Πρόεδρος ΠΕΔΜΗΕΔΕ, Γιώργος Μπενέκος: Να υπάρξει απλή και ξεκάθαρη εφαρμογή των κανόνων

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ

πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_125 της ΠΕΣΕΔΕ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΝΕΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΔΜΗΕΔΕ

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔΜΗΕΔΕ, κ.Γιώργος Μπενέκος, με επιστολή του προτείνει λύσεις για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της νομοθεσίας.

Αγαπητή Πρόεδρε & Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι γνωστό ότι το θέμα της ασφάλειας και της υγείας είναι από τα πλέον σοβαρά θέματα που άπτονται της ζωής ουσιαστικά όλων των ασχολουμένων με την κατασκευή των έργων, η διασφάλιση των οποίων είναι εξ ίσου σοβαρή (αν όχι σοβαρότερη από το έργο). Για τα ως άνω θέματα υπάρχει πληθώρα νομοθετημάτων, οδηγιών, εγκυκλίων κλπ., η έκταση των οποίων και αναφορά δεν είναι της παρούσας, με την επισήμανση, όμως, ότι τελικά μένουν στο γράμμα του νόμου χωρίς όπως πρέπει πρακτική εφαρμογή. Με την παρούσα θα θέλαμε, από εμπειρία στην εκτέλεση πάσης φύσεως έργων, να μεταφέρουμε σκέψεις, που πέραν της πολυσέλιδης και πολύπλοκης νομοθεσίας, να οδηγούν σε απλή και ξεκάθαρη εφαρμογή των κανόνων.

            Επιγραμματικά επομένως αναφέρουμε και προτείνουμε:

  1. Στη μελέτη κάθε έργου να αναφέρονται ρητά και ονομαστικά τα μέτρα (υλικά και εργασία) για το συγκεκριμένο έργο
  2. Να υπάρχει ξεχωριστή μελέτη για τα μέτρα ασφαλείας και Υγείας (διότι κάθε έργο έχει ιδιαιτερότητες που από καμία πλευρά δεν είναι σαφές τι πρέπει να γίνει. Είναι γνωστό το ανέκδοτο ότι για να είναι πλήρως ασφαλείς οι 2.500 (!!) επιβάτες του βαποριού από την Κρήτη, θα πρέπει να πετάνε από πάνω από το καράβι 2.500 ελικόπτερα super puma έτσι ώστε μόλις το καράβι γείρει να κάνουν κάθετη εφόρμηση και να τραβήξουν απάνω και να σώσουν τους επιβάτες με την μία. Όταν δε συμβεί κάτι είναι, όπως λέμε, η χαρά των δικηγόρων και των εισαγγελέων. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί και ο αρμόδιος του κυρίου του έργου (που δεν είναι εκ των πραγμάτων πάντα γνώστης της δαιδαλώδους νομοθεσίας) να ελέγχει, το τι ζήτησε , τι εφαρμόστηκε και να το αμείβει ανάλογα. Η απόλυτη σαχλαμάρα όπου τεράστιας αξίας εργασίες και δαπάνες, υποτίθεται ότι είναι ανηγμένες στις τιμές μονάδος, σοφό θα ήταν να εκλείψει. Λίγο παλιότερα μία υπηρεσία για ένα σημείο σε βουνά που δεν υπήρχε δρόμος ανέφερε ότι ήταν ανηγμένη στις τιμές μονάδος η εκτέλεση του έργου με μεταφορά των πάντων (υλικών εργαλείων και προσωπικού) με ελικόπτερο και καθάρισε. Ο δικός μας συνάδελφος βέβαια, που είχε στήσει την δουλειά, ήταν αντινομάρχης ή κάτι τέτοιο και όταν πήρε την δουλειά ο ίδιος μέσω κολλητού, έφτιαξε τον δρόμο σαν νομαρχία και από εδώ πάνε και οι άλλοι.
  3. Αν υπάρχει τιμολόγηση των μέτρων (πχ; αναλάμποντες φανοί Τεμ Χ Τιμή κλπ), με τρόπο που και ο ανάδοχος να αμείβεται και να μην τα παρακάμψει, αλλά και ο αρμόδιος της Υπηρεσίας να λειτουργεί με σαφείς κανόνες καλά θα ήτανε.
  4. Άλλο μεγάλο θέμα η ασφάλιση των έργων. Η Υπηρεσία ζητάει ένα κείμενο, οι ασφαλιστικές εταιρίες, ούτε συζήτηση, γράφουν κάτι δικά τους προκειμένου να μην πληρώσουν ποτέ και τίποτα, το συμβόλαιο μπαίνει στον φάκελο του έργου χωρίς να το διαβάσει κανείς και η ζωή συνεχίζεται. Πληροφοριακά στην εποχή του αρχικού ΠΑΣΟΚ με τον Χρυσοχοίδη στο Υπουργείο Εμπορίου, το πάλεψε αυτό το θέμα και δεν κατάφερε δυστυχέστατα τίποτε. Μάλλον πρέπει να το δώσει ο Πρωθυπουργός στον Πιερρακάκη, οπότε ούτε οι υπηρεσίες θα ζητάνε, τρελά κείμενα, ούτε οι ασφαλιστικές θα πουλάνε την τρέλα για βαριά κουλτούρα, μια και δεν θα τους κλείνει ολονών η εφαρμογή και θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση…

Λες να δώσαμε ιδέα εφαρμόσιμη – μια και συστήματα Πιερρακάκη δεν τα προσβάλλει κανείς και το γενικό πνεύμα να είναι ότι  πρέπει να υπάρξει Σαφήνεια και απλότητα στο- Κόστος- στην εφαρμογή -στις ευθύνες…; Ιδωμεν…

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα