Τα μέτρα της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο

«Θα προχωρήσουν οι έρευνες για την εξιχνίαση του τραγικού δυστυχήματος», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο των σημερινών κυβερνητικών ανακοινώσεων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Ο υπουργός μιλησε για για μια πρωτοφανή τραγωδία, η οποία θα πρέπει να βρει μια κάθαρση, ενώ ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά του ιδίου σε όλες τις οικογένειες. «Μια συγγνώμη η οποία δεν είναι προσχηματική, αλλά είναι εντελώς ειλικρινής», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβασης αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Τόνισε πως ανεξαρτήτως των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, «εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί». Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Οπως ανέφερε, τρία επίπεδα ασφάλειας δεν τηρήθηκαν στα Τέμπη:

  • «Το τοπικό κέντρο τηλεδιοικησης στη Λάρισα λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως, δεν υπήρξε διακοπή της λειτουργίας στο τοπικό κέντρο. Το βράδυ έπρεπε να υπήρξε η αυτόματη χάραξη στον πίνακα πορείας, κάτι που δεν έγινε όμως» σημείωσε ο υπουργός.
  • Ένα δεύτερο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού, η οποία δεν συντελέστηκε, συμπλήρωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
  • «Ένα τρίτο επίπεδο, έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, μετά την αποχώρηση του τρένου από τη Λάρισα, και για μια απόσταση 5 χλμ. αφού έφυγε. Αν είχε γίνει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση, θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο», συνέχισε ο υπουργός.

Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι το τρένο μπήκε σε λανθασμένη γραμμή χωρίς να υπάρξει αντίδραση και από την πλευρά της αμαξοστοιχίας. «Δεν τα λέω αυτά για να τονίσω το ανθρώπινο λάθος. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση, αλλά αν είχαμε ένα πλήρες, καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία» υπογράμμισε. Ανέφερε επίσης ότι θα υπάρξει πλαίσιο στήριξης των οικογενειών των θυμάτων που θα ανακοινωθεί σύντομα και το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα ζητήματα και όχι μόνο αποζημιώσεων.

Eλλειψη προσωπικού

«Τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια αναπλήρωσης του ανθρώπινου δυναμικού σε τρία επίπεδα: το ζήτημα της κινητικότητας, το 2021 είχαμε διαγωνισμό για 117 άτομα και το 2022 άλλων 100 επιπλέον των 200 που προσελήφθησαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Η πρώτη φάση για τον διαγωνισμό του 2021 έχει ολοκληρωθεί»

«Ο σιδηρόδρομος υπέστη μια συνεχή απαξίωση που είχε να κάνει τόσο με τη συντήρηση όσο και την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που σχετίζονται με την ασφάλεια. Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε για δεκάδες χρόνια με χειροκίνητους μηχανισμούς ασφαλείας»

«Η σύμβαση που ξεκίνησε στα τέλη του 2014 αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017, είχε υπάρξει παράδοση περίπου του 32% του παραδοτέου, δυστυχώς, όμως, σε αυτό υπήρχαν σφάλματα με αποτέλεσμα ένα 18% να είναι γνήσια λειτουργικό»

«Το 2017 σταματάει η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν προβλήματα, η αρχή που αξιολογεί τη χρηστή διαχείριση πόρων εκ μέρους της ΕΕ διαπιστώνει ότι υπάρχουν σοβαρά σφάλματα, αυτό σημαίνει ότι διακόπτεται η εφαρμογή της σύμβασης. Από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε καμία παράδοση. Τον Νοέμβριο 2019 αλλάζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και ξεκινάει μια προσπάθεια αναβίωσης της σύμβασης.»

«Σήμερα έχει παραδοθεί, όχι υλοποιηθεί, το 70% της σύμβασης και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει παραδοθεί το υπόλοιπο».

Στη συνέχεια διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. «Υπάρχει το ζήτημα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Θέλω να σας πω ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου, να μην αναμένουμε την ολοκλήρωση ολόκληρης της τεχνολογικής αναβάθμισης γιατί πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο που είναι ένα λαϊκό μέσο».

Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε πως «είναι σημαντικό να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει εκ νέου και να μην περιμένουμε ολόκληρη την τεχνολογική αναβάθμιση. Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνον υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Θα αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας . Για το υπόλοιπο διάστημα θα λειτουργήσουμε με δύο σταθμάρχες ανά σταθμό αλλά αυτό θα σημάνει μείωση του μεταφορικού έργου» τόνισε μεταξύ άλλων.

Αμέσως μετά την τοποθέτησή του για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα, απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Με ένα κλικ όλα τα έργα προς δημοπράτηση

Τεχνική ενημέρωση στο https://gobhma.gr/

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα