Στη Βουλή η επέκταση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι

Προς συζήτηση και ψήφιση από τη Βουλή τίθεται τη Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου η νομοθετική ρύθμιση για την επέκταση του υπό κατασκευή διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου, στο Καστέλι Πεδιάδος.

Οι συμπληρωματικές εργασίες αφορούν την επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού και του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, προϋπολογίζονται σε σχεδόν 105 εκατομμύρια ευρώ και παρατείνουν κατά δύο χρόνια τον συμβατικό χρόνο παράδοσης του νέου αερολιμένα.

Το σκεπτικό της επέκτασης εδράζεται σε μια σειρά διαπιστώσεις. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση της χώρας, ενώ αποτελεί την βασική πύλη εισόδου τουριστών. Εκτιμάται δε ότι στον νέο αερολιμένα, του οποίου η κατασκευή έχει προχωρήσει στο 20% του ισχύοντος σχεδίου, η αρχική ετήσια κίνηση θα ξεπερνά τα 8 εκατομμύρια επιβάτες και η λειτουργία του αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του ΑΕΠ.

Την επέκταση, η οποία τροποποιεί το ισχύον master plan, συνέστησε αμερικανική εταιρία ως ανεξάρτητος επιβλέπων μηχανικός του έργου. Αφορά δε τόσο στο κτίριο του αεροσταθμού όσο και στις πλευρές αέρος (χώροι στάθμευσης αεροσκαφών-apron) και πόλης του αεροδρομίου.

Ειδικά ως προς το κτίριο του αεροσταθμού, οι επηρεαζόμενες παραδοχές σχεδιασμού βάσει των συστάσεων τροποποίησης του ανεξάρτητου μηχανικού αφορούν:

α) Στην κατάργηση του διαχωρισμού σε δύο απολύτως διακριτά τμήματα του κτηρίου του αεροσταθμού (Terminal), ήτοι ένα τμήμα κυκλοφορίας Σένγκεν και ένα τμήμα κυκλοφορίας εκτός Σένγκεν, με παράλληλη διατήρηση του διαχωρισμού στη διακίνηση αναχωρούντων και αφικνούμενων επιβατών για προορισμούς Σένγκεν και εκτός Σένγκεν, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΣΥ.

β) Στη μεταβολή των χρόνων εξυπηρέτησης ανά επιβάτη.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στο άρθρο 77 του προς ψήφιση νομοσχεδίου, το Ελληνικό Δημόσιο και η Ανώνυμη Εταιρεία με τον τίτλο “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.”, συμφώνησαν μεταξύ άλλων:

α. Την εκτέλεση εκ μέρους της εταιρείας συμπληρωματικών εργασιών για την αναβάθμιση του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στη βάση του τροποποιημένου “Βασικού σχεδίου Ανάπτυξης” αυτού.

β. Την παράταση, κατά 24 μήνες, της συνολικής προθεσμίας της περιόδου μελετών-κατασκευών του έργου (σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο, το οποίο έχει ολοκληρωθεί στο 20%, θα παραδιδόταν αρχικά στα τέλη του 2025 με αρχές του 2026).

γ. Την καταβολή εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου στην εταιρεία τής δαπάνης που απαιτείται για την εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών, η οποία προσδιορίστηκε στο ποσό των 104.943.699,85 ευρώ, καθώς και του ποσού για την κάλυψη της αμοιβής του ανεξάρτητου μηχανικού που αφορά στις συμπληρωματικές εργασίες.

δ. Την παραίτηση της εταιρείας από:

– Το δικαίωμα διεκδίκησης του επιπλέον ποσού που αιτήθηκε για την εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών.

– Οποιαδήποτε μελλοντική απαίτησή της από τυχόν επαύξηση της δαπάνης λειτουργίας και συντήρησης του αεροδρομίου, η οποία οφείλεται άμεσα στις συμπληρωματικές εργασίες.

– Το δικαίωμα καταγγελίας της Σύμβασης Παραχώρησης λόγω παράτασης της συνολικής προθεσμίας περιόδου μελετών-κατασκευών κ.λπ.

Με ένα κλικ όλα τα έργα προς δημοπράτηση

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα