Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών: Διαρκής διάλογος με Τεχνικό Κόσμο και Εργολήπτες

πηγή: Εργοληπτικόν βήμα Νο_119 της ΠΕΣΕΔΕ

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη, στον Βαγγέλη ΜωυσήΑρχισυντάκτη του περιοδικού «Εργοληπτικόν βήμα»

Την πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για διαρκή διάλογο με τον τεχνικό κόσμο και τις εργοληπτικές οργανώσεις, προς διευθέτηση όλων των θεμάτων -ασφαλείας ή οικονομικής φύσεως- που μπορεί να ανακύψουν στην πορεία επιστροφής στην προ Κορωνοϊού «κανονικότητα», εκφράζει, μιλώντας στο «Εργοληπτικόν βήμα»,ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Κύριε Καραγιάννη, στη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, τα εργοτάξια παρέμειναν ανοιχτά συμβάλλοντας στην αίσθηση της διατήρησης μιας μίνιμουμ οικονομικής δραστηριότητας. Ωστόσο, είναι δεδομένη η αυξημένη ανάγκη για αίσθημα ασφάλειας στους χώρους των εργοταξίων. Τι κανόνες θέτει η Πολιτεία;

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με το πλαίσιο και τις κατευθύνσεις που έχει θέσει ο ΕΟΔΥ για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού, εξέδωσε σειρά οδηγιών προς τα εργοτάξια αρμοδιότητάς του, προκειμένου να τηρηθούν τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας, χωρίς να σταματήσει η οικονομική δραστηριότητα του κλάδου.

Σε αρκετές περιπτώσεις η υπολειτουργία των εργοταξίων λόγω της πανδημίας και της αδυναμίας προμηθειών δομικών υλικών από την κλειστή αγορά, προκάλεσε αναπόφευκτες καθυστερήσεις στον συμβατικό χρόνο υλοποίησης εξελισσόμενων έργων; Υπάρχει οριστική λύση για αυτό το πρόβλημα, ώστε να μην βρεθούν οι εργοληπτικές επιχειρήσεις αντιμέτωπες με ευθύνες που δεν τους ανήκουν;

Η έξαρση της πανδημίας και η συμμόρφωση με τα μέτρα ατομικής υγιεινής, οι δυσκολίες στην μετακίνηση των εργαζομένων και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, οδήγησαν αναπόφευκτα σε καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων. Στην εκδοθείσα Υπουργική Απόφαση από το Υπουργείο μας, υπήρξε η κατάλληλη μνεία ώστε να δοθούν οι απαραίτητες παρατάσεις στα εν εξελίξει έργα, προκειμένου να προχωρήσουν δίχως προβλήματα.

Πόσο έχει ληφθεί υπόψη το κόστος των μέτρων ασφαλείας που θα κληθούν να αναλάβουν οι επιχειρήσεις για την προστασία των εργαζομένων στα εργοτάξια έναντι του κορωνοϊού στα εν εξελίξει δημόσια έργα και σε ποιο βαθμό αυτό θα επηρεάσει τις τρέχουσες συμβάσεις;

Τα μέτρα ασφαλείας που λήφθηκαν, αφορούσαν κυρίως σε ζητήματα ατομικής υγιεινής και κοινωνικής αποστασιοποίησης προκειμένου να ανακοπεί η εξάπλωση του ιού και δεν αφορούσαν σε επιβάρυνση των επιχειρήσεων με επιπλέον κόστη. Σίγουρα τα εργοτάξια λειτούργησαν με λιγότερο προσωπικό και σε ορισμένες περιπτώσεις είχαμε ως και διακοπή εργασιών για μερικές ημέρες. Οι παρατάσεις που δόθηκαν πιστεύω πως καλύπτουν τα ζητήματα που ανέκυψαν, αφού όπως προείπα ήταν επιλογή μας να συνεχίσουμε την οικονομική δραστηριότητα του κλάδου καθ’ όλη τη διάρκειας της έξαρσης της πανδημίας. Γνωρίζουμε καλά τα ζητήματα και τα αιτήματα του κλάδου και σε κάθε περίπτωση είμαστε σε ανοιχτή και διαρκή επικοινωνία με το σύνολο του τεχνικού κόσμου και των εργοληπτικών οργανώσεων προκειμένου να παρέμβουμε και πάλι στο μέλλον , αν κρίνουμε πως χρειάζεται, πάντα στο πλαίσιο της νέας οικονομικής πραγματικότητας που ζει η χώρα και ολόκληρος ο κόσμος.

Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων πόσο “πλήττεται” από την πανδημία. Εξετάζονται τροποποιήσεις για το εγγύς μέλλον και σε τι έκταση; 

Όπως ξέρετε, ο κατασκευαστικός κλάδος και ιδιαίτερα εκείνος των Δημοσίων Έργων, είναι βασικός πυλώνας της οικονομίας και την επόμενη κιόλας ημέρα, όλοι μας, πολίτες και πολιτικοί, θα κληθούμε να σηκώσουμε τα βάρος μιας πολύ διαφορετικής οικονομικής κανονικότητας από εκείνη που είχαμε συνηθίσει.

Φιλοδοξούμε να σταθούμε ως Υπουργείο, μπροστάρηδες στην προσπάθεια ανάταξης της εθνικής οικονομίας, με τα Δημόσια Έργα να αιμοδοτήσουν ,ακόμα περισσότερο, την οικονομική δραστηριότητα προκειμένου να μην χαθεί η ευνοϊκή συγκυρία της προ κορονοϊού εποχής. Όλο αυτό το διάστημα δουλεύουμε πυρετωδώς προκειμένου να ωριμάσουμε νέα έργα, να επιλύσουμε χρόνια αδιέξοδα εν εξελίξει έργων και είμαστε αισιόδοξοι πως θα προχωρήσουν τόσο κάποια εμβληματικά έργα όπως ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, το Μετρό στην Θεσσαλονίκη, όσο και εκατοντάδες άλλα μικρότερα που θα βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών.

 

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα