουργία της ενιαίας αγοράς.
Με βάση τους νέους αυτούς κανόνες επιδιώκεται να προσδιορίζεται ορθότερα το φορολογητέο εισόδημα στην Ελλάδα, με βάση και διεθνείς πρακτικές, καθώς και να διαφυλάσσεται η φορολογική βάση της χώρας.

14ον. Εισάγεται δέσμη μέτρων για την αποτροπή αλλά και την αντιμετώπιση φαινομένων άσκησης σωματικής βίας σε βάρος ελεγκτών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και του Υπουργείου Οικονομικών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όπως αυτά που παρατηρούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα.

15ον. Προβλέπεται η κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών νοσηλείας και αποθεραπείας υπαλλήλου της ΑΑΔΕ που έχει υποστεί σωματική κάκωση ή βλάβη υγείας, λόγω επίθεσης σε βάρος του κατά τη διάρκεια και εξαιτίας της εκτέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων.  

16ον. Επιβάλλονται αυστηρότερα πρόστιμα στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση κατά οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών.

17ον. Παρατείνεται, μέχρι και την 31η Μαρτίου 2020, η καταβολή ΦΠΑ που έχει βεβαιωθεί από χρεωστικές δηλώσεις για τους συναλλασσόμενους με την εταιρεία Thomas Cook.

Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, αξιολόγησε τα πολυδιάστατα προβλήματα που προέκυψαν από τη χρεοκοπία της εταιρείας, και προχώρησε σε παρεμβάσεις για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών του τουρισμού.
Το ίδιο πράττει και σήμερα.

18ον. Αντιμετωπίζεται, κατά τον βέλτιστο εφικτό τρόπο, το δεκαετές πρόβλημα των ζημιωθέντων του Ασφαλιστικού Ομίλου «Ασπίς Πρόνοια».
Ενεργοποιείται το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής, το οποίο συμβάλλει με 20 εκατ. ευρώ, ποσό που θα διατεθεί αποκλειστικά στους νόμιμους δικαιούχους απαιτήσεων από ασφαλίσεις ζωής.

19ον. Χορηγείται, ως ελάχιστη ανταμοιβή στην προσφορά τους, ισόβια μηνιαία τιμητική παροχή ύψους 200 ευρώ, από την 1η Αυγούστου 2020, στους Έλληνες οπλίτες που, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, συμμετείχαν στα γεγονότα τα οποία έλαβαν χώρα στην Κύπρο κατά τα έτη 1964, 1967 και 1974.
Με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία – ακριβώς όπως τη ζήτησε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αγωνιστών Κύπρου και με το ίδιο χρηματικό ποσό – η Κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα ότι αναγνωρίζει τους αγώνες και τιμά την προσφορά όλων όσοι έδωσαν μάχες στην πρώτη γραμμή για την υπεράσπιση του Έθνους και της Πατρίδας.

20ον. Εισάγεται πρόγραμμα παροχής υποστήριξης, μέσω της συνεισφοράς του Δημοσίου, για την αποπληρωμή δανείων με εμπράγματες εξασφαλίσεις στην κύρια κατοικία, σε δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς επιπτώσεις του κορονοϊού.

Και σε αυτό το σημείο θα επιμείνω λίγο περισσότερο, επαναλαμβάνοντας αυτά που είπα και στην Επιτροπή.
Για να μιλάμε όλοι σε αυτή την αίθουσα με ευθύνη και σοβαρότητα, με στοιχεία και ρεαλισμό.

Συγκεκριμένα:

1ον. Από τον Φεβρουάριο του 2019, δεν υφίσταται προστασία της Πρώτης Κατοικίας.

Η προστασία της Πρώτης Κατοικίας ξεκίνησε με την ψήφιση του Νόμου 3869/2010, μέσω δικαστικής διαδικασίας.
Στα τέλη του 2015, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησε να λήξει η προστασία της Πρώτης Κατοικίας και θεσπίστηκε ο Νόμος 4346/2015, που έθεσε ως καταληκτική προθεσμία την 31η Δεκεμβρίου 2018.
Στις αρχές του 2019, δόθηκε, μονομερώς, παράταση της λήξης για 2 μήνες.
Τελικά, η προστασία της Πρώτης Κατοικίας έληξε τον Φεβρουάριο του 2019, από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Να υπενθυμίσω μάλιστα δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών εκείνης της περιόδου, που υποστήριζε ότι «οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί είναι σημαντικοί, όχι μόνο για να έχουμε καλές τράπεζες αλλά και για αναπτυξιακούς και κοινωνικούς λόγους».

2ον. Μέχρι σήμερα παραμένουν δεκάδες χιλιάδες υποθέσεις σε εκκρεμότητα, εξαιτίας της συσσώρευσης στα Ειρηνοδικεία.

Μεγάλος αριθμός υποθέσεων απορρίπτεται όταν φτάσει στο δικαστήριο, είτε διότι ο πολίτης δεν είναι επιλέξιμος ή γιατί διαπιστώνεται ότι δεν είχε τελικά οικονομική αδυναμία.
Η προστασία λοιπόν που έδωσε ο νόμος Κατσέλη ήταν προσωρινή και απλώς μετέθετε το πρόβλημα σε μεταγενέστερο χρόνο, δηλαδή στην έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου.
Έτσι, εκμεταλλεύτηκαν το πλαίσιο αυτό και οι λεγόμενοι στρατηγικοί κακοπληρωτές, για να κερδίζουν χρόνο χωρίς να πληρώνουν, εξαιτίας των καθυστερήσεων στα δικαστήρια.
Επίσης, ο νόμος Κατσέλη έδινε ρύθμιση του δανείου, δηλαδή ο πολίτης έπρεπε να καταβάλλει τις δόσεις που ορίζει το δικαστήριο στην τράπεζα για να διασώσει το σπίτι του.
 
3ον. Στη συνέχεια, ο Νόμος 4605/2019, που ενεργοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2019, παρείχε προστασία μόνο για 6 μήνες, καλύπτοντας συγκεκριμένη περίμετρο δανειοληπτών.

Συγκεκριμένα, μόνο αυτούς που είχαν μη εξυπηρετούμενο δάνειο κατά την 31.12.2018.
Επίσης έθετε μία σειρά από αυστηρά κριτήρια εισοδήματος και περιουσίας, που αποτελούσαν απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής.
Εκτιμάται ότι κάλυπτε περίπου 90.000 δανειολήπτες.
Επίσης, ο νόμος αυτός έδινε ρύθμιση του δανείου, δηλαδή ο πολίτης έπρεπε να καταβάλλει την αξία του σπιτιού του στην τράπεζα για να μπορέσει να το διατηρήσει.

4ον. Όπως είπαμε, ο Νόμος 4605/2019 είχε διάρκεια 6 μηνών, και έληγε στις 31.12.2019.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέτεινε τη διάρκειά του για επιπλέον 7 μήνες, μέχρι την 31.07.2020.
Παράλληλα, εντόπισε μια σειρά προβλημάτων στην εφαρμογή του νόμου, όπως η κατάθεση πλήθους εγγράφων που ο πολίτης αδυνατούσε να προσκομίσει, και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που ανέλαβε, θεραπεύτηκαν, καταργώντας εντελώς την υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών.

5ον. Παρά τις πολλές και σημαντικές βελτιώσεις που επήλθαν, νομοθετικές και λειτουργικές, καθώς και την άμεση ενεργοποίηση της κρατικής επιδότησης για την προστασία των ευάλωτων συμπατριωτών μας, το πλαίσιο προστασίας δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και τις 24 Ιουλίου 2020, μία βδομάδα πριν κλείσει η συγκεκριμένη πλατφόρμα, υποβλήθηκαν 5.275 αιτήσεις.
Από αυτές τις αιτήσεις, σε πάνω από τις μισές έχουν ήδη υποβληθεί, από τις τράπεζες και τους διαχειριστές δανείων, προτάσεις ρύθμισης.
Συγκεκριμένα, έχουν υποβληθεί 2.761 προτάσεις, εκ των οποίων οι 1.818 έχουν γίνει ήδη δεκτές από τους δανειολήπτες.
Αν συγκρίνουμε αυτά τα νούμερα με τα αντίστοιχα του Δεκεμβρίου 2019, όταν και προχωρήσαμε στις βελτιώσεις που ανέφερα, τότε γίνεται αντιληπτό ότι χωρίς αυτές τα στοιχεία θα ήταν πολύ χειρότερα.

Συμπέρασμα:

Η προστασία της πρώτης κατοικίας για το σύνολο των δανειοληπτών έληξε επί διακυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, τον Φεβρουάριο του 2019.
Επίσης, δεν έδινε οριστική προστασία σε όλους, αλλά αντίθετα, όσοι απορρίφθηκαν, ήρθαν αντιμέτωποι με συσσωρευμένες οφειλές.
Διαδέχθηκε την κατάσταση αυτή ένα προσωρινό πλαίσιο προστασίας, που δεν ήταν για όλους, αλλά για μία μόνον μικρή περίμετρο δανειοληπτών, το οποίο και εμείς παρατείναμε για μεγαλύτερο διάστημα από την αρχική λήξη που όρισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Το Υπ. Οικονομικών, μελετώντας προσεκτικά την κατάσταση που είχε παραλάβει, θέλησε να κάνει κάτι ουσιαστικό για την οριστική διευθέτηση του ιδιωτικού χρέους.

Εντόπισε ότι η πλέον βιώσιμη λύση για τη διατήρηση της πρώτης κατοικίας είναι η ρύθμιση της οφειλής με τον χρηματοδοτικό φορέα ή τον διαχειριστή κατά τρόπο που να λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και την τήρηση από αυτόν ενός πλάνου αποπληρωμής.
Όπως, δηλαδή, έκαναν όλα τα προστατευτικά νομοθετικά πλαίσια.

Έτσι, με συντονισμένες ενέργειες με τις τράπεζες, ενθαρρύνθηκαν οι απευθείας ρυθμίσεις με τους οφειλέτες.
Ενδεικτικό είναι ότι, κατά τους τελευταίους μήνες, οι πολίτες ρύθμισαν πάνω από 270.000 δάνεια, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν στην 1η κατοικία τους.
Αυτό αποτελεί ένα θετικό γεγονός, που το επικροτούμε και θέλουμε να το υποστηρίξουμε ακόμη περισσότερο.

Έτσι οι πολίτες έσωζαν στην πράξη το σπίτι τους, επειδή ρύθμιζαν και πλήρωναν τα χρέη τους.
Και πλήρωναν τα χρέη τους, γιατί τους δώσαμε αυτή τη δυνατότητα, τόσο διαδικαστικά όσο και οικονομικά, με τη βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος τους, αφού μειώναμε σταθερά τους φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις.

Στο ίδιο πλαίσιο, το Υπουργείο Οικονομικών ήρθε να στηρίξει την προσπάθεια των πολιτών να κάνουν συμφωνία ρύθμισης με την τράπεζα και να την τηρήσουν, για να διασώσουν την κατοικία τους.
Έτσι, με διατάξεις του Σχεδίου Νόμου, επιδοτούμε, για 9 μήνες, όλα τα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη στην κύρια κατοικία.
Οι δικαιούχοι του προγράμματος είναι διευρυμένοι σε σχέση με το πρόγραμμα προστασίας της Πρώτης Κατοικίας που βρήκαμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Εντάσσονται:

  • Φυσικά πρόσωπα εργαζόμενοι σε κλάδους που έχουν πληγεί, άνεργοι που λαμβάνουν έκτακτη στήριξη, ελεύθεροι επαγγελματίες σε πληγέντες κλάδους.
  • Φυσικά πρόσωπα με σημαντική μείωση του μηνιαίου μισθού τους.
  • Επαγγελματίες που παρουσίασαν μείωση της εμπορικής δραστηριότητάς τους.
  • Δικαιούχοι που έλαβαν ενίσχυση με τη μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής.
  • Φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται στον μηχανισμό ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».
  • Ιδιοκτήτες ακινήτων που λαμβάνουν μειωμένο ενοίκιο.

Για όλες αυτές τις κατηγορίες πληγέντων παρέχουμε επιδότηση, τόσο για τα εξυπηρετούμενα όσο και για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ το πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης επιδοτούσε μόνο τα δάνεια που ήταν μη εξυπηρετούμενα στο τέλος του 2018.
Ενδεικτικά, επιδοτούμε τη μηνιαία δόση των εξυπηρετούμενων δανείων σε ποσοστό 90% κατά το 1ο τρίμηνο, 80% το 2ο τρίμηνο και 70% το 3ο τρίμηνο.
Σε ό,τι αφορά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τα κριτήρια επιλεξιμότητας είναι διευρυμένα έναντι του προγράμματος της προηγούμενης Κυβέρνησης:

  • Η αξία της κύριας κατοικίας τους να μην ξεπερνά τις 250.000 ευρώ (όπως ήταν και στο πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης).
  • Το υπόλοιπο του δανείου να μην ξεπερνά τις 250.000 ευρώ (έναντι 130.000 ευρώ στο πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης).
  • Το οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνά τις 45.000 ευρώ (έναντι 36.000 ευρώ στο πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης).
  • Οι καταθέσεις να μην ξεπερνούν τις 25.000 ευρώ (έναντι 15.000 ευρώ στο πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης).
  • Η συνολική ακίνητη περιουσία να μην ξεπερνά τις 500.000 ευρώ (έναντι 280.000 ευρώ στο πρόγραμμα της προηγούμενης Κυβέρνησης).

Σημειωτέον ότι για τα εξυπηρετούμενα δάνεια, τα κριτήρια είναι έτι ευνοϊκότερα.
Συμπερασματικά, με το πρόγραμμα αυτό επιτυγχάνουμε πολλαπλούς στόχους:

  • Επιβραβεύονται οι συνεπείς δανειολήπτες, με εξυπηρετούμενα δάνεια, οι οποίοι έχουν πληγεί από την πανδημία.

Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας!

  • Υποστηρίζεται το σύνολο των δανειοληπτών που επλήγησαν από την υγειονομική κρίση και έχουν μη εξυπηρετούμενο δάνειο, ακόμη και μετά το τέλος του 2018.

Έτσι δίνουμε λύση σε μια ομάδα δανειοληπτών που είχε αφήσει ο ΣΥΡΙΖΑ χωρίς καμία προστασία, στον Νόμο 4605/2019.

  • Ενθαρρύνονται και ενισχύονται οι διμερείς συμφωνίες με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων.
  • Καλλιεργείται η κουλτούρα πληρωμών, με την έμπρακτη στήριξη του Κράτους, αφού επιδοτούμε ένα σημαντικό κομμάτι της μηνιαίας δόσης του δανείου.
  • Αποτρέπεται η κατάχρηση του νέου πλαισίου από στρατηγικούς κακοπληρωτές.
  • Περιορίζεται ο κίνδυνος δημιουργίας μιας νέας γενιάς «κόκκινων» δανείων, λόγω της κρίσης που επέφερε η πανδημία.
  • Ενισχύεται η κοινωνική συνοχή, καθώς καλύπτονται πολλαπλάσιοι δανειολήπτες σε σχέση με το πλαίσιο της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Και φυσικά να τονίσω ότι επεξεργαζόμαστε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο ρύθμισης χρεών, το οποίο θα αντικαταστήσει όλα τα επιμέρους εργαλεία ρύθμισης οφειλών που υπάρχουν σήμερα.
Πλαίσιο ρύθμισης οφειλών και πτώχευσης φυσικών και νομικών προσώπων που θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα συνολικής ρύθμισης και αναδιάρθρωσης όλων των χρεών, τη δυνατότητα απαλλαγής από όλες τις οφειλές και παροχής δεύτερης ευκαιρίας για υπερχρεωμένους δανειολήπτες οι οποίοι αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους, πρόνοιες αφενός για δανειολήπτες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και αφετέρου για τον εντοπισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν σημαντικές δράσεις προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης αυτού του κρίσιμου κοινωνικού προβλήματος.
Στόχος είναι η προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών, χωρίς περιθώρια εκμετάλλευσης του πλαισίου από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Και ταυτόχρονα η διατήρηση της αναγκαίας κουλτούρας πληρωμών.
Κουλτούρα πληρωμών η οποία πρέπει και να ενισχυθεί!

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Οικονομικών, τον τελευταίο μήνα, έχει φέρει προς ψήφιση στη Βουλή τρία σημαντικά Νομοσχέδια.
Νομοσχέδια που προωθούν τη μεταρρυθμιστική ατζέντα της Κυβέρνησης.
Μέσα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα υλοποιείται νομοθετικό έργο που συμβάλλει επιτυχώς στην στήριξη της αγοράς εργασίας, στην τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, και στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Η Κυβέρνηση όμως δεν σταματάει εδώ.
Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί, με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και κοινωνική ευαισθησία, μακριά από λαϊκισμούς.

πηγή: Υπουργείο Οικονομικών

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα