Έκδοση – Διαβίβαση ηλεκτρονικών τιμολογίων προς το Δημόσιο (B2G)

«Φώς» στον νέο τρόπο ψηφιακής έκδοσης τιμολογίων «ρίχνουν» οι συνεργάτες της ΠΕΣΕΔΕ Χρήστος Βέντζιος φοροτεχνικός σύμβουλος και Σταμούλης Μπιτλής για θέματα πληροφορικής, οι οποίοι αναλύουν διεξοδικά την εφαρμογή, που διευρύνει την λειτουργία του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων.

Ξεκίνησε σταδιακά η διαδικασία υποχρεωτικής έκδοσης των πάσης φύσεως τιμολογίων προς τους φορείς του Δημοσίου αποκλειστικά μέσω παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με συγκεκριμένο μορφότυπο τιμολογίου, τον Β2G. Η χρήση του γενικεύεται από 1/1/2025 σε όλες τις δαπάνες του Δημοσίου.

Σήμερα κάνουμε μια προσπάθεια συγκέντρωσης και παρουσίασης των διατάξεων και των υποχρεώσεων που προκύπτουν για τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, αλλά και για όλους τους προμηθευτές του Δημοσίου.


Χρήστος Βέντζιος, Λογιστής Α’ τάξης, Ευριπίδου 29, Καλαμαριά, 2310451108, info@ventziosaccounting.com

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ Β2G

09/2023: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, Δήμος Αθηναίων, Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.), Εγνατία Οδός ΑΕ, Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αττικό Μετρό Α.Ε., ΕΥΔΑΠ Α.Ε.

01/2024: Φορείς της υπόλοιπης Κεντρικής Διοίκησης

06/2024: Λοιπές Αναθέτουσες Αρχές/ Αναθέτοντες Φορείς.

01/2025: Λοιπές δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης.

Χρονικό σημείο εκκίνησης των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων είναι εκείνο, το οποίο ορίζεται στις οικείες διατάξεις για τις συμβάσεις που υπάγονται στους νόμους Ν.4412/2016, Ν.4413/2016 & Ν. 3978/2011.

Για τις διαδικασίες που εκκινούν μετά την πάροδο των ανωτέρω προθεσμιών, οι Αναθέτουσες Αρχές και οι Αναθέτοντες Φορείς οφείλουν να περιλαμβάνουν ρητή πρόβλεψη στα έγγραφα της σύμβασης αναφορικά με την υποχρέωση των οικονομικών φορέων για έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων.


NetPlace Μπιτλής Σταμούλης, Σνώκ 5 Θεσσαλονίκη, 6973576681, sbitlis@hotmail.com

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ Β2G

Δημόσιες συμβάσεις ή λοιπές δαπάνες ήσσονος αξίας μέχρι 2.500 €

Δημόσιες συμβάσεις μεταξύ φορέων του Δημοσίου Τομέα που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4412/2016.

Συμβάσεις μεταξύ Αναθετουσών Αρχών που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 247 του ν. 4412/2016.

Συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ φορέων του Δημοσίου που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4413/2016.

Νόμος 4308/2014 Αρ.14-15 – Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο

Ηλεκτρονικό τιμολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του στοιχείου λιανικής πώλησης, είναι οποιοδήποτε τιμολόγιο περιέχει τις πληροφορίες που απαιτούνται από τα ΕΛΠ και το οποίο έχει εκδοθεί και ληφθεί σε ηλεκτρονική μορφή.

Η χρήση ηλεκτρονικού τιμολογίου υπόκειται στην αποδοχή του, με έντυπο  ή ηλεκτρονικό τρόπο, εκ μέρους του λήπτη των αγαθών ή υπηρεσιών που υπόκεινται σε τιμολόγηση.

Διασφάλιση περιεχομένου ηλεκτρονικού τιμολογίου

  • Χρήση προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής
  • Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (EDI)
  • Μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Έκδοση Στοιχείων (Υ.ΠΑ.Η.Ε.Σ.)-Μόνη αποδεκτή μέθοδος για τιμολόγια B2G.
  • Χρήση των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ)

Νόμος 4601/2019 Αρ.148-154

Ηλεκτρονικό τιμολόγιο: Τιμολόγιο που έχει εκδοθεί, διαβιβαστεί και παραληφθεί σε διαρθρωμένη ηλεκτρονική μορφή, η οποία επιτρέπει την αυτόματη και ηλεκτρονική επεξεργασία του.

Τα βασικά στοιχεία του ηλεκτρονικού τιμολογίου είναι μεταξύ άλλων:

  • Αναγνωριστικά της επεξεργασίας και του τιμολογίου. Στοιχεία του φορολογικού αντιπροσώπου του πωλητή.
  • -Χρονική περίοδος του τιμολογίου. Στοιχεία αναφοράς της σύμβασης.
  • -Στοιχεία του πωλητή. Λεπτομερή στοιχεία παράδοσης.
  • -Στοιχεία του αγοραστή. Οδηγίες για την πληρωμή.
  • -Στοιχεία του δικαιούχου πληρωμής. Στοιχεία που αφορούν απαλλαγή ή επιβάρυνση.
  • -Πληροφορίες για το συγκεκριμένο στοιχείο του τιμολογίου. Συνολικά ποσά του τιμολογίου.

Κίνητρα για την Αποκλειστική Ηλεκτρονική Τιμολόγηση μέσω Παρόχου

Η προθεσμία φορολογικής παραγραφής της χρήσης, περιορίζεται κατά 2 έτη, δηλαδή από 5 έτη γίνεται 3 έτη.

Η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται  για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) .

Η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης προσαυξάνεται κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%)

Η προθεσμία για τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου, ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες.

PEPPOL

PAN-EUROPEAN PUBLIC PROCUREMENT ONLINE

Πανευρωπαϊκό ανοικτό τεχνολογικό πρότυπο τεχνικών προδιαγραφών

Ο φορέας OpenPEPPOL αφορά στη διασυνοριακή ηλεκτρονική σύναψη συμβάσεων μεταξύ διαφορετικών πληροφοριακών συστημάτων ηλεκτρονικών συμβάσεων (e-Procurement) και παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού επιχειρείν (e-Business)

«OpenPEPPOL»: Μη κερδοσκοπικός διεθνής οργανισμός  με μέλη δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς , με σκοπό την ανάπτυξη και τη συντήρηση των προδιαγραφών PEPPOL, ήτοι των δομικών στοιχείων και των υπηρεσιών και της εφαρμογής αυτών σε όλη την Ευρώπη

Στην Ελλάδα Εθνική Αρχή PEPPOL είναι η ΓΓΠΣΔΔ.

Έλεγχοι που πραγματοποιούνται επί του τιμολογίου

Κατά την υποδοχή του ηλεκτρονικού τιμολογίου από το Σημείο Πρόσβασης του Δημοσίου πραγματοποιούνται αυτόματα οι εξής κατ’ ελάχιστον έλεγχοι ως προς:

  • Τη δομή του και την ορθότητα/ακεραιότητα των πεδίων του,
  • Τη συμβατότητά του με τον Ευρωπαϊκό και τον Εθνικό Μορφότυπο και την εγκυρότητα αποστολής του.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του ηλεκτρονικού τιμολογίου με τις απαιτήσεις των ανωτέρω αυτομάτων ελέγχων, αυτό χαρακτηρίζεται ως απορριπτέο και αποστέλλεται σχετικό αυτοματοποιημένο μήνυμα πληροφόρησης στον πωλητή μέσω του Πιστοποιημένου Σημείου Πρόσβασης.

Αποδοχή και διανομή του ηλεκτρονικού τιμολογίου

Το αποδεκτό ηλεκτρονικό τιμολόγιο δρομολογείται αυτόματα από το ΚΕΔ προς τον αγοραστή μέσω διαδικτυακών υπηρεσιών. Η δρομολόγηση πραγματοποιείται προς εκείνα τα πληροφοριακά συστήματα, τρίτα ως προς το Δίκτυο, τα οποία χρησιμοποιεί ο αγοραστής για τη διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών ή/και τη σύναψη/ παρακολούθησης σύμβασης, την οικονομική διαχείριση ή/ και την πληρωμή της σύμβασης. Η δρομολόγηση αυτή πραγματοποιείται αυτόματα με προώθησή του («push»), ενώ παρέχεται και η δυνατότητα αυτόματης ανταπόκρισης σε ηλεκτρονικό αίτημα αποστολής του («pull»).

Τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα στοιχεία αυτών δύναται να είναι διαθέσιμα σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και φορείς στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.

Παραλαβή του ηλεκτρονικού τιμολογίου

Οι αγοραστές λαμβάνουν από το ΚΕΔ τα ηλεκτρονικά τιμολόγια στα πληροφοριακά τους συστήματα.

Αν η Αναθέτουσα αρχή διαθέτει Πληροφοριακό σύστημα (Π.Σ), τότε μέσω WebServices της ΓΓΠΣΔΔ θα μπορέσει να παραλάβει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο.

Αν η Αναθέτουσα Αρχή δεν διαθέτει το κατάλληλο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) ή δεν έχει ακόμα αναβαθμίσει το ΠΣ της ή υπάρχει προσωρινή τεχνική αδυναμία, τότε θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή ΕΔΗΤ της ΓΓΠΣΔΔ.

Η επιτυχής, από τεχνικής απόψεως, παραλαβή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τα ανωτέρω πληροφοριακά συστήματα, χρονοσημαίνεται και επισημαίνεται με αυτοματοποιημένο μήνυμα πληροφόρησης που αποστέλλεται στον πωλητή μέσω του ΚΕΔ και εκκινεί τις προθεσμίες των διατάξεων της υποπαρ. Ζ.5 της παρ. Ζ   του ν. 4152/2013 (Α΄ 107) (περί ληξιπρόθεσμης οφειλής και υπολογισμού τόκων και τόκων υπερημερίας).

Διαχείριση ηλεκτρονικών τιμολογίων

Τo Web Service «Διαχείριση Ηλεκτρονικών Τιμολογίων» που παρέχει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ) της ΓΓΠΣΔΔ υλοποιήθηκε για χρήση από συγκεκριμένους φορείς του δημοσίου οι οποίοι διαχειρίζονται τα Ηλεκτρονικά Τιμολόγια που σχετίζονται με Δημόσιες Συμβάσεις.

Οι φορείς αυτοί είναι:

  • Το Γενικό Λογιστήριο του κράτους (Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής).
  • Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Πληροφοριακό Σύστημα e-ΠΔΕ).
  • Το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.).
  • Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Τιμολογίων (Ε.Δ.Η.Τ.) της ΓΓΠΣΔΔ, που χρησιμοποιείται για τη διάθεση των Ηλεκτρονικών Τιμολογίων στις Αναθέτουσες Αρχές.
  • Τα Πληροφοριακά Συστήματα των Αναθετουσών Αρχών του Δημοσίου.
  • Τα Πληροφοριακά Συστήματα των Ελεγκτικών Αρχών.

Ενημέρωση του Προμηθευτή για την Κατάσταση του ηλεκτρονικού τιμολογίου

-1,-2,-3,-4 Απόρριψη του Τιμολογίου από το ΚΕΔ (λάθη, τεχνικοί λόγοι ή μη αναγνώριση της σχετικής σύμβασης)

0 Παραλαβή από ΚΕΔ (κατ΄ αρχήν δεκτό από το σύστημα)

1 Λήψη από Αναθέτουσα Αρχή (Αγοραστής Φορέας)

2 Αποδοχή

3 Σε επεξεργασία

4 Απόρριψη

5 Πληρωμή (Εξόφληση τιμολογίου)

6 Μερική Πληρωμή

7 Υπό αμφισβήτηση

Μητρώο Αναθετουσών Αρχών

Προκειμένου να είναι δυνατή η δρομολόγηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων από το ΚΕΔ στα πληροφοριακά συστήματα (ΠΣ) που χρησιμοποιούν οι αναθέτουσες αρχές (ΑΑ) και οι οικονομικές υπηρεσίες των φορέων του Δημοσίου Τομέα, δημιουργείται στην ΓΓΠΣΔΔ το Μητρώο Αναθετουσών Αρχών για το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο (ΜΑΑΗΤ). Το Μητρώο αυτό βασίζεται στο Μητρώο Αναθετουσών Αρχών της ΕΑΑΔΗΣΥ [ν.4605/2019, άρθρο 53 (υπο-άρθρο 11)] και καταρτίζεται βάσει των στοιχείων που αποστέλλουν οι ΓΔΟΥ αναφορικά με τις αναθέτουσες αρχές του φορέα τους καθώς και των εποπτευόμενων φορέων.

Εφαρμογή διάθεσης ηλεκτρονικού τιμολογίου

Ο σκοπός της Εφαρμογής Διάθεσης Ηλεκτρονικών Τιμολογίων (ΕΔΗΤ)είναι διττός: αφενός παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης και διαχείρισης των ηλεκτρονικών τιμολογίων που λαμβάνονται από το σύστημα λήψης τιμολογίων (AccessPoint) της ΓΓΠΣΔΔ και αφετέρου παρέχει τη δυνατότητα εξουσιοδοτήσεων των τελικών χρηστών που εκπροσωπούν την Αναθέτουσα Αρχή.

Στην εφαρμογή έχουν πρόσβαση οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι των Αναθετουσών Αρχών με ρόλους «Χρήστης Αναθέτουσας Αρχής» – «Υπόλογος ΧΕΠ Αναθέτουσας Αρχής» –

«Διαχειριστής Π.Π. Αναθέτουσας Αρχής », και οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών με ρόλο «Χρήστης Οικονομικής Υπηρεσίας», καθώς και ελεγκτές συγκεκριμένης Αναθέτουσας Αρχής με ρόλο «Ελεγκτής Αναθέτουσας Αρχής» ή οι ελεγκτές διευρυμένης πρόσβασης με ρόλο «Ελεγκτής διευρυμένης πρόσβασης».

Χειρισμός Ηλεκτρονικού Τιμολογίου που πρέπει να ακυρωθεί λόγω σφαλμάτων

Σε συνέχεια της παραλαβής του τιμολογίου και στην περίπτωση που ο αγοραστής διαπιστώσει ότι το περιεχόμενο του τιμολογίου δεν είναι σύμφωνο με τους όρους της σύμβασης αποστέλλει μήνυμα ειδοποίησης προς τον πωλητή, διαμέσου του ΚΕΔ προκειμένου ο τελευταίος να εκδώσει πιστωτικό ηλεκτρονικό τιμολόγιο.

Το ΚΕΔ ταυτόχρονα προωθεί την εν λόγω ειδοποίηση στα εμπλεκόμενα   πληροφοριακά συστήματα.

Η πληρωμή του ηλεκτρονικού τιμολογίου

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πληρωμής του ηλεκτρονικού τιμολογίου από την αρμόδια υπηρεσία του αγοραστή, το ΚΕΔ άμεσα ενημερώνεται ηλεκτρονικά για την ολοκλήρωση της πληρωμής του τιμολογίου και στη συνέχεια ενημερώνει αυτόματα τόσο τα εμπλεκόμενα πληροφοριακά συστήματα όσο και τον πωλητή.

Η οπτικοποιημένη μορφή του ηλεκτρονικού τιμολογίου δύναται να αποθηκεύεται σε ηλεκτρονικό αρχείο μορφότυπου PDF, ενώ ως πρωτότυπο ηλεκτρονικό τιμολόγιο νοείται το τιμολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή βάσει του Ευρωπαϊκού ή Εθνικού Μορφότυπου και μόνο.

Χρόνος Διατήρησης των ηλεκτρονικών τιμολογίων

Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο και το σύνολο των δεδομένων που πιστοποιούν τη διακίνησή του, καθώς και των μηνυμάτων που ενημερώνουν για την αλλαγή κατάστασής του αποθηκεύονται στο ΚΕΔ και είναι άμεσα διαθέσιμα για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών. Μετά την παρέλευση των πέντε (5) ετών, θα είναι διαθέσιμα έως πέντε (5) επιπλέον έτη σε όποιον έχει έννομο συμφέρον, κατόπιν σχετικού αιτήματός του εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών. Τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα στοιχεία αυτών τηρούνται στα οικεία πληροφοριακά συστήματα των αρμοδίων υπηρεσιών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

42465 ΕΞ 2022 – Παροχή οδηγιών για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο Δημόσιο

Σε κάθε περίπτωση οι Δημόσιοι Φορείς, ανεξαρτήτως της νομικής υποχρέωσης τους και δεδομένης της τεχνικής δυνατότητας που τους παρέχεται ήδη από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), οφείλουν να παραλαμβάνουν ΗΤ ανεξαρτήτως ύψους συμβάσεων εφόσον οι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται, από φορολογικές ή άλλες διατάξεις, να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Όταν υπάρχει πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης, η έκδοση και Διαβίβαση όλων των τιμολογίων γίνεται υποχρεωτικά μέσω παρόχου – Απόφαση Α1138/2020 άρθρο 4 παρ.6α

Ειδικά για τα δεδομένα τιμολογίων, οι οντότητες που χρησιμοποιούν τον τρόπο αυτό, δεν επιτρέπεται να διαβιβάζουν δεδομένα των παραστατικών αυτών με κάποιον από τους λοιπούς τρόπους διαβίβασης, είτε για συναλλαγές με άλλες υπόχρεες οντότητες, είτε στις περιπτώσεις που αντισυμβαλλόμενος είναι το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων.

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία πλήρους ένταξης των οντοτήτων που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, δύναται να ολοκληρώνεται εντός έξι  μηνών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση που συνάπτεται με τον πάροχο ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

Ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G στην πράξη

Τα εμπορικά προγράμματα οφείλουν να προσαρμοστούν ώστε να μπορούν να εκδώσουν τιμολόγια B2G για να ενημερώνονται τόσο τα πεδία που καταχωρεί ο πωλητής στην καρτέλα του πελάτη, στην καρτέλα του προϊόντος και κατά την έκδοση του τιμολόγιου αλλά και στην συνδεσιμότητα του με κάποιον πάροχο. Κάποια από τα επιπλέον στοιχεία που πρέπει να συμπληρώνονται είναι τα εξής:

Στην καρτέλα του πελάτη

Κωδικός ΑΑΗΤ:  Είναι ο κωδικός Αναθέτουσας Αρχής Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.

Στην καρτέλα του είδους / υπηρεσίας

Κωδικός CPV:  Είναι ο κωδικός που έχει δοθεί από την Αναθέτουσα Αρχή και ανταποκρίνεται περισσότερο στην περιγραφή του έργου / υπηρεσίας / είδους.

Στα πεδία του τιμολογίου

  • Tύπος προϋπολογισμού: Προκύπτει από τη σύμβαση με το δημόσιο φορέα που τιμολογείται και λαμβάνει μία από τις ακόλουθες επιλογές: Κανονικός προϋπολογισμός, Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (e-ΠΔΕ), Λοιποί προϋπολογισμοί.
  • ΑΔΑΜ Σύμβασης, δηλαδή τον αναγνωριστικό αριθμό ΑΔΑΜ της σύμβασης με τον φορέα.
  • Αναγνωριστικό σύμβασης, ο οποίος είτε είναι o Κωδικοποιημένος Ενάριθμος (Ανάλογα με τον Τύπο προϋπολογισμού), είτε ο Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ).

πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_140 της ΠΕΣΕΔΕ

ΟΠΣ ΜΗ.ΤΕ.- ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

 Ακολουθήστε το gobhma.gr στο Google News για να έχετε έγκαιρη & έγκυρη τεχνική ενημέρωση

Αυτά και άλλα πολλά άκρως ενδιαφέροντα στο περιοδικό της ΠΕΣΕΔΕ που κυκλοφορεί – ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ! Καλή ανάγνωση!
Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα