Έργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ προκηρύσσονται το επόμενο διάστημα

Έργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθούν και να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τη δημοσιογράφο Φώφη Γιωτάκη.

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο «σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους» που παρατηρείται διεθνώς εξαιτίας του πολέμου στην Ευρώπη, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι στην Ελλάδα, η συνέχεια των έργων είναι εξασφαλισμένη.

«Δράσαμε γρηγορότερα από πολλές ισχυρότερες οικονομικά χώρες, δίνοντας ένα πλαίσιο στήριξης της αγοράς και των έργων» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε: «Σήμερα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε ενεργά όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας. Κρατήσαμε ζωντανό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας μας, τον κατασκευαστικό κλάδο»

«Έρχονται» έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ

Εστιάζοντας στους επόμενους μήνες και τα έργα που αναμένονται, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «ο προγραμματισμός είναι πυκνός» και έδωσε ένα περίγραμμα των έργων που πρόκειται να προκηρυχθούν και εκείνων που θα ξεκινήσουν.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών: Έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες βγαίνουν στον «αέρα» τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε Μπραμιανό, Αμβρακία-Αμφιλοχία-Βάλτο και Λουτράκι, τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας και του Τσικνιά στη Λέσβο και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής.

«Συνολικά τις επόμενες εβδομάδες οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων €, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεκινήσουν» τόνισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι «η δουλειά μας δεν σταματά ούτε στιγμή».

Χαρακτηριστικά, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «ωριμάζουμε και θα δημοπρατήσουμε εντός του επόμενου τριμήνου το οδικό έργο Γιάννενα – Κακαβιά όπως και τo έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια».

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «δύο νέα ΣΔΙΤ θα ξεκινήσουν και αφορούν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και την Ύδρευση της Κέρκυρας, ενώ θα ξεκινήσουν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό 675 εκατομμύρια €, σε ολόκληρη τη χώρα».

«Συνολικά, πρόκειται να προκηρύξουμε και να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ» ανέφερε.

Υπενθύμισε δε, ότι «τα έργα αυτά προστίθενται σε όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί «το τελευταίο διάστημα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και αθροίζουν πάνω από 13 δισ. έργα. Απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί εξ αρχής πως θα υλοποιήσουμε. Είναι έργα με τη σφραγίδα του Κώστα Καραμανλή».

Διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός προχωράει χωρίς εκπτώσεις και πισωγυρίσματα».

Στην περιφέρεια το μεγαλύτερο κομμάτι έργων

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης απέρριψε την κριτική ότι το πρόγραμμα έργων αφορά κυρίως το Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας, μάλιστα, ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των έργων μας αφορά τη περιφέρεια».

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «διοχετεύσαμε πολλή ενέργεια και δουλειά σε μεγάλα project όπως ο ΒΟΑΚ, ο Ε-65 και το Πάτρα – Πύργος, που όλα ξεμπλόκαραν και προχώρησαν. Τα 3 αυτά έργα βάλτωναν για χρόνια αφήνοντας το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ανολοκλήρωτο».

Υπογράμμισε τη βαρύτητα που δόθηκε στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία δημοπρατήθηκαν με σκοπό να συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το δίκτυο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα που θωρακίζουν την ύπαιθρο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».

«Δεν είναι σημαντικό έργο η Παράκαμψη Χαλκίδας; Η οδική σύνδεση Μπράλος – Άμφισσα; Το Άκτιο – Αμβρακία στο οποίο ήδη παραδώσαμε τη παράκαμψη της Αμφιλοχίας; Το Δράμα – Αμφίπολη; Τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά;» διερωτήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών. «Σε μια τριετία καλύψαμε την υποεπένδυση και το κενό στα δημόσια έργα μιας δεκαετίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.

ΒΟΑΚ: Στις αρχές του 2023 θα κατασκευάζονται τα 2 από τα 3 τμήματα

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στον ΒΟΑΚ, ο οποίος, όπως είπε, «ήταν ένα όνειρο για τη Κρήτη που σήμερα γίνεται πράξη από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη». Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενημέρωσε ότι «για το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει υπογραφεί η σύμβαση, ενώ και για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη έχουμε προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση και εδώ».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «όσον αφορά το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και στο α’ τρίμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο».

Συμπερασματικά, «στις αρχές του επόμενου έτους θα ξέρουμε τα κατασκευαστικά σχήματα σε όλο το ΒΟΑΚ και τα 2 από τα 3 τμήματά του θα είναι ήδη υπό κατασκευή» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να σπάσουν στεγανά δεκαετιών».

Με ένα κλικ όλα τα έργα προς δημοπράτηση

Τεχνική ενημέρωση από τους Δήμους και Περιφέρειες στο https://gobhma.gr/

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter

 

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα