Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.: Φιλοδοξούμε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να αποτελέσει ένα νέο ελληνικό successstory

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. σκιαγραφεί μιλώντας στο  “Εργοληπτικό Βήμα”. τους τρόπους με τους οποίους η εταιρεία αλλάζει το πρόσωπο των μεταφορών της χώρας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΙΝΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ

πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_124 της ΠΕΣΕΔΕ

Ως έργα στρατηγικού χαρακτήρα και έχουν υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες χαρακτηρίζει τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε, Χρήστος Βίνης. Όπως τονίζει, έχοντας ήδη σημαντικό έργο σε εξέλιξη και τοποθετώντας σε ράγες τα μελλοντικά έργα, η ΕΡΓΟΣΕ συμβάλλει στην επανεκκίνηση της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας και ταυτόχρονα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία στις περιοχές που ενώνει ο σιδηρόδρομος. Όπως σημειώνει ψηλά στην ατζέντα των στόχων της εταιρείας είναι η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας, με προτεραιότητα στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η ενίσχυση της διατροπικότητας και το πλαίσιο αυτό προωθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και για έργα αναβάθμισης όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηρόδρομο, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης, αλλά και η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας και η σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου λιμανιού της Πάτρας. Παράλληλα, όπως υπογραμμίζει ο κ. Βίνης, η ΕΡΓΟΣΕ ανεβάζει ταχύτητα για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας, καθώς και για τη δημοπράτηση κατασκευής της λεγόμενη «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία». Όπως σημειώνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, η Ελλάδα διαθέτει τη δυναμική να αναδειχθεί σε περιφερειακό “hub” στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο δράσης που καλείται να υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ, όπως λέει, είναι φιλόδοξο όσο και ξεκάθαρο και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση -το συντομότερο δυνατό- των εν εξελίξει έργων, την άμεση δημοπράτηση και υλοποίηση των ήδη ενταγμένων σε χρηματοδοτικά εργαλεία έργων, καθώς και το σχεδιασμό νέων έργων με γνώμονα την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Ερωτώμενος να σχολιάσει την κριτική απέναντι στην διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που τη χαρακτηρίζει ως χρονοβόρα και μειωμένης συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων, ο κ. Βίνης απαντάει πώς «είναι αδιανόητο στην Ελλάδα να επιμένουμε σε αναχρονιστικές πρακτικές που αποδεδειγμένα δεν μας πάνε μπροστά». Ενώ συνεχίζει λέγοντας πώς ο ανταγωνιστικός διάλογος αποτελεί τη βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία και το πλέον κατάλληλο εργαλείο δημοπράτησης που παρέχεται από την κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. «Ο ανταγωνιστικός διάλογος ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις εγγενείς ιδιαιτερότητες της μελέτης και κατασκευής σιδηροδρομικών έργων, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα στην αναθέτουσα Αρχή, να επιλύει σύνθετα τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην κατασκευή» εξηγεί ο κ. Βίνης και προσθέτει πως είναι μία διαδικασία που βοηθάει επίσης στη διασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την παραγωγή σιδηροδρομικού έργου.
Αντιπλημμυρικά Σπερχειού Ποταμού_ Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ για το εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε και μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε στην έκδοση του 124ου «Ε.Β.»

Το έτος 2021 έχει χαρακτηρισθεί ως ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΕΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσανατολίζεται σε ένα σχέδιο δράσης για την προώθηση υπηρεσιών διασυνοριακών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, ζητείται να στραφεί ένα σημαντικό μέρος του 75% των εσωτερικών εμπορευματικών μεταφορών που πραγματοποιούνται σήμερα οδικώς προς τις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Ποιες είναι οι κατά την γνώμη σας οι απαιτούμενες υποδομές που πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα ώστε να εναρμονισθεί η Ελλάδα με την ευρωπαϊκή πολιτική για τον Σιδηρόδρομο;

Ένας από τους κύριους στόχους της ΕΡΓΟΣΕ είναι η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας, με προτεραιότητα στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (corenetwork), που αποτελεί ένα από τα κυριότερα επιτεύγματα της ευρωπαϊκής πολιτικής για το σιδηρόδρομο. Άλλος ένας κύριος στόχος μας είναι η ενίσχυση της διατροπικότητας. Προς αυτή την κατεύθυνση δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω της διασύνδεσης των κρίσιμων υποδομών –λιμανιών, αεροδρομίων, βιομηχανικών περιοχών, εμπορευματικών κέντρων κλπ.- με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και για έργα αναβάθμισης όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηρόδρομο, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης, αλλά και νοτιότερα, η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας και βεβαίως η σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου λιμανιού της Πάτρας.

Ήδη, η ΕΡΓΟΣΕ ανεβάζει ταχύτητα για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας, καθώς και για τη δημοπράτηση κατασκευής ενός εμβληματικού έργου, τη λεγόμενη «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία». Μάλιστα, φροντίζουμε ώστε η υλοποίηση των έργων να γίνεται σύμφωνα με τα πρότυπα ποιότητας που θέτει η κοινοτική πολιτική νομοθεσία για τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο. Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά στα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του ΠΑΘΕ/Π, αξιοποιούνται σύγχρονα τηλεδιοικούμενα συστήματα σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης, που είναι απολύτως συμβατά με τα πρότυπα διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

ΣΣ Μώλου_Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ για το εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε και μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε στην έκδοση του 124ου «Ε.Β.»

Ποιες εκτιμάτε ότι είναι οι αιτίες για την σημαντική υστέρηση της χώρας μας ως προς το σιδηροδρομικό της δίκτυο;

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, το φθινόπωρο του 2019, εστιάσαμε στον εντοπισμό και την επίλυση χρόνιων προβλημάτων που αποτελούσαν τροχοπέδη στην ολοκλήρωση των έργων. Ως κύριες αιτίες των καθυστερήσεων θα πρέπει να αναφέρουμε τις χρονοβόρες διαδικασίες. Για να γίνω πιο σαφής, εντοπίσαμε ζητήματα σε ό,τι αφορά στη διαδικασία ωρίμανσης των μελετών, η οποία με τη σειρά της δημιουργούσε σημαντική καθυστέρηση στη διαγωνιστική διαδικασία εκείνων των έργων που για τη δημοπράτησή τους απαιτούνται οριστικές μελέτες.

Επίσης, προβλήματα αντιμετωπίσαμε και σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες ολοκλήρωσης και παράδοσης των έργων. Εδώ, κύρια αιτία ήταν η επίλυση διαφόρων ζητημάτων που προκύπτουν ήδη από το στάδιο της ωρίμανσης των μελετών των έργων. Μιλάμε για εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες μεταξύ των φάσεων σχεδιασμού και εκτέλεσης, λόγω των αναγκαίων εγκρίσεων, αλλά και των απρόβλεπτων αλλαγών στην πορεία ενός έργου, όπως για παράδειγμα η αναγκαιότητα εισαγωγής νέων προδιαγραφών ή η υλοποίηση συμπληρωματικών εργασιών κλπ.

Από πολύ νωρίς, επομένως, αντιληφθήκαμε την αναγκαιότητα να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα για να καταφέρουμε να ξεκλειδώσουμε τα έργα και να προχωρήσει η υλοποίησή τους. Μέσα από σειρά άμεσων ενεργειών και πλήρους αναδιάρθρωσης των λειτουργιών και διεργασιών της ΕΡΓΟΣΕ, σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε θετικά αποτελέσματα και κυρίως, να επανατοποθετήσουμε την ΕΡΓΟΣΕ στην τροχιά προς την επίτευξη της αποστολής της και στην ανάκτηση του χαμένου χρόνου. Σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με γρήγορους ρυθμούς σε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων εκατοντάδων εκ. ευρώ.

Μικρού Δάσους τμήμα Πολύκαστρο Ειδομένη_Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ για το εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε και μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε στην έκδοση του 124ου «Ε.Β.»

Ποιο είναι το γενικότερο εθνικό στρατηγικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου;

Η Ελλάδα διαθέτει τη δυναμική να αναδειχθεί σε περιφερειακό “hub” στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η αξιοποίηση αυτής της δυναμικής και η επίτευξη αυτού του στόχου, αποτελεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με αυτά τα δεδομένα, το σχέδιο δράσης που καλείται να υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ είναι φιλόδοξο όσο και ξεκάθαρο και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση -το συντομότερο δυνατό- των εν εξελίξει έργων, την άμεση δημοπράτηση και υλοποίηση των ήδη ενταγμένων σε χρηματοδοτικά εργαλεία έργων, καθώς και το σχεδιασμό νέων έργων με γνώμονα την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους (value for money).

Σχεδιάζουμε και ήδη βρισκόμαστε σε ώριμο στάδιο για τη δημοπράτηση επιλεγμένου πακέτου έργων συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, τα οποία αποτελούν μέρος του συνολικού ευρωπαϊκού σχεδιασμού για την αναβάθμιση του ρόλου του σιδηρόδρομου στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Η υλοποίηση αυτών των έργων είναι μια μεγάλη πρόκληση για την ΕΡΓΟΣΕ. Μια πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και μεγάλη ευκαιρία για να συμβάλλουμε ώστε η χώρα μας να κάνει το απαραίτητο αναπτυξιακό άλμα προς το μέλλον.

Αναλαμβάνοντας τη διοίκηση της εταιρείας, θέσαμε σε εφαρμογή ένα μακρόπνοο πλάνο δράσης το οποίο βασίζεται σε δύο πυλώνες. Αφενός, στην επίσπευση ολοκλήρωσης των έργων και αφετέρου, στην αναβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου έργου και των αποτελεσμάτων της ΕΡΓΟΣΕ. Από την πρώτη στιγμή, θέσαμε ως προτεραιότητα την προκήρυξη διαγωνισμών και την ολοκλήρωση τευχών δημοπράτησης έργων και προχωρήσαμε σε εσωτερικές αλλαγές και τομές, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των εταιρικών διεργασιών και την ενίσχυση της αποδοτικότητας σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς μας. Αναβαθμίζουμε τις διαδικασίες μας, επενδύουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, μετατρέπουμε την ΕΡΓΟΣΕ σε έναν σύγχρονο, ευέλικτο οργανισμό που παράγει αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και κυρίως για την ελληνική κοινωνία και οικονομία. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι ήδη ορατά και μας γεμίζουν με αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία.

Κάτω Διάβαση Πεζών στην Μενεμένη_Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ για το εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε και μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε στην έκδοση του 124ου «Ε.Β.»

Έχετε ήδη ανακοινώσει έξι σιδηροδρομικά έργα διασύνδεσης των λιμανιών της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου. Τι απαντάτε στην κριτική που ασκείται στην διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ως χρονοβόρα και μειωμένης συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων;

Όλα τα αναπτυγμένα κράτη προχωρούν σε βαθιές τομές και στην υιοθέτηση διεθνών βέλτιστων πρακτικών και καταφέρνουν να πετύχουν αυτό που άλλοι θεωρούν ακατόρθωτο. Είναι αδιανόητο στην Ελλάδα να επιμένουμε σε αναχρονιστικές πρακτικές που αποδεδειγμένα δεν μας πάνε μπροστά. Ο ανταγωνιστικός διάλογος αποτελεί διαγωνιστική διαδικασία που θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από το 2004, προκειμένου να καλύψει το κενό μεταξύ της ανοικτής διαδικασίας και της κλειστής διαδικασίας με διαπραγμάτευση (που αποτελούν επίσης εργαλεία σύναψης δημοσίων συμβάσεων) και να παράσχει στους φορείς του δημοσίου τη δυνατότητα να συζητούν με τους οικονομικούς φορείς τα τεχνικά, νομικά και χρηματοοικονομικά ζητήματα ιδιαίτερα πολύπλοκων συμβάσεων, πριν από την υπογραφή τους. Έως το 2009 η Ελλάδα και η Λετονία ήταν τα μόνα κράτη – μέλη της Ένωσης που δεν είχαν κάνει χρήση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, σε αντιδιαστολή με τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που την ίδια περίοδο ανέθεσαν περισσότερες από 3000 δημόσιες συμβάσεις με τον τρόπο αυτό.

Θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την παραπάνω διαπίστωση ως απλώς μια περίοδο εξοικείωσης με το νέο αυτό πολύτιμο εργαλείο, καθώς σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα έτη 2012 έως 2016 δημοσιεύτηκαν στην Ελλάδα έντεκα προκηρύξεις με ανταγωνιστικό διάλογο και πλέον σήμερα η μέθοδος υιοθετείται από πλήθος δημοσίων φορέων. Ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή σιδηροδρομικού έργου, είναι πέραν κάθε αμφισβήτησης ότι η ανάγκη επιτάχυνσης της υλοποίησης των έργων είναι πλέον επιτακτική. Στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας η αξιοποίηση νέων, σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων που στόχο έχουν να επιταχύνουν τις διαδικασίες σε όλες τις φάσεις και τα στάδια των έργων, από τη μελέτη και το σχεδιασμό τους έως τη δημοπράτηση και την κατασκευή.

Με γνώμονα τα παραπάνω, αλλά και με δεδομένο ότι πρόκειται για μεγάλα και πολύπλοκα έργα, ο Ανταγωνιστικός Διάλογος αποτελεί τη βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία και το πλέον κατάλληλο εργαλείο δημοπράτησης που παρέχεται από την κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Και εξηγώ: Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις εγγενείς ιδιαιτερότητες της μελέτης και κατασκευής σιδηροδρομικών έργων, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα στην αναθέτουσα Αρχή, να επιλύει σύνθετα τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην κατασκευή.

Επιπλέον, ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου είναι ότι επιτρέπει τη διαβούλευση, σε προκαταρκτικό́ επίπεδο, με τους οικονομικούς φορείς που έχουn επιλεγεί́ να συμμετάσχουν στο διάλογο, για το περιεχόμενο της συμβάσης ώστε να σχεδιαστεί́ το συμβατικό́ αντικείμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πριν την υποβολή́ των τελικών προσφορών. Ο διάλογος με τους συμμετέχοντες, αποσκοπεί́ στην ανάλυση μιας ή και περισσοτέρων κατάλληλων και εφαρμόσιμων εναλλακτικών, καθιστώντας δυνατή την επιλογή της βέλτιστης λύσης από τεχνική και οικονομική άποψη.

Με την υιοθέτηση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, αποσκοπούμε στα εξής:

  • Να επισπεύσουμε τη διαδικασία ωρίμανσης έργων
  • Να εφαρμόσουμε στην πράξη νέες, καινοτόμες λύσεις
  • Να διασφαλίσουμε την επιλογή της αρτιότερης τεχνικής λύσης μέσω της διαβούλευσης
  • Να γίνεται ο ανάδοχος, κύριος της μελέτης του έργου
  • Να διασφαλίσουμε την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων σε όλα τα στάδια υλοποίησης των έργων

Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου πετυχαίνουμε άλλο ένα μεγάλο ζητούμενο, που είναι η διασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης των οικονομικών πόρων που έχουμε στη διάθεσή μας για την παραγωγή σιδηροδρομικού έργου.

Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της στρατηγικής σας για την ανάπτυξη και εδραίωση του σιδηροδρομικού δικτύου ως βασικού πυλώνα του δικτύου μεταφορών;

Είναι σαφές ότι η ΕΡΓΟΣΕ, σε πλήρη εναρμόνιση με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών. Για παράδειγμα, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η παράδοση της Β΄ φάσης του έργου κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ενός έργου υποδομής με μεγάλη αξία για τις εμπορευματικές μεταφορές. Ταυτόχρονα, με το έργο κατασκευής της νότιας χάραξης, επιτυγχάνουμε τη διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης και δημιουργούμε ένα δίκτυο συνεχούς ροής μεταφοράς εμπορευμάτων στη Βόρεια Ελλάδα. Με το έργο μας ωστόσο, δίνουμε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί περαιτέρω και το διασυνοριακό εμπόριο. Αυτό θα το πετύχουμε με τη διασύνδεση των κύριων λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με δύο λιμάνια της Βουλγαρίας στην Μαύρη Θάλασσα, με τη σχεδιαζόμενη αναβάθμιση και τον διπλασιασμό της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο. Για το σκοπό αυτό μάλιστα, έχουν εκκινήσει διαδικασίες για την σύσταση θυγατρικής εταιρείας της ΕΡΓΟΣΕ.

Επιπλέον, όπως ήδη έχει αναφερθεί, επισπεύδουμε τη διασύνδεση όλων των κρίσιμων υποδομών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Για εμάς, είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο ότι όλα τα μεγάλα λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας, αλλά και οι Βιομηχανικές Περιοχές πρέπει να είναι συνδεδεμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ στην προσπάθεια να αποκτήσει η Ελλάδα ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα εγγυάται τη γρήγορη και αξιόπιστη μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

Επιπλέον, βασικές επιδιώξεις για να πετύχουμε τα παραπάνω, είναι ενίσχυση του ρυθμού απορρόφησης κονδυλίων, αλλά και η ταυτόχρονη εξοικονόμηση πόρων με τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους. Προς αυτή την κατεύθυνση, διερευνούμε νέες δυνατότητες, όπως την είσοδο στο δίκτυο τρένων υδρογόνου, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος της ηλεκτροκίνησης.

Θριάσιο_Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ για το εξαιρετικό φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε και μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε στην έκδοση του 124ου «Ε.Β.»

Ποια είναι τα οφέλη που θα αποκομίσει η ελληνική οικονομία αλλά και η ελληνική κοινωνία από την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας;

Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό ό,τι τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ είναι δημόσια έργα στρατηγικού χαρακτήρα και έχουν υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή. Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

Επιπλέον, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, τα έργα που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ενέχουν πολλαπλά οφέλη για πολλούς άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους παραγωγικούς τομείς.

Έχοντας ήδη σημαντικό έργο σε εξέλιξη και τοποθετώντας σε ράγες τα μελλοντικά έργα, η ΕΡΓΟΣΕ συμβάλλει στην επανεκκίνηση της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας και ταυτόχρονα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία στις περιοχές που ενώνει ο σιδηρόδρομος.

Τέλος, φροντίζουμε ώστε τα σιδηροδρομικά έργα να αφήνουν ένα σημαντικό και σαφές θετικό αποτύπωμα, τόσο προσφέροντας ασφαλή και ταχεία μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, αλλά και συμβάλλοντας στην προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος με καινοτόμες δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Με τη δράση μας, φιλοδοξούμε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να συντελέσει σε ένα νέο ελληνικό successstory.

Διαβάστε επίσης

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για λόγους επισκεψιμότητας και στατιστικών. Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση αυτών των cookies Αποδοχή Περισσότερα