Γιώργος Καραγιάννης: Μέσα στο 2022 θα βρίσκονται σε εξέλιξη 20 διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ των 4 δισ. ευρώ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΈΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_126 της ΠΕΣΕΔΕ

Ο Υφυπουργός Υποδομών στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, παρουσιάζει στο ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΟΝ ΒΗΜΑ το αναπτυξιακό πλάνο για τον κατασκευαστικό κλάδο που αλλάζει σελίδα στη χώρα.

Η παρούσα συγκυρία στο χώρο των υποδομών για την πατρίδα μας είναι για όλους ιδιαίτερη. Μετά από μια δεκαετή περίοδο υποεπένδυσης και φυγής μεγάλου μέρους του επιστημονικού προσωπικού της Ελλάδας στο εξωτερικό, με τα μεγάλα έργα να λιμνάζουν και τον κατασκευαστικό κλάδο να δοκιμάζεται, σήμερα μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η χώρα γύρισε σελίδα. Σε αυτό συνετέλεσε η απόφαση της Κυβέρνησης, δια στόματος του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι υποδομές να γίνουν το εφαλτήριο ανάπτυξης που έχει ανάγκη η χώρα μας.

Προς αυτή την κατεύθυνση ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και συνολικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εκπόνησε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, κάνοντας χρήση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων που έχει στη διάθεση του το κράτος. Ένα από αυτά τα χρήσιμα εργαλεία είναι και η χρηματοδότηση έργων μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Χωρίς τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και τη δαιμονοποίηση του ρόλου του ιδιωτικού τομέα, τα τελευταία δυο χρόνια προχωρήσαμε με εντατικούς ρυθμούς στη συμβασιοποίηση έργων ΣΔΙΤ που θεωρούνταν “στοιχειωμένα”. Συμπληρώνοντας το παζλ των υποδομών της χώρας, δημιουργήσαμε έναν ενιαίο σχεδιασμό, αφήνοντας τη νοοτροπία της αποσπασματικότητας της προηγούμενης κυβέρνησης στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, μόνο από έργα ΣΔΙΤ εντός του 2022 θα βρίσκονται σε εξέλιξη 20 διαγωνισμοί της τάξεως των 4 δισ. ευρώ. Τα έργα αυτά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών για τις τοπικές κοινωνίες έχοντας ως στρατηγική την προώθηση της αναπτυξιακής διάστασης. Είναι μετρημένο άλλωστε ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί γρηγορότερα η διάχυση της ανάπτυξης και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η πρόκριση του σχεδιασμού και της υλοποίησης έργων ΣΔΙΤ διαθέτει μια σειρά πλεονεκτημάτων που οφείλουμε να τονίζουμε σε κάθε περίπτωση. Μέσω των ΣΔΙΤ τα έργα γίνονται εντός αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων με το τελικό κόστος να είναι το μικρότερο δυνατό. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε την ένταξη ρητρών συντήρησης των έργων καθώς και της άψογης λειτουργίας των παραδοτέων, διδασκόμενοι από τα λάθη των προηγούμενων δεκαετιών όπου υλοποιημένα έργα αφέθηκαν τα επόμενα χρόνια ασυντήρητα και πλέον μη λειτουργικά. Τα παραπάνω είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους, μετά από χρόνια αδράνειας, αντιστρατεύονται την επιλογή των ΣΔΙΤ, γυρνώντας την πλάτη στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

Στην πρώτη δεκάδα έργων ΣΔΙΤ ανάμεσα στα άλλα ανήκουν και τα δύο μεγάλα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία, έργο το οποίο θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής καθώς και η αναβάθμιση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της ΕΥΔΑΠ.

Δεν σταματάμε όμως εδώ. Επίκειται η δημοπράτηση επιπλέον 10 έργων που βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης για τα οποία η στόχευση είναι να δημοπρατηθούν το αργότερο εντός του Α’ τριμήνου του 2022.

Στην καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλουμε βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου και των επαγγελματιών, επιστήμονες με βαθιά κατάρτιση, που στα δύσκολα της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας στάθηκαν όρθιοι κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

Σε αυτή τη μάχη με τον χρόνο για την ανάκαμψη της Ελλάδας οφείλουμε όλοι να υιοθετήσουμε μια νέα κουλτούρα, οικοδομώντας την εμπιστοσύνη που χρειάζεται για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Άλλωστε, η εθνική ανάταξη του τόπου περνάει μέσα από την αγαστή συνεργασία του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα. Μια συνεργασία που θα βρει κερδισμένες όλες τις πλευρές και πάνω απ’ όλα την πατρίδα μας.

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα