Μετρό Θεσσαλονίκης Έργο-ανάσα… εν αναμονή!

πηγή: Εργοληπτικόν βήμα Νο_114 της ΠΕΣΕΔΕ

Πέρασε από χίλια-μύρια «κύματα». Σκόνταψε σε πολιτικές παλινωδίες, αντιδράσεις των οπαδών του τράμ, σε αρχαία, σε προσφυγές στο ΣτΕ. Όλα όσα θα μπορούσαν να συμβούν για να καθυστερήσει, συνέβησαν.  Ωστόσο, φαίνεται πως η απρόσκοπτη συνέχιση του έργου ως την ολοκλήρωση, είναι μια «κατάκτηση» που πλέον δεν αμφισβητείται. Και το Μετρό Θεσσαλονίκης, θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, προσφέροντας την «ανάσα» που χρειάζεται η πόλη για να ανακουφιστεί από την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την «φτωχή» αστική συγκοινωνία, αφού προς το παρόν υπάρχουν μόνο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να εξυπηρετούν τους Θεσσαλονικείς (κι αυτά όχι δίχως προβλήματα).

Σε  κάθε περίπτωση το Μετρό παραμένει το μεγαλύτερο Δημόσιο Έργο της Θεσσαλονίκης, μέχρι… το επόμενο φυσικά (όποτε κι αν ξεκινήσει αυτό).

Το έργο της βασικής γραμμής, ξεκίνησε το 2006 και περιελάμβανε 9,6 χιλιόμετρα δίδυμες σήραγγες και 13 σταθμούς, ένα Αμαξοστάσιο, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς, με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης το 2012.

Το έργο πέρασε από «περιπέτειες» στη συνέχεια και επανεκκίνησε στις αρχές του 2016. Έκτοτε προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι σήμερα σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», έχει ολοκληρωθεί περίπου το 67% του έργου.

Συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν: η κατασκευή των σηράγγων, τα έργα Πολιτικού Μηχανικού των σταθμών και του Αμαξοστασίου, πλην των σταθμών «Βενιζέλου» και «Αγ. Σοφίας».Στον σταθμό «Αγ. Σοφίας» τα έργα Πολιτικού Μηχανικού  είναι σε πλήρη εξέλιξη. 

Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση των μελετών για τον σταθμό «Βενιζέλου» για την κατασκευή του με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιοτήτων.Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και η κατασκευή της επιδομής.

Το έργο αναμένεται να παραδοθεί για χρήση το τέλος του 2020, εκτός του σταθμού Βενιζέλου που θα ολοκληρωθεί αργότερα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΜ, θα λειτουργούν κανονικά  οι υπόλοιποι 12 σταθμοί εκτός του σταθμού «Βενιζέλου», ο οποίος θα ενσωματωθεί στο έργο αργότερα.

Η ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (CON-06/004) Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή Συμβατικό Τίμημα: 798 εκ. € (ΚΑΤ, χωρίς ΦΠΑ) 1,068 δισ. € (ΚΑΤ, απρόβλεπτα, απολογιστικά, αναθεώρηση και συμπληρωματικές συμβάσεις, χωρίς ΦΠΑ) Έκπτωση: 11,54 % Ανάδοχος Κοινοπραξία: ΑΚΤΩΡ / SALINI IMPREGILO / ANSALDO STS / HITACHI Rail Italy Φυσικό Αντικείμενο: Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς, τον επίσταθμο, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς. Ημερομηνία Ανάθεσης: 07.04.2006 Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 30.11.2020

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ

Παράλληλα, συνεχίζεται το έργο της επέκτασης του Μετρό, στην περιοχή της Καλαμαριάς. Ευτύχημα εδώ, πως δεν υπήρξαν τα φαινόμενα παλινωδιών που ταλάνισαν επί έτη την βασική γραμμή. Ενδέχεται μάλιστα, το έργο της επέκτασης, να είναι ολοκληρωμένο λίγο πριν την περάτωση της βασικής γραμμής. Το έργο ξεκίνησε το 2013 και περιλαμβάνει 4,8χλμ. δίδυμης σήραγγας και 5 σταθμούς με προβλεπόμενο χρόνο περαίωσης το τέλος του 2019. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς και στις διασταυρώσεις όπως και η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων ΤΒΜ ενώ είναι σε πλήρη εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και ξεκίνησε η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Μέχρι σήμερα , σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου. Εκκρεμεί η ανάθεση 9 συστημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία καθώς και των απαραίτητων συρμών.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία της Επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά (CON-002/13) Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή Συμβατικό Τίμημα: 311.950.00,00  €  (ΚΑΤ, χωρίς ΦΠΑ) 399.814.661,29 €  (ΚΑΤ, απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά, χωρίς ΦΠΑ) Έκπτωση: 6,04 % Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ Φυσικό Αντικείμενο: Το έργο περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77χλμ. περίπου, 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων Ημερομηνία Ανάθεσης: 25.06.2013 Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 18.12.2019

Συγκρίνοντας τους πίνακες προόδου του έργου δύο πρόσφατων μηνών, μπορεί κανείς να καταλάβει και τον ρυθμό εκτέλεσης των εργασιών, στην «κούρσα» που διεξάγεται, προκειμένου η παράδοση του έργου να γίνει εντός των υπεσχημένων προθεσμιών.

Α.   ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΒΑΣΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

1.   ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
ΝΣΣ Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη Η/Μ  εγκαταστάσεις
Δημοκρατίας (σταθμός & διακλάδωση) Κατασκευή βιομηχανικών δαπέδωνΕπένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη Εφαρμογή χρωματισμών
ΒενιζέλουΑρχαιολογική έρευνα στο δυτικό και ανατολικό άκρο  Εργασίες κατάχωσης αρχαιοτήτων στο κέλυφος του κυρίως σταθμούΚατασκευή δοκού πλάκας οροφής
Αγ. Σοφίας           Υποβολή και έλεγχος μελετών για τον επανασχεδιασμό του σταθμούΣε στάδιο ολοκλήρωσης η κατασκευή πλάκας επιπέδου -1Προσωρινή αντιστήριξη βόρειας και νότιας πρόσβασηςΑρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στη νότια πρόσβαση Αρχαιολογική ανασκαφή στο νοτιοανατολικό φρέαρ αερισμού
Σιντριβάνι/ Έκθεση   Κατασκευή ηχοαπορροφητικής επένδυσης στα φρέατα αερισμούΕγκατάσταση μεταλλικών φορέων θυρών αποβαθρώνΗ/Μ εγκαταστάσεις
Πανεπιστήμιο Επενδύσεις τοίχων με πλάκες γρανίτη
Παπάφη  Κατασκευή ηχοαπορροφητικής επένδυσης στα φρέατα αερισμού          Επένδυση τοίχων με πλάκες γρανίτηΕργασίες βαφής θυρώνΕγκατάσταση μεταλλικών φορέων θυρών αποβαθρώνΑποκατάσταση επιφανείας επιπέδου οδούΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Ευκλείδης   Εργασίες βαφής θυρώνΕγκατάσταση μεταλλικών φορέων θυρών αποβαθρώνΑποκατάσταση επιφανείας επιπέδου οδούΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
Φλέμινγκ Εγκατάσταση μεταλλικών φορέων θυρών αποβαθρώνΕπένδυση ανοιγμάτων με γυψοσανίδαΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Ανάληψη (σταθμός & διασταύρωση) Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΗΜ εγκαταστάσεις  
25ης Μαρτίου (σταθμός & διακλάδωση)Κατασκευή βιομηχανικών δαπέδων στην αποβάθρα  Κατασκευή τοιχοποιίαςΚατασκευή επιχρισμάτων Η/Μ εγκαταστάσεις  
Βούλγαρη     Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΕπένδυση δαπέδων με κεραμικά πλακίδιαΕφαρμογή χρωματισμών  
Ν. Ελβετία (σταθμός & διασταύρωση) Επένδυση τοίχων με πλάκες γρανίτηΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Αμαξοστάσιο                           Κτιριακό Συγκρότημα Ι: Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτωνΤοποθέτηση επενδύσεων στη νότια όψηΗ/Μ εγκαταστάσεις   Κτιριακό Συγκρότημα ΙΙ: Κατασκευή γυψοσανίδων Κατασκευή φεγγιτών μεταλλικής στέγης Η/Μ εγκαταστάσεις     Σιδηροδρομική επιδομή
Σήραγγες ΤΒΜ Κατασκευή αντλιοστασίωνΚατασκευή σιδηροδρομικής επιδομής σε τμήμα των σηράγγων
Σήραγγες c&c και ΝΑΤΜ Καμία εργασία

Β.   ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

1.   ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
Κρήτης (φρέαρ) Κατασκευή συνδετήριων σηράγγων
Νομαρχία (σταθμός) Κατασκευή επιχρισμάτωνΕφαρμογή χρωματισμώνΕπένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΤοποθέτηση θυρώνΗ/Μ εγκαταστάσεις
ΚαλαμαριάΚατασκευή αποβάθρας        Κατασκευή  βορείου φρεατίου αερισμούΕργασίες επένδυσης με κεραμικά πλακίδια Κατασκευή τοιχοποιίαςΚατασκευή επιχρισμάτωνΕφαρμογή χρωματισμών
Αρετσού Εφαρμογή χρωματισμών Επένδυση τοίχων με ινοτσιμεντοσανίδεςΕπένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΗ/Μ εγκαταστάσεις
Πόντου (φρέαρ) Κατασκευή συνδετήριων σηράγγων
Ν. ΚρήνηΚατασκευή αποβάθρας    Κατασκευή τοιχοποιίαςΕπίχωση και αποκαταστάσεις στην επιφάνειαΗ/Μ εγκαταστάσεις Σιδηροδρομική επιδομή
Μίκρα (σταθμός & διασταυρώσεις)   Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη στον σταθμόΕπένδυση με κεραμικά πλακίδιαΚατασκευή της πλάκας οροφής στην 1η ΔιασταύρωσηΚατασκευή της περιμετρικής μόνιμης επένδυσης στην 1η Διασταύρωση Εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη της βορειοδυτικής πρόσβασης και του νότιου φρέατος αερισμούΗ/Μ εγκαταστάσεις στον σταθμό
Επίσταθμος Σιδηροδρομική επιδομή
Σήραγγες ΤΒΜ Κατασκευή αντλιοστασίων Σιδηροδρομική επιδομή

Α.   ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΒΑΣΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

1.   ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
ΝΣΣ Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη Εφαρμογή χρωματισμώνΗ/Μ  εγκαταστάσεις  
Δημοκρατίας (σταθμός) Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη Εφαρμογή χρωματισμών  
Βενιζέλου Εργασίες κατάχωσης αρχαιοτήτων στο κέλυφος του κυρίως σταθμού  
Αγ. ΣοφίαςΚατασκευή πλάκας επιπέδου -1Εκσκαφή επιπέδου -2        Κατασκευή πλάκας επιπέδου -2Αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στη νότια πρόσβαση Αρχαιολογική ανασκαφή στο νοτιοανατολικό φρέαρ αερισμού  
Σιντριβάνι/ Έκθεση   Κατασκευή ηχοαπορροφητικής επένδυσης στα φρέατα αερισμούΕπένδυση τοίχων με πλάκες γρανίτη στη νότια πρόσβασηΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Πανεπιστήμιο Επενδύσεις τοίχων με πλάκες γρανίτηΗ/Μ εγκαταστάσεις Εγκατάσταση εσωτερικού ανελκυστήρα  
Παπάφη     Επένδυση τοίχων με πλάκες γρανίτη και μεταλλικές επενδύσειςΚατασκευή ψευδοροφώνΗ/Μ εγκαταστάσεις    
Ευκλείδης   Τοποθέτηση μεταλλικών επενδύσεωνΚατασκευή ψευδοροφώνΑποκατάσταση επιφανείας επιπέδου οδούΗ/Μ εγκαταστάσεις      
Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
Φλέμινγκ Εγκατάσταση μεταλλικών δοκών στήριξης θυρών αποβαθρώνΒαφή μεταλλικών θυρώνΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Ανάληψη (σταθμός & διασταύρωση) Επένδυση με γυψοσανίδαΚατασκευή των υπόλοιπων επιχρισμάτωνΗΜ εγκαταστάσεις  
25ης Μαρτίου (σταθμός & διακλάδωση) Εφαρμογή χρωματισμώνΕγκατάσταση θυρώνΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Βούλγαρη     Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη  
Ν. Ελβετία (σταθμός & διασταύρωση) Επένδυση τοίχων με πλάκες γρανίτηΑποκατάσταση επιφανείαςΗ/Μ εγκαταστάσεις  
Αμαξοστάσιο                           Κτιριακό Συγκρότημα Ι: Κατασκευή επιχρισμάτων στα στηθαία του δώματοςΤοποθέτηση επενδύσεων στεγάστρου στη νότια όψηΗ/Μ εγκαταστάσεις   Κτιριακό Συγκρότημα ΙΙ: Κατασκευή επενδύσεων με γυψοσανίδαΚατασκευή φεγγιτών και ειδικών τεμαχίων μεταλλικής στέγης Τοποθέτηση ειδικών τεμαχίων στην στέγη της πεζογέφυραςΕφαρμογή χρωματισμών εξωτερικών τοιχίωνΗ/Μ εγκαταστάσεις     Σιδηροδρομική επιδομή
Σήραγγες ΤΒΜ Κατασκευή αντλιοστασίωνΚατασκευή σιδηροδρομικής επιδομής σε τμήμα των σηράγγων
Σήραγγες c&c και ΝΑΤΜ Καμία εργασία

Β.   ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

1.   ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Θέση ΈργουΕργασίες που ολοκληρώθηκανΕργασίες σε εξέλιξη
Κρήτης (φρέαρ) Κατασκευή συνδετήριων σηράγγων
Νομαρχία (σταθμός) Επένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΗ/Μ εγκαταστάσεις
Καλαμαριά Η/Μ εγκαταστάσεις Εγκατάσταση κυλιόμενων κλιμάκων
Αρετσού Επένδυση δαπέδων με κεραμικά πλακίδιαΕπένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτηΗ/Μ εγκαταστάσεις
Πόντου (φρέαρ) Κατασκευή συνδετήριων σηράγγων
Ν. Κρήνη   Κατασκευή βιομηχανικών δαπέδωνΕφαρμογή χρωματισμώνΕπίχωση και αποκαταστάσεις στην επιφάνειαΗ/Μ εγκαταστάσεις
Μίκρα (σταθμός & διασταυρώσεις)Εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη της βορειοδυτικής πρόσβασης του σταθμού Κατασκευή της πλάκας οροφής στην 1η Διασταύρωση Κατασκευή της περιμετρικής μόνιμης επένδυσης στην 1η Διασταύρωση Κατασκευή πλάκας θεμελίωσης νοτίου φρεατίου αερισμού στην 1η ΔιασταύρωσηΕπένδυση δαπέδων με πλάκες γρανίτη στον σταθμόΗ/Μ εγκαταστάσεις στον σταθμόΚατασκευή των τοιχίων και της πλάκας οροφής νοτίου φρεατίου αερισμού στην 1η ΔιασταύρωσηΚατασκευή τοιχοποιίας στην 1η Διασταύρωση        
Σήραγγες ΤΒΜ Σιδηροδρομική επιδομή (σκυρόδεμα πλήρωσης)

Σε κάθε πόλη όπου κατασκευάστηκε μετρό ωφέλησε την οικονομία αυξάνοντας τις αξίες των ακινήτων, καθώς μία εθνική οικονομία, κερδίζει κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ από τη λειτουργία του.

Το ίδιο αποτέλεσμα αναμένεται να έχει και στη Θεσσαλονίκη, τονώνοντας την εμπορική της κίνηση και όχι μόνο.Τα οφέλη θα είναι και περιβαλλοντικά. Λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, λιγότεροι ρύποι στην ατμόσφαιρα.

Επιπλέον, τα χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά και ο μοναδικός συνδυασμός του σταθμού Βενιζέλου που θα λειτουργεί ως σταθμός – μουσείο, αναμένεται να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών από διάφορες χώρες του κόσμου.

 Υψηλό αρχαιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι σταθμοί Αγία Σοφία και Βενιζέλου, αφού από τις πρώτες ανασκαφές κάτω από τον άξονα της Εγνατίας, εντοπίστηκε τμήμα του πολεοδομικού ιστού της βυζαντινής πόλης. Η πόλη μετά από μακρά διαβούλευση και αντιπαράθεση για το ζήτημα, θα έχει «και μετρό και αρχαία». Για την ακρίβεια, τρεις αρχαιολογικούς χώρους, 300.000 ευρήματα, όλων των εποχών και το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη. 

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΡΓΩΝ_ΓΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝΟΜΟΣΠΟΛΗΕΡΓΟΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΕΞΕΛΙΞΗ
Υπουργείο Υποδομών & ΜεταφορώνΘεσσαλονίκηςΘεσσαλονίκηΜετρό Θεσσαλονίκης-Βασική Γραμμή
(Κατασκευή & Προμήθεια Συρμών)
Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (CON-06/004)
Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
Συμβατικό Τίμημα: 798 εκ. € (ΚΑΤ, χωρίς ΦΠΑ)
1,068 δισ. € (ΚΑΤ, απρόβλεπτα, απολογιστικά, αναθεώρηση και συμπληρωματικές συμβάσεις, χωρίς ΦΠΑ)
Έκπτωση: 11,54 %
Ανάδοχος Κοινοπραξία: ΑΚΤΩΡ / SALINI IMPREGILO / ANSALDO STS / HITACHI Rail Italy
Φυσικό Αντικείμενο: Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς, τον επίσταθμο, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς.
Ημερομηνία Ανάθεσης: 07.04.2006
Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 30.11.2020
Το έργο ξεκίνησε το 2006 και περιελάμβανε 9,6 χιλιόμετρα δίδυμες σήραγγες και 13 σταθμούς, ένα Αμαξοστάσιο, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς, με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης το 2012. Το έργο επανεκκίνησε στις αρχές του 2016 και προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 67% του έργου. Ολοκληρώθηκε η κατασκευή των σηράγγων, τα έργα Πολιτικού Μηχανικού των σταθμών και του Αμαξοστασίου, πλην των σταθμών «Βενιζέλου» και «Αγ. Σοφίας». Στον σταθμό «Αγ. Σοφίας» τα έργα Πολιτικού Μηχανικού  είναι σε πλήρη εξέλιξη.  Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση των μελετών για τον σταθμό «Βενιζέλου» για την κατασκευή του με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και η κατασκευή της επιδομής. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί για χρήση το τέλος του 2020, εκτός του σταθμού Βενιζέλου που θα ολοκληρωθεί αργότερα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΜ, θα λειτουργούν οι υπόλοιποι 12 σταθμοί εκτός του σταθμού «Βενιζέλου», ο οποίος θα ενσωματωθεί στο έργο αργότερα.
Υπουργείο Υποδομών & ΜεταφορώνΘεσσαλονίκηςΘεσσαλονίκηΕπέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαρία (Κατασκευή & Προμήθεια Συρμών)Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία της Επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά (CON-002/13)
Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
Συμβατικό Τίμημα: 311.950.00,00  €  (ΚΑΤ, χωρίς ΦΠΑ)
399.814.661,29 €  (ΚΑΤ, απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά, χωρίς ΦΠΑ)
Έκπτωση: 6,04 %
Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
Φυσικό Αντικείμενο: Το έργο περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77χλμ. περίπου, 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων
Ημερομηνία Ανάθεσης: 25.06.2013
Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 18.12.2019
Το έργο ξεκίνησε το 2013 και περιλαμβάνει 4,8χλμ. δίδυμης σήραγγας και 5 σταθμούς με προβλεπόμενο χρόνο περαίωσης το τέλος του 2019.
Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς και στις διασταυρώσεις όπως και η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων ΤΒΜ ενώ είναι σε πλήρη εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και ξεκίνησε η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου. Εκκρεμεί η ανάθεση 9 συστημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία καθώς και των απαραίτητων συρμών.

ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΕΡΓΟΥ
ISOMAT ABEE ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ & ΚΟΝΙΑΜΑΤΩΝ
THRAKON A.E.B.E. ΠΑΡΑΓΩΓΗ & ΕΜΠΟΡΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΟΝΙΑΜΑΤΩΝ
ΖΑΡΙΦΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ Γ. ΑΕ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΥΔΑΤΩΡ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΤΛΗΣΗΣ Α.Ε. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΤΛΗΣΗΣ
SYSTEMAIR HELLAS AE ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ-ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΙΔΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ- ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
NEW STEEL PROTECTION ΠΥΡΑΝΤΟΧΕΣ ΒΑΦΕΣ

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα